Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel... en waar kopen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel... en waar kopen...

    tja... laat ik beginnen met te zeggen dat ik al heel wat topics gelezen heb... waaronder deze: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=69091

    Nu is het niet de bedoeling een gelijkaardige discussie te starten om te kijken wat nu de beste is. Ik heb genoeg gelezen over de pro's en contra's van de 350d en d70.... Wil gewoon een pakket waarmee ik uit de voeten kan. Waarmee ik natuur / stad / spotting / landschap / portret foto's mee kan maken. Weet heel goed, dat er niet echt een lens is die alles tegelijk kan. Maar wil beginnen met een 2 tal allrounders bv... en regelmatig investeren in speciale lenzen voor macro etc...

    Nu heb ik de knoop nog niet door gehakt, hoop dat volgende week te doen in de winkel in antwerpen als ik beide toestellen eens kan vast nemen.

    Maar zou wel graag jullie mening willen hebben over het volgende:

    de canon 350d wordt aangeboden voor 1279€ met 18-55mm + 70-300mm g +Grip + CF van 1G.

    in de volgende folder van makro (die volgende week uitkomt) staat de d70 met nikor 28-80 voor 999€

    de vragen die ik mezelf nu stel zijn:


    prijs / kwaliteit / kwantiteit (wat krijg ik voor m'n geld) welke moet ik kiezen

    de d70 in een andere kit is beter? (prijs & waar?)

    wat met prijzen van lenzen achteraf.? wil best wel investeren maar het moet schappelijk blijven (budget ongeveer. 1500€ waar een tas en cf van 1gb mee in de prijs moeten zitten)

    extra info. wil het toestel liefst in antwerpen kopen in een winkel. dat ik daar meer betaal... tja.. weet ik. lig ik niet van wakker.

    Hartelijk bedankt in ieder geval.. hoop dat ik samen met jullie hulp en de winkel knoopje kan doorhakken en volgende week of wat later eigenaar ben van een schoon toestel.... (had stiekem eigenlijk al gekozen voor 350, maar vertegenwoordiger heeft me warm gemaakt voor nikon... , zal ik hem dankbaar zijn of... ???? )

    mvg
    Frans

  • #2
    Re: Welk toestel... en waar kopen...

    ga voor die D70 neen, daar begin ik niet over. ga naar die winkel, neem ze allebei eens vast, speel wat, en beslis dan


    ik zou, bij keuze van de D70, voor de kitlens 18-70 gaan. betere lens, en die 10 mm maken het hem niet. kost je een ietsje meer, maar ja, verkoopwaarde is ook meer.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Welk toestel... en waar kopen...

      welk merk ge koopt,..., is mij het eender. das een persoonlijke keuze. wa ge ook koopt een miskoop zal het nooit zijn. want er zijn geen slechte dslr's.

      de D70 koopt ge best wel met de 18-70 kitlens. de 28-80,.., laat die maar daar.


      wa ik nie graag lees is " ik wil een all roud lens"

      voor MIJ onteerd da het gebruik van een dslr. de kracht van een dslr is nu net da ge van lenzen kunt wisselen, specifieke lenzen kunt gebruiken en zo een meerwaarde geven aan uw foto's.

      ik zou eerst mijn kodakske kopen en eerst daar mee leren werken en ondertussen op het gemakske, (zonder u pijn te doen) sparen voor een betere lens.

      qua mm zou ik u dees lenzen reeks aan raden (Nikon, want canon ken ik nie zo)

      12-24 28-70 70-200
      in deze bereiken zijn er tal van lenzen en tal van merken. waar ge dan ook weer een persoonlijke keuze uit moet maken.

      Comment


      • #4
        Re: Welk toestel... en waar kopen...

        idd blijf weg van de all in ones hyperzooms.

        met een beetje ongeluk heb je dan altijd net té softe of net té onscherpe fotos.
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Welk toestel... en waar kopen...

          mm, dus bij de nikon dus al zeker gewoon starten met de 18-70 ipv die van de makro.

          @immage: je hebt wel gelijk ivm die all round lens... Ik hou het in gedachten.

          alvast bedankt... maar goed... de bijl ligt op de knoop.... nu nog hakken....

          Comment


          • #6
            Re: Welk toestel... en waar kopen...

            snarfie,makro is duur
            bij cameranu.nl (en waarschijnlijk npg bij vele anderen) staat D70 met veel betere kitlens voor 905 euro.

            Comment


            • #7
              Re: Welk toestel... en waar kopen...

              Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
              ga voor die D70 neen, daar begin ik niet over. ga naar die winkel, neem ze allebei eens vast, speel wat, en beslis dan


              ik zou, bij keuze van de D70, voor de kitlens 18-70 gaan. betere lens, en die 10 mm maken het hem niet. kost je een ietsje meer, maar ja, verkoopwaarde is ook meer.
              Als het over geen Canon 20D gaat en ik stond voor de zelfde keuze,dan zou ik voor de Nikon D70 gaan zonder te twijfelen.
              Voor mij ( ondanks mijn klein pollen ) is die Canon 350D te klein geworden.
              Een kitlens.....daar heb ik het niet voor.
              Daar heb ik me vroeger eens mee miskocht,het was een Canon 300 analoog.
              Met die lens kon ik bijna geen enkele scherpe foto nemen.
              Ik heb dat toen bij www.fotonelissen.be gezegd,het antwoord was koop dan een goede lens François.
              Dan zou ik eerder bij die D70 een goede lens kopen,is een Nikonlens te duur?
              Neem dan een goede Sigma of Tamronlens,opgelet dit is natuurlijk een persoonlijke uitspraak.
              Last edited by Cois; 1 april 2005, 11:22.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Welk toestel... en waar kopen...

