Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon - Olympus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon - Olympus

    Aanbieding in de reclamefolder van "Dixons"
    Nikon D70 met 28 - 80 mm + extra 70-300 mm zoomlens
    Euro 999

    Olympus E300 met 14-45 mm Objectief + extra 40-150 mm zoom t.w.v. €349
    Ook Euro 999
    Wat is de beste ?
    mvg
    DeSwa
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: Nikon - Olympus

    Zou zeker voor de D70 gaan, maar kijk dan naar een 18-70mm kitlens om te beginnen. De 28-80 raak ik gewoon niet aan, heeft geen breedhoek op de D70 (42mm) en is niets waard qua kwaliteit naast een 18-70...

    De E300 is zeker niet slecht, maar kan je volgens mij toch niet vergelijken met een D70, dan zou ik eerder naar de E1 grijpen...

    (PS. Lenzen voor de Nikon kan je ook gemakkelijker (goedkoper) vinden, bij olympus is het voorlopig nog tamelijk duur...

    PS. Waarom de Canon 350D niet in je selectie????
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Nikon - Olympus

      Tja qua lenzen zou ik zeggen olympus want die nieuwe lenzen zouden allemaal erg goed zijn en de lenzen die hier bij de nikon staan zijn zeker geen toppers.

      Maar qua body zou ik de D70 nemen. Niet dat beide niet vergelijkbaar zouden zijn want ze behoren tot dezelfde klasse (Sorry maar de E1 is duidelijk een klasse boven de D70) maar omdat ik na een kleine ervaring met de E300 toch enkel tot de conclusie kon komen dat het zeker geen topper is.

      Maar er zijn nog camera's in deze klasse he. Pentax ist Ds, canon 350D. Misschien deze ook eens bekijken. Maar voor 999€ zijn dit natuurlijk goeie kits. Alhoewel ik persoonlijk iets meer geld zou uitgeven.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon - Olympus

        Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
        De E300 is zeker niet slecht...
        ben je daar zeker van? Wat ik van die camera heb gelezen was allesbehalve positief.

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Nikon - Olympus

          Voor de lenzen:

          Hou er rekening mee dat de kitlens van de E-300 de Olympus EZ 14-45 mm F3.5 - F5.6 is, de Nikon kitlens is de 18-70 F3.5 - F4.5...

          Is dus lichtsterker, heeft AF-S... Als het nu over de Olympus ED 14-54 mm F2.8 - F3.5 zou gaan was ik akkoord, maar niet voor de 14-45...

          Wat de E-300 betreft is het ook een camera die ik nooit zou nemen, voor mij blijkt de D70 top!
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

          Comment

          Working...
          X