Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zijn hier pentax istds gebruikers ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zijn hier pentax istds gebruikers ?

    zijn hier pentax istds gebruikers ?

  • #2
    Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

    Yep
    PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

    Comment


    • #3
      Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

      Is een D-gebruikerke ook goed?

      Ist D, MX en Program Plus met ondertussen een aardig verzamelinkske glaswerk:
      50 f/1.7 A, 24-50 F, 16-45 DA ( ), 17-28 FA ( ), 28-200 FA ( ), 18-35 FA, 135 FA ( ), Sigma 28 f/1.8 ( ), Sigma 100-500 ( ), Sigma 24-70.
      Ik moet zeggen: heb het brandpunt 28mm goed onder controle...

      Er zijn nog ist Ds gebruikers: Ishpuini en LeoVerhaegen zijn er twee van. Doe eens een search op ist en ge zult vinden...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

        @ Chip:
        jij hebt de Bigma (Sigma 50-500)? Ik dacht dat die niet verkrijgbaar was in Pentax vatting? Of vergis ik mij?
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
          @ Chip:
          jij hebt de Bigma (Sigma 50-500)? Ik dacht dat die niet verkrijgbaar was in Pentax vatting? Of vergis ik mij?

          je vergist je

          The official global site of camera & lenses manufacturing company SIGMA. Here you can find information about our company and our products, support, repairs and inspections, as well as news, updates, and branded content.


          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

            Kunnen jullie me uitleggen waarom ik voor de Pentax zou moeten gaan en niet voor een 350D of een D70? En ik ga ook jpeg gebruiken (dit zeg ik omdat hij bij dpreview niet zo goed getest is op jpeg kwaliteit)

            Punten die ik zelf kan verzinnen:
            voor
            - net zo compact en ligt beter in de hand dan de 350D
            - grote zoeker en lcd

            tegen
            - beperkte keus in lenzen
            - jpeg (wat is jullie mening over de jpeg kwaliteit?)

            ik ben een nieuwe gebruiker van digitale camera's en ga de camera voor huis, tuin, auto en vakantie gebruiken. Ja ik weet het eigenlijk is een dslr een beetje te veel van het goede daarvoor.

            hier de dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/pentaxistds/
            Last edited by hjs; 12 april 2005, 08:04.
            Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

            Comment


            • #7
              Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

              de belangrijkste reden voor mij is vooral de grotere zoeker dan bij de andere dslr's

              qua lenzenaanbod....tja...de kitlens zie ik niet zo zitten maar in occasie vind ik wel een 50mm bvb waarmee ik al aardig aan de slag kan voor portret bvb

              ik zag onlangs een foto van een d70....in hoogste jpeg...dat volstond voor mij

              maar van de istd(s) heb ik nog niks gezien behalve dit leuke artikel :


              Comment


              • #8
                Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

                ik zie dat marcfoto ook de 16-45mm gebruikt

                wat is jouw ervaring bij deze lens ?

                doenbaar voor zowel cityscapes als portret ???

                heb je voorbeelden (niet bewerkte )

                Comment


                • #9
                  Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

                  De Sigma 50-500 is wel verkrijgbaar in Pentax-vatting, de 80-40IS niet.
                  Sterke punten van de IstDS inderdaad de goede viewfinder, en de gebruiksvriendelijkheid, bv voor manuele lichtmeting.
                  Tegen de nogal trage autofocus.
                  PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

                    Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de ist.DS, prachtige zoeker, handzaam formaat, en volgens Phil Askey superbe quality Raw pictures. Het JPEG verhaal wat hij ophangt heb ik zelf niet zo ervaren en vind de kwaliteit meer dan voldoende. Ook de kitlens valt niet tegen, is mischien wel wat minder als de Nikon kitlens maar echt niet slecht. Ik gebruik ook de Sigma 55/200 wat een heerlijke lens is om mee rond te lopen en op max tele nog uit de hand te schieten. De menustructuur van de ist. DS is vele malen eenvoudiger als van de D70 , wat ook een wereldcamera is overigens.
                    De Rawsoftware van pentax is niet echt iets om van wakker te liggen en ik hoop op een snelle plug in voor Paint Shop Pro 9. Nu gebruik ik ook Rawshooter maar daar ben ik ook nog niet echt uit. Nog geen moment spijt gehad van mijn aanschaf!!!!!!!!!!!!
                    Pentax K10D

                    Comment


                    • #11
                      Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

                      Ik zie nu bij konijnenburg de zilvere istds, durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind het wel mooi

                      grote plaat
                      Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

                      Comment


                      • #12
                        Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door planar1.4
                        ik zie dat marcfoto ook de 16-45mm gebruikt
                        Yep, die haal ik nog zelden van de camera. Heel content van.

