Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke digitale spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke digitale spiegelreflexcamera

    Momenteel ben ik een heel moeilijke keuze aan het overwegen. Ik ben in het bezit van een Konica Minolta Dimage Z2, maar ik zou graag professionelere foto's willen maken. Ik maak foto's van grote (kinder)evenementen, dansvoorstellingen als ook portretfoto's/fotoshoots. Nu twijfel ik tussen de Nikon D70 en de Canon EOS 350D. Welke zou ik voor bovenstaande foto's het beste kunnen kiezen?

  • #2
    Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

    Ze zitten zo dicht bij elkaar dat je je hart moet volgen.

    Ga naar de winkel, speel er ff mee en koop die waar je het beste gevoel bij hebt.

    Een miskoop is niet mogelijk

    Comment


    • #3
      Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

      Ik heb niet het hart gevolgd maar de centen.

      De 350D heeft voor een hobbyist
      meer dan voldoende.
      - geeft je snele toegang om direct een aantal parameters te wijzigen
      - werkt zeer snel, zelfs op mult met flits sta je versteld van de snelheid
      - en is uiterst zuinig (300 skifoto's met 1 batterij en vrij veel invulflits)
      - is zeer compact

      geen nadelen voor mij?

      yep, ééntje :
      grip is iets te 'scherp' en zou 'stomper' iets beter in de hand liggen.

      De belangrijker keuzes zullen nu volgen wanneer ik een bijkomende lens wil aanschaffen.

      Dim

      Comment


      • #4
        Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

        Ik weet niet hoe het zit met de hersteldienst van nikon maar die van canon is een grote ramp.

        Mvg
        Remi p
        Nieuwe website

        Comment


        • #5
          Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Ouwendijk
          Nu twijfel ik tussen de Nikon D70 en de Canon EOS 350D. Welke zou ik voor bovenstaande foto's het beste kunnen kiezen?
          Ik zou ze eerst alle twee eens in de hand nemen,want de Canon is lichter en kleiner in de hand als de Nikon.
          Voor mij persoonlijk ligt de Nikon beter in de hand,maar daar moet ieder zelf over oordelen .
          Zo doe ik mijn 20D niet weg voor één van die twee.
          Last edited by Cois; 20 april 2005, 20:56.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

            eerst vast houden die camera, als hij goed in de hand licht, heb je 50% van je keus al gemaakt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

              Heel erg bedankt voor de tips, hoogstwaarschijnlijk ga ik toch voor de Canon EOS 350D

              Comment


              • #8
                Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door remip
                Ik weet niet hoe het zit met de hersteldienst van nikon maar die van canon is een grote ramp.

                Mvg
                Remi p
                en die van Nikon is dan weer heel goed.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door immage
                  en die van Nikon is dan weer heel goed.
                  Ik heb met die van Canon nog nooit problemen gehad.... En verder vind ik niet dat je er vanuit moet gaan dat je nieuwe speeltje binnen de kortste keren kapot gaat
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

                    De menu en werking van de canon is véél gemakkelijker dan die van Nikon
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

                      Als het op de menu's en werking van een camera aankomt, dan zal er zo goed als geen verschil tussen de verschillende merken zijn.
                      Het is maar wat je gewoon bent, eens je een tijdje met een bepaalde camera of merk gewerkt hebt moet je altijd zoeken als je eens wat anders vastneemt.

                      Of de hersteldienst van Nikon zo perfect is, dat weet ik niet echt. Ik heb ooit een Coolpix 880 laten herstellen waarvan er een tandwieltje van de lens kapot was. En toen heb ik ook meer dan een maand zonder camera gezeten. En de prijs was in verhouding tot de kostprijs van zo'n plastieken tandwieltje ook heel erg hoog (voor die prijs kocht ik vroeger een volledige set ketting + tandwielen voor mijn Bandit 1200 ).

                      Die "gratis" sensorreiniging die ze nu nog uitvoeren, dat zal ook wel anders worden op het moment dat ze daarvoor extra werknemers in dienst moeten nemen. Bovendien is je camera dan wel 2-3 weken weg (als dat via de winkel laat doen)+ het risico dat je elke keer neemt bij de verzending.
                      Als je zelf vlak naast die hersteldienst woont, dan kan dat heel handig zijn, maar als je zelf zo'n 100km moet rijden om die ter plaatse te laten reinigen dan ben je veel sneller en goedkoper af als je zelf de sensor zuiver maakt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

                        heb ze ook eerst alletwee eens in de hand gaan houden voor ik n beslissing nam:
                        -van de canon kreeg ik klauwtjes (petieterige body)
                        -de D70 voel robuuster aan (mss wat zwaarder? maar ik heb graag wat-in-de-hand)
                        menu's is mi een kwestie van gewoonte...
                        conclusie: gaan proberen en je hart volgen...maar dat werd hier reeds gezegd
                        ik ben ondertussen wel n D70-fan aan t worden

                        groeten

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

                          de 350 te klein, dat hoor je wel vaker, gewoon een 300D nemen als je voor een Canon gaat, steviger en goedkoper.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bert C
                            heb ze ook eerst alletwee eens in de hand gaan houden voor ik n beslissing nam:
                            -van de canon kreeg ik klauwtjes (petieterige body)
                            -de D70 voel robuuster aan (mss wat zwaarder? maar ik heb graag wat-in-de-hand)
                            menu's is mi een kwestie van gewoonte...
                            conclusie: gaan proberen en je hart volgen...maar dat werd hier reeds gezegd
                            ik ben ondertussen wel n D70-fan aan t worden
                            groeten
                            Ik heb exact hetzelfde ervaren bij de fotowinkel om de hoek. Ik was eigenlijk al zo goed als van plan zo'n 350d aan te schaffen. In de etalage ziet die 350d er handig compact uit. Maar in mijn hand blijkt ie gewoon veel te klein. Ik probeerde hem steeds (noodgedwongen) met 3 vingers op te pakken, maar dan zit je met schrik dat hij uit je handen gaat glippen. De 20d is op dat vlak veel beter, maar de enige camera die ik zonder probleem met 1 hand kon (durfde) oppakken bleek een zekere Nikon D70 te zijn.
                            Als de gebruiksvriendelijkheid een probleem is: er komt binnen kort een nieuwe versie uit (D70s), met o.a. een herwerkte menu-structuur.
                            Kwestie van herstellingen en zo zei de verkoper me dat alleen Nikon en Pentax een "redelijke" naverkoopsdienst hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke digitale spiegelreflexcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Ouwendijk
                              Heel erg bedankt voor de tips, hoogstwaarschijnlijk ga ik toch voor de Canon EOS 350D

                              ik stond 3 weken exact voor dezelfde keuze... op aanraden van aantal mensen hier op bd gewoon eens naar de winkel gestapt om ze eens goed vast te pakken... Ik had het idee om ook voor de 350d te gaan. Maar in de winkel vond ik de afwerking van Nikon beter en ik had nikon vast... en ik bleef hem vast houden.. heb toen dus maar Nikon gekocht terwijl ik voor canon kwam.

                              Het zijn 2 top camera's zonder twijfel. Maar heel belangrijk ze moeten goed aanvoelen.;; dus ga gewoon een keer naar de winkel. En op deze manier gaat dus heel vaak zoals je leest...

                              Comment

                              Working...
                              X