Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nummering foto's 1D MarkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nummering foto's 1D MarkII

    Het is hier al dikwijls gepost, maar een echt antwoord heb ik nog steeds niet.

    Kan je bij een 1D Mark II het aantal gemaakte foto's zelf zien of kunnen alleen de Canon-technici dat ?

    Zelfde vraag voor de "gewone" 1D...

  • #2
    Re: Nummering foto's 1D MarkII

    De EOS 1D Reeks heeft een teller in de exif staan die is niet te resetten, dus indien je een foto vraagt van een camera van de 1D reeks kan je in de exif het aantal gemaakte beelden met deze camera zien. In C1 zie je het gewoon door de info op te vragen van het beeld.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Nummering foto's 1D MarkII

      Ik heb een gap van ongeveer 7000 opnames, waarschijnlijk ontstaan omdat ik een cf-card in een 1Ds MkII heb gestop en wat testopnames heb gemaakt. Mij nummering van de files klopt dus niet meer, maar via Exif kan je wel de juiste tellerstand ophalen. Ook met volgende software : Count 1D MKII
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: Nummering foto's 1D MarkII

        Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
        Ik heb een gap van ongeveer 7000 opnames, waarschijnlijk ontstaan omdat ik een cf-card in een 1Ds MkII heb gestop en wat testopnames heb gemaakt. Mij nummering van de files klopt dus niet meer, maar via Exif kan je wel de juiste tellerstand ophalen. Ook met volgende software : Count 1D MKII
        Bedankt !

        Comment


        • #5
          Re: Nummering foto's 1D MarkII

          Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
          Ik heb een gap van ongeveer 7000 opnames, waarschijnlijk ontstaan omdat ik een cf-card in een 1Ds MkII heb gestop en wat testopnames heb gemaakt. Mij nummering van de files klopt dus niet meer, maar via Exif kan je wel de juiste tellerstand ophalen. Ook met volgende software : Count 1D MKII

          Volgens CanCount zit ik aan Exposure # 820

          Maar op de camera zie ik: 100 2068 ???

          Ik veronderstel dat de nummering van CanCount de juiste is, maar hoe verklaar je dan het verschil ???

          Comment


          • #6
            Re: Nummering foto's 1D MarkII

            Oorspronkelijk geplaatst door johan
            Volgens CanCount zit ik aan Exposure # 820

            Maar op de camera zie ik: 100 2068 ???

            Ik veronderstel dat de nummering van CanCount de juiste is, maar hoe verklaar je dan het verschil ???
            Als je eens een kaartje (van jezelf of iemand anders) gebruikt hebt met een hoger nummer, dan volgt de camera dat nummer... En zo kun je tot verschillen komen...
            Dat heb ik ook ooit eens voorgehad met iemand zijn kaartje uit een andere 10D...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment

            Working...
            X