Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR Lichtgevoeligheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR Lichtgevoeligheid

    Hi,

    Kan je bij het weghalen van een stofje iets verkeerd doen zodat de lichtgevoeligheid van het fototoestel heel wat minder wordt, maw sluitertijden trager?

    Stofje weggehaald zonder gebruik te maken van de mirror-lockup van de 20D, dus niet in de buurt geweest van de cmos. klopt dit?

    Kwaliteit van de foto's is nog wel ok

    Is er hiervoor een oplossing?

    Thanks

  • #2
    Re: DSLR Lichtgevoeligheid

    Klinkt raar! lijkt me toch niet dat er in zo'n toestel calibratieknoppen in het lenshuis zitten die je dan ook nog per ongeluk kunt verzetten.
    Hoe haal je in vredesnaam een stofje van je cmos zonder mirror lock-up of in de buurt komen van je cmos?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: DSLR Lichtgevoeligheid

      Zou me sterk lijken ... wat zijn je instellingen ?
      Av ? Tv ?

      Ligt het niet aan de lens ?
      Much to learn I still have!

      Comment


      • #4
        Re: DSLR Lichtgevoeligheid

        Ik vermoed dat hij een stofje van de SPIEGEL heeft gehaald...
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: DSLR Lichtgevoeligheid

          Het stofje zat volgens mij op de viewfinder (aan de kant van de lens dan wel natuurlijk). Is het daar ergens dat een dslr z'n lichtmeting doet?

          Instellingen lijken me goed, gewoon 'P', als ik full-automatic kies (vierkantje) wil hij bij het minste al flitsen...

          Comment


          • #6
            Re: DSLR Lichtgevoeligheid

            Oorspronkelijk geplaatst door IronH
            Het stofje zat volgens mij op de viewfinder (aan de kant van de lens dan wel natuurlijk). Is het daar ergens dat een dslr z'n lichtmeting doet?

            Instellingen lijken me goed, gewoon 'P', als ik full-automatic kies (vierkantje) wil hij bij het minste al flitsen...
            Mh, en ik neem aan dat je buiten staat met een normale iso waarde ?
            Tenzij je natuurlijk licht meet op een donker vlak ... dan zou het eventueel nog wel kunnen ...

            Er is blijkbaar toch iets mis. Weet iemand waar de lichtmeter eigenlijk juist zit bij de 20D / 300D ?
            Much to learn I still have!

            Comment

            Working...
            X