Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF defect? Of toch niet.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF defect? Of toch niet.

Maandag ging ik mijn Minneke terug ophalen bij mijn broer. Ik zette hem aan en ik kreeg direct een card error. Camera af en terug op, hetzelfde nare bericht. Batterijen uit het toestel gehaald en opnieuw proberen. Weerom geen succes. Kaartje er dan maar eens uit en er terug in. Melding verandert in "no card found". Ondertussen een mailtje verstuurd naar Compusoft2000 in Duitsland.
    Er wordt terug gemaild dat ik de card 3 maal moet formatteren en dat dan alles stabiel zou moeten zijn. Ik kan echter niet in het menu om te formatteren want de camera ziet de kaart niet. Er komt dan een voorstel om ofwel de kaart terug te sturen naat Duitsland. Ze sturen een nieuwe terug. Ofwel probeer ik bij Sandisk in België en compusoft betaald mijn transport- of portokosten terug.
    Ondertussen heb ik mijn kaartje meegenomen naar mijn werk en het in een Canon camera daar eens geprobeerd. Geen probleem!!! Vlug een format gedaan en dan terug in mijn Minneke gestoken. Probleem opgelost !!! Dus als je ooit eens een probleem hebt met e CF-kaartje, probeer het dan eens in een andere camera!

Bart
    Nikon D90

Hallo Mr. Bluestar,

De wegen van CF's zijn soms ondoorgrondelijk ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Werkt alleen met nen Canon.....

Comment

Flurk, wat wilt ge zeggen?
        Dat mijn trukske alleen maar met een canon zal werken of dat ik in't vervolg ne Canon moet kopen?
        Bart
        Nikon D90

Comment

Originally posted by Mr.Bluestar
          Flurk, wat wilt ge zeggen?
          Dat mijn trukske alleen maar met een canon zal werken of dat ik in't vervolg ne Canon moet kopen?
          Bart
          Mr. Blue... Nee, maar ne canon is zeker ni slecht....Heb ik ook al van die prulle gehad, ligt zeker niet aan de camera... meestal aan't ventje dat de camera vastheeft !

Comment

Mr. Bluestar: Heb jij een Minolta Dimage ?
            Ik heb nl. hetzzelfde voorgehad met mijn CF van Hama. Zie mijn relaas op volgende topic:

Je moet mijn replies maar eens lezen: ik snap er ook niet veel van maar een glijkaardig probleem is op een redelijk gelijkaardige manier opgelost !
            Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

Comment

Crimi, ik had je topic vroeger al gelezen en dat zette me op het spoor om het eens in een andere camera te proberen. Ik heb een Minolta Dimage S404. Misschien is het wel een minolta eigenaardigheidje.
              Nikon D90

Comment

Hmmm... waar BD al niet goed voor is hé ?

Idd blijkbaar een Minolta eigenaardigheidje...
                Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

Comment

Working...
                X