Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aankoop fototoestel

    Goedemiddag altegaar,

    Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een fototoestel (duh), maar als complete leek heb ik geen enkele notie waar ik op moet letten bij de aankoop,, maar mijn vraag is eigenlijk veel eenvoudiger dan dat... welk toestel raden jullie, uit jullie ervaring, aan? Aan de hand van jullie aanbevelingen kan ik het kaf van het koren scheiden en met eigen handen testen.

    Het voornaamste criteria is gebruiksgemak. Het toestel zal niet door mezelf gebruikt worden, maar door een potige 50-iger die niet terugschrikt van moderne techniek, maar niet de drive heeft om eerst mastodonten van boeken te lezen alvorens een deftig kiekje te kunnen nemen. Duidelijke schermen, een stevig omhulsel, eenvoudig te bedienen knoppen... kortom een intuïtief toestel met een niet al te steile leercurve maar liefst met groot potentieel dus.

    Het toestel moet over een respectabel aantal megapixels beschikken, aangezien de foto's ook voor professionele doeleinden (mijn potige 50-iger is zelfstandig reclameschilder) gebruikt zullen worden. Enorme uitvergrotingen (naar mijn normen althans) zullen geen uitzondering zijn.

    Na een beetje leeswerk heb ik begrepen dat de kracht van een goede foto veelal schuilt in de keuze van de lens,,, en dat de meeste fotografen over meerdere lenzen beschikken... indien mogelijk zou ik hiervan in redelijke mate gespaard van blijven… een “all round lens” als dusdanig zou te naïef zijn van mijnentwege, maar ik hoop dat er ergens een gulden middenweg bestaat.

    Wat betreft de prijs, heb ik richtlijnen gekregen dat die mag schommelen tussen de 1.250 tot 2.500 euro (eventuele accesoires inclusief),, hetgeen toch wel ruimte geeft voor een toestel dat aan al de vooropgestelde normen voldoet.

    Het soort foto's dat getrokken zal worden met dit toestel? ... Daar heb ik geen eenvoudig antwoord op, maar ik veronderstel (hoop) dat de meeste toestellen in voornoemde prijsklasse voor een brede waaier aan mogelijkheden zorgen, niet?

    Alvast bedankt,

    Seb.

  • #2
    Re: Hulp bij aankoop fototoestel

    Hier se daar se.

    In de prosumer cat. denk ik dat je wel goed zit met deze .

    Canon PowerShot Pro1
    Nikon Coolpix 8800
    Leica Digilux 2 ( minder pixels , minder zoom , meer kwaliteit )
    Olympus C-8080 Wide Zoom


    In de Dslr's ( maar zonder fotografie ervaring en veel tijd zou ik deze maar laten )

    Canon 20D/350D met een goeie lens erbij .
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aankoop fototoestel

      Oorspronkelijk geplaatst door dzjee

      In de Dslr's ( maar zonder fotografie ervaring en veel tijd zou ik deze maar laten )

      Canon 20D/350D met een goeie lens erbij .
      En de Nikon D70 niet te vergeten
      natwork.be

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij aankoop fototoestel

        Waarom niet de FZ20 van Panasonic of de Fuji Finepix S7000?
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij aankoop fototoestel

          Alvast bedankt voor jullie suggesties,,, na alle modellen bekeken te hebben,,, gaat voor mij nu de keuze tussen enerzijds de Nikon Coolpix 8800 en de Olympus C-8080 Wide Zoom anderzijds.

          De Dslr's lijken me een beetje te veel in één keer, en gezien de doeleinden moeten bovenstaande modellen rijkelijk voldoen...

          Tenzij iemand nog een bemerking heeft aan mijn conclusie?


          nog eens bedankt,

          groetjes,

          Seb.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij aankoop fototoestel

            Wat met Sony DSC-V3?

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij aankoop fototoestel

              Oorspronkelijk geplaatst door Sebassie
              Alvast bedankt voor jullie suggesties,,, na alle modellen bekeken te hebben,,, gaat voor mij nu de keuze tussen enerzijds de Nikon Coolpix 8800 en de Olympus C-8080 Wide Zoom
              Seb.
              Zeker tov de coolpix moet je toch even bekijken of de Panasonic fz20 niet te overwegen is. Reden; voor die categorie uitstekende lens, beeldstabilisatie, zoombereik van 35-432 mm (35mm basis),... Ik heb persoonlijk ook lang richting CP8800 gekeken, maar de evaluatie van prijs/kwaliteit sloeg wat mij betreft sterk door naar de pana.

              Comment

              Working...
              X