Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix 7900 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Coolpix 7900 ?

Ik ben momenteel op zoek naar een waardige opvolger voor mijn oudere Konica-Minolta Dimage G-500 die ik steeds meeneem om foto's te maken op de kermis.
    Via allerlei goede reacties kwam ik uit op dit toestel,maar ik zou hier toch ook nog eens willen vragen wat jullie er van denken.
    Voldoet dit toestel om het te gebruiken voor mijn doel,namelijk het fotograferen van attracties al dan niet in beweging bij dag en nacht.
    Indien er iemand ervaring heeft met dit toestel,laat niet na om je bevindingen hier even neer te typen.

Met vriendelijke groet,

Scooterguy
    Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

Re: Nikon Coolpix 7900 ?

De 7 megapixel toestellen (Casio EX-Z750, de Canon SD500 en de Nikon Coolpix 7900) ontlopen elkaar niet zoveel in kwaliteit. Ik zou eerst de test van de Casio afwachten. Zie posting "Strijd"
    http://users.telenet.be/patric/

Comment

Dpreview recently tested the Nikon 7900, It looks pretty good too.

dpreview's take on the CP7900

Regards. Trebs.

Comment

De review heb ik uiteraard gelezen,net zoals op andere fotosites.
        Ik heb 'm vandaag gekocht als setje samen met een 256MB SD kaartje,een 2de originele Nikon batterij en een tasje.
        Nu eerst de batterijen opladen en dan testen maar

Greetz,
        Scooterguy
        Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scooterguy
          De review heb ik uiteraard gelezen,net zoals op andere fotosites.
          Ik heb 'm vandaag gekocht als setje samen met een 256MB SD kaartje,een 2de originele Nikon batterij en een tasje.
          Nu eerst de batterijen opladen en dan testen maar

Greetz,
          Scooterguy
          kun je na het uitproberen laten weten hoe het toestel meevalt. mijn ouders willen hetzelfde toestel kopen. dus graag had ik jou eerste indruk gehad van het toestel. dank u.

groeten.

Comment

Ik heb hem nu een tijdje en heb hem ook al wat kunnen uittesten.
            Positief:
            - oogt heel mooi (ik heb de zwarte versie gekocht)
            - handig klein om mee te nemen (broekzak, handtas, enz....)
            - handige voorgeprogrammeerde snufjes (portretopnames, nachtopnames, ....) maar de meer geoefende fotograaf gebruikt die voorgeprogrammeerde standen (scènes) niet graag
            Nadelen:
            - 7 megapixels is teveel als je niet van plan bent uitsnedes of uitvergrotingen te maken, 7 Mp geeft foto's op A3 formaat (3072 X 2304) wat je dikwijls niet nodig hebt.
            - Je hebt al een groot opslagmedium nodig (ik heb er een SD van 1Mb bijgekocht).
            - De Coolpix 5700 geeft foto's van 2592 X 1944 pixels wat reeds groter is dan een A4 formaat en daarom ook dikwijls meer dan voldoende, dit toestelletje is ook een stuk beterkoop (maar jammergenoeg niet in het zwart verkrijgbaar)
            - Je moet al een goede A3 printer hebben om die 7 megapixel optimaal te kunnen benutten (ik gebruik een Epson kleurenlaser).
            - Ondanks de kwaliteit van het Nikkor-lensje op dit toestel, denk ik dat je voor een 7 Mp ook een aangepaste kwalitatief betere lens nodig hebt, vooral bij uitvergrotingen zie je dat deze kleine lens niet optimaal voldoet (onvoldoende scherpte).
            - Veel foto's vertonen een kleurenzweem (vooral blauwig), je kan die wel wegwerken via een fotobewerkingsprogramma maar toch, ik moet dat bij vrijwel àlle foto's doen.
            - Geen snelheidsvoorkeuze is een nadeel als je graag bewegingsfoto's maakt.

Conclusie: zou ik hem opnieuw kopen ?
            - ik zou in elk geval twijfelen hoewel ik hem nu zo handig vind dat ik hem niet meer zou kwijtwillen (ben dan ook een beetje een Coolpixfan: de Coolpix 950 vond ik nog steeds het beste toestel, dan Coolpix 2100 heeft teveel batterijproblemen, de 7900 heeft een prima batterij - hoewel ik een reserve batterij bijgekocht heb, maar nog nooit heb moeten gebruiken)
            - de automatische snelheidsvoorkeuze vind ik een probleem, bewegingsonscherpte komt alzo frekwent voor
            - het is in elk geval een van de betere "meeneem-toestelletjes", je moet er dan ook de kwaliteit van een digitale reflex niet van verwachten
            Josy.

Comment

Working...
            X