Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 300D vs Nikon D70 (topfoto vs pixmania)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 300D vs Nikon D70 (topfoto vs pixmania)

Ik ben ondertussen al een 14-tal dagen aan het uitkijken om een nieuwe digitale SLR te kopen, toch nog enkele vraagjes :

optie 1 : Canon EOS 300D + 18/55mm + Sigma 70/300mm + geheugen 2GB = 1000Euro (prijs topfoto)
    optie 2 : NIKON D70 + 28/80+70/300 + Microdrive 2 GB + EN-EL3 Compatibele accu = 1025Euro (prijs pixmania)

Wanneer ik voor de tweede optie de topfoto-prijs bereken dan ligt die hoger dan bij pixmania ?
    Schuilt er ergens een addertje onder het gras ?

Voor welk toestel zouden jullie gaan ?
    Is er een kwaliteitsverschil tussen Nikon en Canon ?

(doel is foto's nemen van traditionele verjaardagsfeestjes maar ook van bv. dieren en landschappen)

hartelijk dank voor jullie wijze raad,
    Karel.

Re: Canon EOS 300D vs Nikon D70 (topfoto vs pixmania)

zeker voor de d70 gaan.

maar NIET de 28-80 lens pakken wel de 18-70

eventueel ook es kijken naar de canon 350d is wel kleinenr
    maar te vgl met de d70

de 300d zou ik niet meer nemen. trager, minder mogelijkheden

Comment

Als de keuze gaat tussen de Nikon D70 en de Canon 300D, voor ongeveer dezelfde prijs en 'lenspakket' dan zou ik ook de Nikon kiezen.

Maar ik ben geen voorstaander van een microdrive (te kwetsbaar) en de lenzen van de Nikon beginnen pas bij 28mm, je mist dus een breedhoeklens. Voor landschappen ga je toch eerder een 18mm nodig hebben, en die zal je dan moeten missen als je het Nikon pakket kiest.

Technisch heeft een D70 voorsprong op een 300D. De fotokwaliteit is ongeveer hetzelfde, maar een D70 is in alles veel sneller, en er zijn meer instelmogelijkheden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

er zijn hier net nieuwe topics over prijzen voor de D70. 779 in duitsland, met de goeie 18-70 erbij !!!!

probeer dan eens een tweedehands zoomlenske te vinden of zo, en geheugen kost ook niet schandalig veel...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Nu ja die kits die je hier toont zijn niet de beste qua lenzen. Vooral beide Tele's en de 28-80 van de D70 is dat ook al niet. Beter de 18-70 zoals men hier reeds zegt. Als je landschappen wil trekken heb je sowieso meer dan 28mm nodig. Dus voor wat jij hier voorlegt moet je eigenlijk voor de 300D gaan.

Maar als je toch met deze mindere tele's wil werken (betere kosten wel meer) zou ik eerder voor het volgende gaan bijv.

350D + 18-55 + 70-300 + 2GB cf = 1128€(topfoto)

Dit is mijn inziens de beste set van diegene die hier staan.

Maar als ik jou was zou ik de tele's hier vergeten en wat langer sparen om later een betere tele te kopen.

Comment

Working...
          X