Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon's PowerShot S2 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon's PowerShot S2 IS

    Canon heeft alweer de opvolger klaar voor de Canon PowerShot S1 IS. Dit "zoom-monster" zal voorzien zijn van een 12x optische zoom en een 5 Megapixel sensor. Buiten deze niet onbelangrijke details zal de Canon Powershot IS nog sneller zijn, 2,4 opnames per seconde en heeft het uiterlijk ook een ander aanzien, namelijk compacter.
    Daarnaast zal het display van de S2 IS ook groter zijn dan de voorganger.

    Bron . foto konijnenberg.
    http://www.dullaert.net

  • #2
    Re: Canon's PowerShot S2 IS

    En als jullie wat meer technische detail willen, kijk dan even op dpreview
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon's PowerShot S2 IS

      compacter en grotere LCD
      Minder stabiel in de hand te houden en kortere batterijduur.
      Als serieuzere amateur ben je binnenkort gewoon gedwongen
      om een DSLR te nemen. Niet dat ik dat niet wil, maar het geld ervoor hé
      == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

      Comment


      • #4
        Re: Canon's PowerShot S2 IS

        Het ziet er anders wel een mooi toestel uit. Alleen is 16Mb weer een belachelijke kleine geheugenkaart...
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon's PowerShot S2 IS

          Oorspronkelijk geplaatst door Nat
          Het ziet er anders wel een mooi toestel uit. Alleen is 16Mb weer een belachelijke kleine geheugenkaart...
          Ik vind dat stom dat ze die dingen er bij steken, kost alleen maar meer.
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #6
            Re: Canon's PowerShot S2 IS

            De gegevens zien er in elk geval niet slecht uit. Als die 5Mp sensor niet teveel ruis geeft, dan is het zeker een mooi toestel voor iedereen die een DSLR te duur, te zwaar of te groot vindt, en toch een groot zoombereik wil.

            Maar er zijn nog meer toestellen in dezelfde klasse, dus zullen ze op één of andere manier beter moeten doen om er veel van te verkopen .



            Super Macro -> 0cm , als er een vlieg over de lens loopt, dan kan je die ook eens langs de onderkant fotograferen .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon's PowerShot S2 IS



              Verkrijgbaar vanaf eind mei voor 499,- Euro

              En hier is het hele persbericht in de engelse taal
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Canon's PowerShot S2 IS

                Bwa, ik blijf toch blij met de aankoop van m'n nieuw powershot pro1.. Die heeft mssn minder zoom, maar kan tot nu toe alles wat ik ervan vraag en ie ziet er toch al professioneler uit dan de S1 en de S2..

                Comment


                • #9
                  Re: Canon's PowerShot S2 IS

                  Er zijn ook alternatieven die reeds beschikbaar zijn, met heel erg gelijkaardige specificaties: de Panasonic Lumix FZ reeks. De reviews van deze reeks was erg lovend, en terecht. Ik bezit de FZ20 en ben er erg tevreden over. Als kunt leven met de beperkingen die alle "compact" toestellen hebben (ruis op hogere ISO waarden, max ISO400, EVF ...), dan zijn dit erg goede toestellen.

                  Hier enkele reviews:




                  Voor de geinteresseerden misschien best wachten tot de reviews van de S2 er zijn vooraleer een keuze te maken...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon's PowerShot S2 IS

                    Ik heb ooit een S1 vast gehad, maar vond hem moeilijk focussen (+ slechte elektronische zoeker, + slecht LCD-schermpje) en heel traag werken door de ontspanvertraging. Kortom: een onding voor mij.

                    Ik vraag me af wat de ontspanvertraging is voor de S2. Hoe dan ook blijf ik bij reflextoestellen hoor, maar ik word wel eens om raad gevraagd door mensen die een compact toestel willen kopen.
                    Canon 70D
                    En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon's PowerShot S2 IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ricky300D
                      Ik heb ooit een S1 vast gehad, maar vond hem moeilijk focussen (+ slechte elektronische zoeker, + slecht LCD-schermpje) en heel traag werken door de ontspanvertraging. Kortom: een onding voor mij.

                      Ik vraag me af wat de ontspanvertraging is voor de S2. Hoe dan ook blijf ik bij reflextoestellen hoor, maar ik word wel eens om raad gevraagd door mensen die een compact toestel willen kopen.
                      Te zien hoeveel keer je fotokes trekt als je bv 250 fotokes maakt per jaar vind ik een reflex van bv 2000 euro een dure zaak wetende dat je zeker geen 10 jaar gaat werken hé want tegen die tijd is de reflex 10 maal verbeterd ook de postumer natuurlijk
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon's PowerShot S2 IS

                        Verkrijgbaar vanaf eind mei voor 499,- Euro
                        Op de Canon UK site:

                        Pricing, availability and reader enquiries
                        The PowerShot S2 IS will be available from early June 2005 for £469 RRP inc. VAT / €689 RRP inc. VAT.

                        Wij moeten echt altijd BTW (VAT) betalen hoor!
                        The only real failure is to give up trying!

                        http://www.yvonnew.com
                        http://www.vonne.web-log.nl
                        and HFC forever!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon's PowerShot S2 IS

                          689 euro? In de VS kost hij $499, waarom moeten wij een slordige 300 euro meer betalen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon's PowerShot S2 IS

                            Wat de prijs betreft: blijkbaar kun je hem in België krijgen voor net geen 500 eurootjes (inclusief BTW dacht ik).

                            Het grote voordeel van dit soort toestellen t.o.v. DSLR's is net hun compactheid. Zeg nu zelf, 12 x optische zoom (met IS !) op een DSLR, daar heb je al verschillende lenzen voor nodig, en ben je alles samen al gauw een paar duizend euro lichter (en een paar kilo glas zwaarder). Sommige mensen zien het lenzen sleuren en wisselen (en het sensor-kuisen) nu eenmaal niet zitten. En je kan ze geen ongelijk geven: als het is om af en toe eens wat foto's te nemen (vakantie, speciale gelegenheden) dan is zo'n toestel als de S2 IS door zijn veelzijdigheid heel geschikt, maar daarvoor ga je nog niet aan een DSLR beginnen. Dat is voor de pro's en de freaks...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon's PowerShot S2 IS

                              Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                              Wat de prijs betreft: blijkbaar kun je hem in België krijgen voor net geen 500 eurootjes (inclusief BTW dacht ik).
                              aan die prijs ben ik wel geïnteresseerd!
                              waar haal je die informatie?

                              Comment

                              Working...
                              X