                        wat is jouw ervaring bij deze lens ?
                        Zonder meer (en ik wik mijn woorden) de scherpste zoomlens die ik ooit heb gehad (en ik heb er ondertussen nogal wat achter de kiezen ( ): optisch is deze een kanjer van jewelste..
                        Het enige nadeel is dat hij in het Canon-bedje ziek is (alhoewel niet zo erg als sommige Canon's die ik heb gehad): de lense is gemaakt van plastiek en het voorste stuk heeft wat speling als hij volledig uitgezoomd is (bij 16mm dus). Zoals gezegd, niet zo erg als bij bvb. een 28-135 IS, maar ik vind het wel storend, vandaar slechts 2 in mijn commentaar, want anders kreeg hij voluit 25 sterren van mij.
                        Nu uit gebruikerservaringen op dpreview schijnt die lens ondanks dit 'mankemnetje' wel tegen een stootje te kunnen.

                        doenbaar voor zowel cityscapes als portret ???
                        meer dan doenbaar voor van alles. Zolang je niet te veel tele wil, is deze een fantastische standaardlens.




                        heb je voorbeelden (niet bewerkte )
                        you've got mail
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjs
                          Kunnen jullie me uitleggen waarom ik voor de Pentax zou moeten gaan en niet voor een 350D of een D70? En ik ga ook jpeg gebruiken (dit zeg ik omdat hij bij dpreview niet zo goed getest is op jpeg kwaliteit)

                          Punten die ik zelf kan verzinnen:
                          voor
                          - net zo compact en ligt beter in de hand dan de 350D
                          - grote zoeker en lcd

                          tegen
                          - beperkte keus in lenzen
                          - jpeg (wat is jullie mening over de jpeg kwaliteit?)

                          ik ben een nieuwe gebruiker van digitale camera's en ga de camera voor huis, tuin, auto en vakantie gebruiken. Ja ik weet het eigenlijk is een dslr een beetje te veel van het goede daarvoor.

                          hier de dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/pentaxistds/

                          Zelf heb ik welgeteld nog maar 2 (twee) foto's gemaakt in jpg. Zomaar om eens te proberen. Ik schiet altijd in RAW vanwege betere kwaliteit (en dat geldt voor ALLE DSLR's, dus ik raad je aan om dat ook te doen. Als je dat niet wil, even goede vrienden, maar ik denk dat het dan tijd wordt om naar een prosumer uit te zien...

                          Dat gezegd zijnde, laten we niet dramatiseren: jpg-kwaliteit mag dan misschien minder zijn, het zal zeker nog altijd vele malen beter zijn dan eender welke prosumer (meer resolutie, minder ruis.)

                          Wat je zegt van minder lenskeuze is héél relatief:
                          - welke lens wil je juist dat je niet bij Pentax zal vinden?
                          - ALLE lenzen (dus ook met M42-schroefdraad en 645 en 67 lenzen!) zijn (al dan niet mits de aanschaf van een additionele adapter) op de Pentax te plaatsen. Dat maakt het ist D(s)-systeem juist zo interessant en het is uniek (zelfs op een Nikon D70 kun je alleen AF-Nikkors gebruiken.) Het maakt meteen ook dat de markt groot is.
                          - Als er nog een lens is die je zou willen die je bij Pentax niet vindt, dan kun je nog altijd uitkijken naar Sigma/Tokina/Tamron...
                          - Alleen Pentax heeft een 16-45 f/4 in zijn gamma (ik herhaal: fantastische lens en heel betaalbaar.)

                          Nog enkele pro's om naar Pentax te gaan:
                          - uitstekende ergonomie,
                          - bouwkwaliteit (straalt nog altijd meer vertrouwen uit dan een 300D/350D
                          - grootste gebruikerstevredenheid op dpreview

                          Maar ik ben bevooroordeeld: als je éénmaal een Pentax hebt geproefd, wil je niks anders meer...
                          O ja (voor die mensen die al dachten dat ik een beetje ziekjes was ): heb ik al gezegd dat die zoeker van de Pentax f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h is? Dat is tenslotte toch één van de redenen waarom je een (D)SLR zou kopen, nietwaar?
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Chip
                            De Sigma 50-500 is wel verkrijgbaar in Pentax-vatting, de 80-40IS niet.
                            Sterke punten van de IstDS inderdaad de goede viewfinder, en de gebruiksvriendelijkheid, bv voor manuele lichtmeting.
                            Tegen de nogal trage autofocus.
                            Bah, die trage autofocus waar ze altijd over zitten te mekkeren: mijne ist D met 16-45 f/4 is minstens even snel als een 300D met 28-135 IS USM. Ik heb nog geen enkele 300D gebruiker daarover gehoord.

                            Als snelle AF nodig is, dan is de D2-en-een-letterke onklopbaar... (maar zit wel in een ander soort prijsklasse...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: zijn hier pentax istds gebruikers ?

                              aan alle hartelijk dank

                              heb vanmiddag een istds in hande gehad

                              valt goed mee

                              zelfs voor iemand die contax gewoon is

                              ik onderzoek de zaak verder

                              en ben benieuwd of ik toch ooit in RAW ga werken

                              Comment

                              Working...
                              X