                mm, bedankt allemaal.
                via nog aantal topics en andere info op het net ben ik nu idd meer geneigd voor de nikon...
                zal deze volgende week eens vast pakken.. en dan zien we wel.. en koop deze wss met kitlens + extra lens met wat meer zoom en nog een rugzak etc

                Comment


                • #9
                  Re: Welk toestel... en waar kopen...

                  Hey Parakiet
                  idd blijf weg van de all in ones hyperzooms.
                  Er blijft wel één lens over die ik niet meer zou willen missen, en dat is Sigma's 50-500, een Hyperzoom van formaat, en ongelooflijk goed.
                  Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk toestel... en waar kopen...

                    idd maar dit is wel een uitzondering.



                    Oorspronkelijk geplaatst door Cnature000
                    Hey Parakiet

                    Er blijft wel één lens over die ik niet meer zou willen missen, en dat is Sigma's 50-500, een Hyperzoom van formaat, en ongelooflijk goed.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk toestel... en waar kopen...

                      tja... gisteren even bij grobet geweest... 2 toestellen vast mogen houden....
                      350d en d70. Lagen op zich alle twee wel goed in de hand. d70 misschien net iets beter. Maar vooral de afwerking van de d70 vond ik een pak beter. Voelde degelijk aan. Ook afwerking bv kit lens... tja.. canon is echt plastiek op dat punt. Terwijl de kit lens van nikon metalen ring enzo heeft.

                      Verkoper had zelf ook de D70 en wist dus veel te vertellen, maar goed... was met het vasthouden eigenlijk al overtuigd.....

                      Ik ga voor de D70....

                      ..... en hoop hem morgen te kopen.

                      wil effe iedereen bedanken die in dit topic (en in tig andere) tips & tricks hebben gegeven... want het blijft toch een serieuze aankoop...
                      Hopelijk binnenkort ook serieuze resultaten....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk toestel... en waar kopen...

                        good job snarfke...well done

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk toestel... en waar kopen...

                          Ik denk puur op technische kwaliteiten dat de nieuwe canon 350D toch net dat ietsje beter zou moeten scoren dan de nikon D70 .
                          http://www.dullaert.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk toestel... en waar kopen... >d70 + extra (update)

                            Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                            Ik denk puur op technische kwaliteiten dat de nieuwe canon 350D toch net dat ietsje beter zou moeten scoren dan de nikon D70 .
                            lap... één die me nog wil laten twijfelen....

                            Ik ga morgen dus kosten doen... zijn er misschien dingen die jullie aanraden om er direct bij te kopen? Ik denk zelf bv aan extra batterij (weet niet hoeveel foto's er gemaakt kunnen worden met 1 batt.?), rugzak ga ik wss ook aanschaffen,
                            zonnekap?
                            uv filter ter bescherming?
                            .....

                            kwestie het in 1 keer goed te doen.

                            alvast bedankt.

                            Grtz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk toestel... en waar kopen...

                              Wanneer het puur op technische kenmerken aankomt is de 350D een serieuze stap vooruit op de D70. Wat verwacht je anders, de D70 is al meer dan een jaar oud terwijl de 350D gloednieuw is. De 350D is vooral sneller in het verwerken van foto's, opstarten en zo, en heeft minder last van ruis bij hogere iso's. Die 2 extra MP zijn eigenlijk nog niet eens zo belangrijk, 6 MP is echt wel genoeg.

                              Wat echter *veel* belangrijker is dan de technische kenmerken is hoe de camera in je hand aanvoelt. Een camera mag nog zo goed zijn, maar als hij niet goed aanvoelt ga je hem sowieso minder gebruiken, en dat zou toch echt wel zonde zijn bij zo'n investering. Een toestel in deze categorie is altijd buitengewoon krachtig en veelzijdig, je kan hierin echt geen miskoop doen.

                              Wat ik persoonlijk zou doen: ik zou de 350D aankopen met een sigma 18-125 mm lens een een canon 50 mm 1.8 prime lens erbij kopen. Met die kit is er zeer weinig dat je niet aankan, en de kwaliteit van beide lenzen is zeer hoog voor de prijs die je ervoor betaald. Bij Nikon kun je gegarandeerd een vergelijkbare kit kopen, en de voornaamste reden dat ik voor Canon zou kiezen is dat ik gewoon ben met Canon toestellen te werken. Maw. ze liggen beter in mijn handen. Als de Nikon bij jouw beter in de handen ligt: gewoon ervoor gaan!

                              Nog een paar dingen die je beter niet vergeet: compactflash kaarten, extra baterij (1 is wel genoeg, een DSLR doet heel wat langer op een baterij dan een digitale p&s, mijn 300D doet zo'n 400-600 foto's), rugzak, misschien een statief, zonnekap kan ook handig zijn,...

                              Comment

                              Working...
                              X