Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D70 & CANON 300/350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON D70 & CANON 300/350D

    Hoi iedereen,

    waarschijnlijk zijn er hier al een pak mensen bij die denken "toch niet weer hetzelfde he" maar ik heb eigenlijk een vraagje die niet veel aan bod komt in andere topics (voor zover ik weet...)

    Ik wil namelijk een vergelijking tussen deze twee camera's maar niet zozeer welke in het algemeen de beste is want zo te zien zijn deze twee camera's zeer goed, enkel zijn het twee verschillende modellen!
    Ik zou a.d.v. mijn doelen willen vragen welke ik het best zou aanschaffen:

    1) natuurfotografie (niet zozeer macro maar vogels en andere grote dieren)
    2) Vliegtuigen (spotten => goede telelens)
    3) landschappen en ook sunsets enzo.

    Maar nu zou ik willen vragen, voor natuurfotografie is het belangerijk (en ook voor spotten) dat je shutterspeed snel is maar voor natuur vooral dat deze stil is! Ik kan me vooorstellen dat als je een vogel fotografeert in een boom met wat een langere sluiter (omdat je diafragma klein is ofzo.) dat de vogel niet schrikt op de moment dat je sluiter dicht gaat! Dus welke van deze twee camera's is volgens jullie de stilste (eventueel ook de snelste)??

    Ten tweede wil ik weten met welke camera je het best manueel kunt focussen en niet via het menu? Voor vliegtuigspotting is ook een automatisch focussysteem belangrijk...dus welke camera heeft een goede autofocus?

    Dit zijn zowat de vragen...ik lees veel reviews en boeken over fotografie, zo kom ik te weten welke opzichten van een camera belangrijk zijn voor mijn doelen. Dus het kan zijn dat ik later nog met wat vraagjes af kom

    Groetjes,
    Alex

  • #2
    Re: NIKON D70 & CANON 300/350D

    Het geluid vind je hier:


    Manueel focussen wordt vooral door de lens bepaald.
    Maar de kleinere zoeker van een 350D kan een nadeel zijn.

    De autofocus van de D70 is het meest lichtgevoelig.
    Hoeveel beter de autofocus van de 350D is tegenover deze van de 300D weet ik (nog) niet.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: NIKON D70 & CANON 300/350D

      Tja een commentaat dat je vaak te zien zal krijgen is kijk naar het systeem en de lenzen alvorens naar de body's te kijken.

      Je hebt gelijk dat er alvast geen slechte body meer is.

      Nu gezien de fotografie die je wilt doen lijkt het mij beter dat je voor de canon gaat. De meesten zijn het erover eens dat canon het beste aanbod heeft op het gebied van tele lenzen. En Tele is iets dat je zeker nodig hebt. De extra pixels van de 350D laten je ook weer verder zoomen in vgl met de D70.

      Nadeel van de 350D is dan wel dat hij eigenlijk te klein is om van die lange zware tele's aan te hangen. Je bent dus eigenlijk verplicht de portrait grip erbij te kopen. Dan is dit probleem eigenlijk opgelost. Je hebt dan zelfs nog een extra voordeel tov D70 in handelbaarheid voor vertikale foto's zeker met grotere lenzen. De D70 heeft geen grip. Er bestaan wel ondertussen wat third party grips voor de D70 maar dat is behelpen en de functionaliteit van de 350D ga je niet benaderen.

      Ik heb vorig weekend wat uitgebreid met een 350D kunnen spelen en qua shutterlawaai scoort hij heel goed. Ik ga niet zeggen dat een vogel het nooit zal horen maar dat is het geval bij elke SLR.

      Nog een voordeel van de 350D tov de D70 is het feit dat de hogere shuttertijden die je nodig gaat hebben vaak hogere iso's vragen en in die hogere iso's scoort de 350D beter dan de D70 (ik ga hier wel uit van een gelijkaardig gedrag tussen 350D en 20D)

      De autofocus van de 350D leek mij toch op zijn minst op het niveau van een 10D. Wel minder dan 20D. De snelheid van AF hangt daarentegen voor een groot stuk ook af van de lens dus vergelijkingen tussen toestellen moeten sowieso met een korreltje zout genomen worden. Maar de AF van D70 is ook heel goed. Ik denk niet dat dit je beslissing erg gaat beinvloeden. continu af kunnen ze beide.

      Maar vergeet vooral niet dat veel van wat je wil gaat afhangen van de lenzen die je gebruikt. En minder van de body's.

      Comment

      Working...
      X