Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F-/-- fout bij D70 :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • F-/-- fout bij D70 :(

    Mijn D70 geeft hier plots spontaan F-/-- in plaats van de aperture. Ik kan dus geen foto's meer trekken, autofocus etc werkt ook niet meer. Ik heb met verschillende lenzen geprobeerd, contacten zijn niet vuil en lens (indien ze aperture ring heeft) staat op de juiste instelling. Nog zaken die ik kan proberen?
    Zit hier op de eerste dag van mijn vakantie in de Provence
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

  • #2
    Re: F-/-- fout bij D70

    Gewoon enkel keren aan een uitzetten en telkens lang op de ontspanknop drukken totdat je een paar "lelijke" klikken hoort. Als het dezelfde ziekte is al bij mijn D70, zou het zo opgelost moeten zijn.

    seppuku.

    Comment


    • #3
      Re: F-/-- fout bij D70

      F - - is enkel wat ik vind. Bij objectieven zonder CPU en je staat in stand M dan moet het diafragma handmatig worden ingesteld.. Voor de rest vind ik niets terug in het boekje. Misschien dat Seppuku zijn oplossing je verder kan helpen. Veel geluk!
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

      Comment


      • #4
        Re: F-/-- fout bij D70

        Oorspronkelijk geplaatst door rept
        Mijn D70 geeft hier plots spontaan F-/-- in plaats van de aperture. Ik kan dus geen foto's meer trekken, autofocus etc werkt ook niet meer. Ik heb met verschillende lenzen geprobeerd, contacten zijn niet vuil en lens (indien ze aperture ring heeft) staat op de juiste instelling. Nog zaken die ik kan proberen?
        Zit hier op de eerste dag van mijn vakantie in de Provence
        Probeer eens met alle stroom voorziening weg te nemen (batterij , back-up batterij) en na 2 minuutjes terug proberen.
        Je zal dan wel terug datum,tijd moeten instellen.
        Hopelijk lost jouw probleem zich op....veel succes !
        Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

        Comment


        • #5
          Re: F-/-- fout bij D70

          Controleer eens of je lens wel goed op het toestel zit en of de regeling van het diafragma wel op het hoogste getal staat.

          Comment


          • #6
            Re: F-/-- fout bij D70

            Oorspronkelijk geplaatst door aqw0
            Controleer eens of je lens wel goed op het toestel zit en of de regeling van het diafragma wel op het hoogste getal staat.
            Ik heb ooit exact dezelfde fout gehad als ik een lens had gemonteerd waarbij ik het diafragma inderdaad niet op de hoogste waarde had staan zoals aqw0 hierboven vermeldt. Je kan dit echter op je lens normaal vergrendelen zodanig dat dit niet meer kan voorkomen.
            NIKON D70 | Nikon 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED Nikkor | Nikon 80-200/2.8 AF-S | Nikon 70-300/4,0-5,6 AF D ED Nikkor | Nikon 50mm 1.8D | Nikon SB-800

            Comment


            • #7
              Re: F-/-- fout bij D70

              Hoi,

              Eergisteren heb ik ook een F-- error gehad. Dit was met een Sigma 70-200 2.8.Toen er een andere uit het magazijn werd gehaald was het probleem verholpen. De verkoper zei dat het aan de chip in de lens lag. Ik kon zelfs mijn camera niet meer uitkrijgen, en moest de batterijen er dus uithalen.

              Ik heb laatst ook nog een FEE error gehad en die had met de diafragmaring te maken.

              Mijn D70 heeft er trouwens volgens mij geen blijvende schade aan overgehouden.

              m.v.g. Michael.

              Comment


              • #8
                Re: F-/-- fout bij D70

                Een reset onderaan heeft het gewenste resultaat gehad!!! Daarna nog 10 sec problemen en ineens werkte het terug. Bedankt iedereen voor de tips.
                Last edited by rept; 2 mei 2005, 13:14.
                Gallery: http://www.fotogallerij.be

                Comment

                Working...
                X