Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs schatting oud toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs schatting oud toestel

    Hallo BD'ers,

    Ik zou me graag een digitaal toestel aanschaffen maar dan moet ik wel van de vrouw mijn oude Minolta Dynax 500si verkopen.
    Nu weet ik wel dat ik hier niet op de juiste plaats ben maar ik weet echt niet waar ik anders deze vraag moet stellen.
    Graag had ik een prijs schatting geweten voor volgend toestel
    Dynax 500si met AF35-70 / 70-210 en ne sigma 75-300
    Ook nog ne Flash 3500xi (remote) en een hele reeks cokin filters.
    Bedankt alvast

    mvg
    Steven

  • #2
    Re: Prijs schatting oud toestel

    Volgens mij max 175 euro voor het ensemble.

    Tip: Zoek eens op ebay naar gelijkaardig spul. Zodoende krijg je een goede prijsindicatie.
    www.SundownShadows.be

    Comment


    • #3
      Re: Prijs schatting oud toestel

      Ik zou me der ni teveel van voorstellen.
      De analoge toestellen doen geen hoge toppen meer.
      Gewoon bijhouden is het beste.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Prijs schatting oud toestel

        Das wel ni echt veel voor mijn toestel,
        Had wel iets meer verwacht voor de lenzen, maarja de tijd van de analoge toestelen is voorbij zekers, mss aan een liefhebber verkopen die trouw blijft aan het filmrolleke
        Kennen jullie mss een site of forum waar ook de analoge gebruikers hun ervaringen uitdelen, heb mss meer change daar om ne goede prijs te bekomen.

        Comment


        • #5
          Re: Prijs schatting oud toestel

          Denk dat de mensen die bij het rolleke blijven wel gouden dagen kennen.
          Al dat materiaal kunnen ze nu kopen voor een prikje.
          Volgens mij zullen er wel fotografen zijn die bij het analoge zullen blijven ( omdat ze toch geen pc hebben ) maar deze mensen hebben dan ook al hun materiaal.

          Gewoon bijhouden en een andere vrouw zoeken
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Prijs schatting oud toestel

            In dit topic wordt niks te koop aangeboden, maar enkel een schatting gevraagd. Daarom hoort het niet thuis in "Aangeboden". Ik heb het dus even naar "Camera's" verplaatst.
            Moderator

            Comment


            • #7
              Re: Prijs schatting oud toestel

              Vergeet het, vergeet het.

              Ik heb pas nog geprobeerd om mijn 700si met lenzen en verticale grip te verkopen. Het toestel is in perfecte staat hoewel het toch al een paar jaar meegaat. Maar je geraakt het aan de straatstenen niet meet kwijt...

              Bij de plaatselijke fotoboer kreeg ik nog 90€ terug!!!

              En dat voor een geheel wat me 7 jaar geleden meer dan 1000€ gekost heeft!

              Gevolg: alles staat nu in de kast stof te vangen.

              Oplossing: de Minolta D7 kopen hè! Maar ja, die lag dan weer een heel stuk boven mijn (en vele anderen hun) budget.

              Comment


              • #8
                Re: Prijs schatting oud toestel

                Analoog is jammer genoeg nergens nog veel waard. Er ligt nochtans een gigantische markt open voor kleine digitale insteekmodules (digital backs) die met analoge toestellen gebruikt zouden kunnen worden. Wat wie heeft er nu géén analoge spiegelreflex in huis?

                Luister voor een keer niet naar je vrouw en doe je goesting. De volgende keer kan zij dan kiezen waar de volgende grote investering naartoe gaat. Tenzij het bij jullie anders ineen zit.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijs schatting oud toestel

                  Ik heb een aantal jaren geleden iets gelezen in Chasseur d'Images dat er een digitale module was in de vorm van een filmrolletje...

                  Hier zat dan een USB-aansluiting op die kon dan aan de PC. Enige probleem was nog het interne geheugen maar dat kan toch tegenwoordig geen probleem meer zijn...of wel?

                  Dat kostte toen nog ongeveer een 1000 euro voor een module met 128 MB en 2.1 Mpixel

                  Edit: gat in de markt maar de grote fabrikanten verkopen liever een D-SLR die een paar jaar meegaat... want de AE-1 en de X-700 en zo die gaan nog jaren mee met de zelfde insteekmodule, en dat brengt op termijn niks op!!!
                  Last edited by Galdie; 1 april 2005, 12:09.

                  Comment

                  Working...
                  X