Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ERR 99 op Canon 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ERR 99 op Canon 20D

2 dagen na ontvangst vd camera, had ik plots een ERROR 99... ik had net een beeld genomen en drukte op de PLAY view-toets, en hop : ERR99 flitste op het schermpje. (error had ik met de Canon lens EF 24-70 f2.8 erop)

Het enige wat hielp was de batterij eruit halen, en opstarten, dan ging alles terug. Simpelweg OFF en ON hielp niet.

Heeft de 20D vaak last van zo'n errors? Ik hoor dat die 99 een algemene error is, en het erger zou zijn mocht je een 1 of 2 hebben.
    Last edited by FredericFRE; 11 april 2005, 17:57.
    www.fredericvanwalleghem.com

Re: ERR 99 op Canon 20D

met canon lens of andere.???

manual page 153
    This error may occus if you use a non-canon lens and the camera or lens does not operate properly.

Rechipping lens.??
    -=- Light is the key...

Comment

Ik werk met een canon lens EF 24-70 f2.8 .

Is dus geen andere lens. En er zeker al 100 foto's mee gemaakt. Na het verwijderen vd batterij lukte het me opnieuw hoor.

Comment

hopelijk had je die error maar 1x. kan gewoon slecht contact geweest zijn met lens... als die veel terugkomt (99) zal er misschien dan toch iets met je body zijn..
        -=- Light is the key...

Comment

Laat ons hopen van niet! aaargh...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
            Laat ons hopen van niet! aaargh...
            er is nog een alternatief....
            heb je de laatste versie firmware op je camera staan?Kijk eens na welke firmware versie je op je camera hebt? Versi 1.02 1.03 en 1.04 durven deze foutmelding wel eens geven...
            Als die vliegende bliksem de recentste firmware downloaden (1.10 dacht ik)

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

en waar haal je die firmware van de website af?
              Ik heb nu 1.0.5 is dit de laatste?

Had ook veel error 99 (nog steeds eigenlijk) bij mijn Sigma 28-200 lens maar dat heeft met de lens te maken. De 50-500 geeft geen problemen. Het verwondert mij dat jij die krijgt bij een Canon lens!

Greetz, Ronny

Comment

@Frederic: als je nu pas je canon hebt, van vrijdag dacht ik, heb je zowieso de nieuwste firmware.
                Ik heb die error ook 1 keer gehad, ook door dezelfde handeling dat u gedaan had.
                Sindsdien is er al een hele tijd over gegaan en heb die error niet meer gehad....

1.1.0 is de laatste firmware, stond al op mijn toestel toen ik deze kocht in februari
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                  @Frederic: als je nu pas je canon hebt, van vrijdag dacht ik, heb je zowieso de nieuwste firmware.
                  Ik heb die error ook 1 keer gehad, ook door dezelfde handeling dat u gedaan had.
                  Sindsdien is er al een hele tijd over gegaan en heb die error niet meer gehad....

1.1.0 is de laatste firmware, stond al op mijn toestel toen ik deze kocht in februari
                  Wie zegt dat er zowiezo de laatste firmware op elk toestel staat? Dat toestel kan al enkele weken of zelfs maanden in stock liggen , afhankelijk van de plaats waar hij die camera kocht. Ik geef toe dat de kans klein is, maar het is *mogelijk*
                  Ik heb zelf een 20D met firmware 1.0.2 gekocht, verschillende weken na de introdutcie van de daaropvolgende firmware versies...

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Hoi, dit draadje effe ophalen.

Was daarnet is het bos en plots nam het toestel een foto zonder dat ik dit gevraagd had. Ik dacht dat ik per ongeluk op het topje had geduwt maar enkele seconden later gebeurde het opnieuw. De spiegel blijft onafgebroken klapperen. Heb toetsel aan uit gezet en dit helpt niet. Batterijen uithalen doet ook niets en de extra interne batterij verwijderen kan het probleem ook niet oplossen. Andere lens (gebeurde eerst bij canon lens, blijkbaar maakt dit soms iets uit) lost ook niets op en geheugenkaartje wisselen ook niet. Verder komt er enkel ''err 99'' op het scherm. Voor de rest kan ik niets doen, geen foto's bekijken of instellingen wijzigen.. enkel toekijken.

Ben ik iets vergeten? Toestel is zo'n 4-5 jaar oud vermoed ik.

Groetjes

Andries
                    ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                      Hoi, dit draadje effe ophalen.

Was daarnet is het bos en plots nam het toestel een foto zonder dat ik dit gevraagd had. Ik dacht dat ik per ongeluk op het topje had geduwt maar enkele seconden later gebeurde het opnieuw. De spiegel blijft onafgebroken klapperen. Heb toetsel aan uit gezet en dit helpt niet. Batterijen uithalen doet ook niets en de extra interne batterij verwijderen kan het probleem ook niet oplossen. Andere lens (gebeurde eerst bij canon lens, blijkbaar maakt dit soms iets uit) lost ook niets op en geheugenkaartje wisselen ook niet. Verder komt er enkel ''err 99'' op het scherm. Voor de rest kan ik niets doen, geen foto's bekijken of instellingen wijzigen.. enkel toekijken.

Ben ik iets vergeten? Toestel is zo'n 4-5 jaar oud vermoed ik.

Groetjes

Andries
                      Dat is een vaker beschreven probleem.
                      Een nieuwe print met sluiterknop lost het op.
                      Niet gratis, maar kan de moeite nog waard zijn.

Comment

Working...
                      X