Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 300d newbee vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos 300d newbee vraagjes

    Hi,

    Ik zal me eerst even voorstellen op dit forum.
    Mijn naam is Rene en noem me al jaren flame op het internet.
    Ik woon in Schagen kop Noord Holland in Nederland.
    Ik denk dat ik hier vele uurtjes zal vertoeven omdat er heel veel te lezen valt.
    In het begin zal ik ongetwijfeld veel vragen stellen en hoop dat ik in een later stadium ook de beginners kan helpen met mijn antwoorden.

    Ik heb afgelopen jaar een digitale foto cursus gevolgd en daar ben ik behoorlijk warm door gelopen voor fotografie.

    Ik heb verleden jaar een olympus c750UW gekocht en hier ca. 4000 foto's mee gemaakt. Deze heb ik vandaag weer verkocht en heb een canon eos 300d aangeschaft. Eerste indruk van deze camera zijn veel te veel mogelijkheden voor mij. Ik zal deze 1 voor 1 moeten ontdekken en ermee leren om te gaan.

    Ik denk dat iedere beginner met de EOS de automaat stand zijn grote vriend zal zijn . En daar komt meteen me eerste vraag.

    Als ik de camera op automatische opnames zet, verwacht je dat hij zijnj belichting en auto focus automatisch instelt. In de zoeker zie je ook de rode ledjes zich scherp stellen en dat hij klaar is voor een afdruk. Echter zodra ik de afdruk bekijk is deze helemaal zwart met hier en daar een klein stukje van de afbeelding. Mijn vraag is dus waarom is dat? Lijkt mij voor de hand liggen dat een automatische afdruk veelal goed behoort te gaan.

    De enige knappe foto's die momenteel heb kunnen nemen is op de P stand na veel klooien.

    Kan iemand mij vertellen waarom hij zichzelf niet scherp stelt om tot een goede afdruk te komen.

    alvast bedankt voor jullie antwoord.

    Groet
    Rene
    Mijn mijn Website

  • #2
    Re: Canon Eos 300d newbee vraagjes

    Je moet natuurlijk de AF opzetten zodat hij zichzelf sherp stelt hé .
    Een kleine druk op de sluiterknop zorgt ervoor dat de camera focust.
    Experimenteer zeker ook wat met de NIET-automatische standen...je resultaten worden merkbaar beter !! Ik schiet zelf op Av-stand voor 't moment.
    Je boekje goed doornemen en hier wat rondhangen helpt ook veel !
    Canon EOS 300D + Canon EF-S 18-55 + Sigma 70-300 + Sigma 'Bigma' 50-500 EX APO RF HSM

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos 300d newbee vraagjes

      Oorspronkelijk geplaatst door WilliamEBBR
      Je moet natuurlijk de AF opzetten zodat hij zichzelf sherp stelt hé .
      Een kleine druk op de sluiterknop zorgt ervoor dat de camera focust.
      Experimenteer zeker ook wat met de NIET-automatische standen...je resultaten worden merkbaar beter !! Ik schiet zelf op Av-stand voor 't moment.
      Je boekje goed doornemen en hier wat rondhangen helpt ook veel !

      hi thnx for the answer.

      De lens staat op AF.
      Het begint langzamerhand al wat beter te worden met het schieten van foto's.
      Ik heb wat foto's gemaakt van een bos rozen die hier op tafel staat en vooral met de iso waardes aan het spelen geweest en moet zeggen dat het beter wordt. Alleen die Auto stand nog niet, maar dat ga ik morgen even overdag testen. Klopt het dat bij de auto standen de flitser niet uitschiet en niet werkt trouwens ?

      En op dit forum rond blijven hangen zal ik zeker doen.
      Ik heb echt het gevoel dat hier iets te leren valt door goed alle topic te lezen.
      Mijn mijn Website

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos 300d newbee vraagjes

        Hmm, in de auto-stand zou de flitser net wel moeten uitschieten en volautomatisch moeten werken - daarvoor heet de stand ook "auto" ... In de auto-stand kan je zelfs niet kiezen of je mét of zonder de ingebouwde flitser wil werken: als de camera het nodig acht, wordt hij gebruikt ...
        EOS 80D

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos 300d newbee vraagjes

          ik vrees ook dat er iets aan de hand is met mijn camara.

          Ga vanmiddag terug naar de winkel
          Mijn mijn Website

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos 300d newbee vraagjes

            hi,

            Wat ik dus al vreesde was waar.
            Camera was kapot de sluiter werkte niet.

            Hij zou hem opsturen voor reparatie en toen heb ik gelijk gezegt geld terug of een nieuwe. Ik heb dus een nieuwe gekregen, alleen ik had een zwarte en nu heb ik een zilveren gekregen. Maar dat zal me een worst zijn het gaat uiteindelijk om het resultaat.

            Zo vanaf vandaag kunnen we beginnen met het maken van foto's
            Mijn mijn Website

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos 300d newbee vraagjes

              jammer dat de aanloop met je 300D een beetje stroef is verlopen maar geloof mij, het is een lekker ding hoor, heb zelf ook de zilveren uitvoering, was wel even wennen in het begin maar gaat nu goed dacht ik.dat van dat flitsen op auto vond ik maar niks, iedere keer dat ding wat open flapt,neem nu alleen nog opnamen op AV stand, kan je zelf je F regelen, maar veel plezier er mee en met deze leerzame hulpvaardige site.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X