Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soft....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Soft....

    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
    Hier is een link, fotos genomen van het 30 jarig bestaan van mijn vader's BigBand.

    Moet wel zeggen, had het toestel maar juist, en kende het helemaal nog niet goed. De goede fotos staan op film, met de F90X met externe flash.

    Deze fotos zijn getrokken met dat ingebouwd flitske.
    Het is wel zo dat ik niet ideaal "gefocused" heb want ik kende dat toestel en zijn "on"hebbelijkheden niet zo goed, daarmee dat alles niet zo scherp is waarschijnlijk..... Komt er nog bij dat er niet boven de 1/60 sec gefotografeerd is....

    Volgende keer beter

    Oh ja, dit is de link:

    30 jaar BigBand

    Moet er nog bij zeggen dat op de locatie zelf het moeilijk fotograferen was, de tafels stonden tot tegen het podium....
    Alles getrokken met de kitlens.
    Zijn toch goed hoor, hier en daar een focusfoutje, maar dat heeft iedereen hoor.
    Da ingebouwd flitske, waarschijnlijk heb je geluk gehad, dat ie beperkt was in reikwijdte, zodat de natuurlijk ambiance niet weggflitst is. met een 550 had je gegarandeerd de sfeer verpest.
    Last edited by Rudy; 31 maart 2005, 20:58.

    Comment


    • #32
      Re: Soft....

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
      Sijn toch goed hoor, hier en daar een focusfoutje, maar dat heeft iedereen hoor.
      Da ingebouwd flitske, waarschijnlijk heb je geluk gehad, dat ie beperkt was in reikwijdte, zodat de natuurlijk ambiance niet weggflitst is. met een 550 had je gegarandeerd de sfeer verpest.
      Volledig akkoord met de Rudy hoor.
      Slecht zijn die zeker niet.
      Maar de exif van uw foto's zijn weg.
      Je spreekt van een sluitertijd van max 1/60 sec,hoe klein of groot was de lensopening dan gewoonlijk?
      Last edited by Cois; 31 maart 2005, 20:55.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #33
        Re: Soft....

        Oorspronkelijk geplaatst door Cois
        Volledig akkoord met de Rudy hoor.
        Slecht zijn die zeker niet.
        Maar de exif van uw foto's zijn weg.
        Je spreekt van een sluitertijd van max 1/60 sec,hoe klein of groot was de lensopening dan gewoonlijk?
        Cois,
        Laat me gokken, aangezien het een Canon is, en waarschijnlijk in P mode gebruikt is, en het feit dat de achtergrond niet zwart is, volle opening???
        Trouwens de enigste camera die ik ken die op P stand niet telkens wide open kiest met de flits is de d7..

        Comment


        • #34
          Re: Soft....

          Inderdaad, stond in P mode en was volledig open....
          Last edited by Reservoir_Dog; 31 maart 2005, 21:17.
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #35
            Re: Soft....

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
            Inderdaad, stond in P mode en was volledig open....
            Zoals ik al zei, nu ken ik het toestel al wat beter hoor
            Ik werk steeds op AV of TV stand,naargelang ik het voornaamste vind.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • #36
              Re: Soft....

              Oorspronkelijk geplaatst door Cois
              Ik werk steeds op AV of TV stand,naargelang ik het voornaamste vind.
              Ook met flits?
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #37
                Re: Soft....

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                Ook met flits?
                Ook met flits,maar dan met de externe flits.
                Met interne flits moet je ze zelf eerst laten uitspringen.

                PS Ik ben hier natuurlijk weeral iets vergeten.
                Als je met de interne flits werkt op TV of AV werkt en je sluitersnelheid staat in je persoonlijke instellingen op 1/250 sec,dan is het wel best dat je dat terug uitschakeld.
                Want 1/250 sec is wat snel voor de interne flits,heb ik toch zelf ondervonden.( 1/125 sec zal wel het max zijn)
                Of is er iemand die daar meer van weet,want ik ben zo geen flitser.
                Last edited by Cois; 1 april 2005, 09:26.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

                Comment


                • #38
                  Re: Soft....

                  Wel deze foto's zijn nu wel wat klein om echt onscherpte te beoordelen maar zoals reeds gezegd zie ook ik niet echt een probleem met deze foto's.

                  Het doet mij dus nog meer vermoeden dat je onvrede voorkomt uit het automatisch laten kiezen van focuspunt en het verschil in dof tussen prosumer en DSLR.

                  Met een DSLR is het heel belangrijk te kijken welke scherpstelpunten gebruikt worden. Dus heel goed kijken naar de rode lichtjes. Bij canon in evaluative metering is dit nog extra belangrijk omdat dit ook een invloed heeft op de belichting.
                  Vergeet ook niet de dof te controleren door op de dof preview knop (dat is nu eens een slecht geplaatste knop bij canon volgens mij) in te drukken dan krijg je al een indruk wat scherp gaat zijn en wat niet.

                  Voor flash moet je goed begrijpen hoe de flash juist werkt op een canon. Alle merken werken op andere manieren dus dat is niet echt uitwisselbaar onder elkaar. Volgende site heeft veel uitleg over het canon flash systeem: http://photonotes.org/articles/eos-flash/ en je kan er nog veel info vinden over het canon eos systeem kijk daarvoor hier maar: http://photonotes.org/articles/

                  Over je vraag ivm P, Av, Tv heb ik al even de juiste link op deze site voor jou gezocht: http://photonotes.org/articles/eos-f...html#confusion
                  Ik ben zelf geen grote flash user want ik houd niet van flash maar ja soms kan je niet zonder. Deze uitleg heeft mij in het verleden toch goed geholpen om alles te begrijpen. Want de verschillen tussen de modes zijn niet zo vanzelfsprekend en komen niet overeen met andere merken. En niet vergeten je 20D heeft E-TTLII. En je kan de werking van Av mode veranderen door de sync speed te locken in je custom functions.

                  Hopelijk heb je hier iets aan.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Soft....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    Trouwens de enigste camera die ik ken die op P stand niet telkens wide open kiest met de flits is de d7..
                    Klopt niet hoor Rudy de canons doen dit ook niet. Maar de blechtingsomstandigheden zullen dit al wel snel veroorzaken denk ik.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Soft....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                      Ook met flits,maar dan met de externe flits.
                      Met interne flits moet je ze zelf eerst laten uitspringen.

                      PS Ik ben hier natuurlijk weeral iets vergeten.
                      Als je met de interne flits werkt op TV of AV werkt en je sluitersnelheid staat in je persoonlijke instellingen op 1/250 sec,dan is het wel best dat je dat terug uitschakeld.
                      Want 1/250 sec is wat snel voor de interne flits,heb ik toch zelf ondervonden.( 1/125 sec zal wel het max zijn)
                      Of is er iemand die daar meer van weet,want ik ben zo geen flitser.
                      Ik denk niet dat 1/250 wat snel is voor de interne flits want die zal dat wel kunnen maar de kracht van een interne flits is nu wel maar beperkt. En zodoende zal in vele gevallen 1/250 wat snel zijn om een mooi belicht resultaat te krijgen.

                      Comment

                      Working...
                      X