Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CP5700 en zijn user settings

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CP5700 en zijn user settings

hallo cp5700 gebruikers . Blijkbaar is hier een nest van dergelijke lui
    Ik heb er namelijk ook zopas eentje in gebruik, en ben er ZEEEER tevreden over alhoewel ik nog steeds op ontdekkingstocht ben ....

Vandaar mijn vraag. Ik lees in de handleiding dat vele settings enkel kunnen veranderd worden in user-set 1,2 of 3. Anderzijds lees ik ook dat slechts een deel van de instellingen ( nl shooting menu ) ook effectief bewaard blijft voor die user set. Dus stel ik me voor dat je sowieso één userset nodig hebt om in te jongleren met de instellingen. Wat zou je echter aan instellingen steken in de beide overblijvende sets ? Hoe doe jij dat met jouw toestel ? Wat zijn jouw instellingen ? Iemand ?

TIA
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

<font face="Comic Sans MS">Net zoals de meeste CP5700 eigenaars, bezit ik mijn toestel ook nog niet zo erg lang. Aangezien de "leercurve" van de CP5700 vrij steil is (en dat is géén fabel) ben ik eigenlijk nog niet toe aan gepersonaliseerde usersets. Maar ik heb wel zo'n idee in welke richting dat zal gaan.
    Vb : een userset gericht op zwak licht-configuratie of eentje voor snel bewegende actiefoto's...
    Dit is ook het grote voordeel van deze camera, hij heeft nog zoveel in petto, het is aan ons om het allemaal te ontdekken.</font id="Comic Sans MS">
    Joe
    Nikon D90

Comment

Originally posted by Dobbel Palm
      <font face="Comic Sans MS">Net zoals de meeste CP5700 eigenaars, bezit ik mijn toestel ook nog niet zo erg lang.</font id="Comic Sans MS">
      Idem dito hier En bovendien nog maar heel weinig tijd gehad om de steile leercurve trachten te beklimmen.

When I'm not here, I'm out of focus.

Pentax K10D en Pentax *ist D

Comment

Hallo Darix,

Ik gebruik dus ook maar één enkele user-setting ...
        Maar je kan heel wat parameters instellen en dus kan je bv. 2 gebruiken voor spotmeting en set 3 voor foto's met meer contrast en saturatie (de "grijze dagen foto's ).
        Kortom, er zijn wel genoeg mogelijkheden denk ik ...

Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Heeft Jaja ne 5700????? hoor ik dat goed??
          Groeten
          Rudy

Comment

yep. goed gehoord.
            model op proef stond hem blijkbaar hard aan.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Hallo Rudy,

Ja, Jaja heeft ook een Nikon CP5700 ... al een hele tijd.
              Naast de Canon D60 + 10kg lenzen is het handig om een "kleinere" camera te hebben.
              En als je dan zware zoom gewend ben, dan is de CP5700 een logische keuze.
              Het is natuurlijk een groot voordeel als je de camera's vooraf kan testen - zoals ik .
              Voor een aantal foto-series is de D60 pure "overkill" en dan kan een tweede camera uitkomst brengen - en zo spaar ik de D60 ook nog eens ...
              Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de CP5700.
              De EVF was wat wennen, maar is van uitstekende kwaliteit.
              De foto's zelf zijn ook prima van kwaliteit - enkel soms oppassen voor "blown highlights", maar dan biedt EV -0.3 vaak een uitkomst.
              BTW, er staat net een tweede Nikon CP5700 albumpje online ...

Jaja

Originally posted by Rudy
              Heeft Jaja ne 5700????? hoor ik dat goed??
              Groeten
              Rudy
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Working...
              X