Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soft....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Soft....

    Ik zal eens wat beelden posten maar waar mag ik dit hier doen, of mag ik zelf in deze draad een link zetten naar mijn webruimte?
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

    Comment


    • #17
      Re: Soft....

      'k heb het gevoel dat 'soft' en 'onscherp' hier een beetje door elkaar gehaald worden

      de vraag is dus: zijn de beelden 'soft', dan moet je iets aan instellingen/postprocessing/lenzen doen

      zijn de beelden 'onscherp', dan ligt het waarschijnlijk aan de fotograaf

      Comment


      • #18
        Re: Soft....

        Wat is het beste, 1 focuspunt of ze allemaal gebruiken? Heb erna met 1 center punt gefocused en het resultaat was beter moet ik zeggen, zelfs vrij scherp...
        Als je de test wil uitvoeren of je foto's wel degelijk scherp zijn, kies je toch voor 1 centerpunt lijkt me.
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #19
          Re: Soft....

          bepaal jij de focus of 't toestel ?
          ik bepaal meestal zelf 't focuspunt anders kan de focus dus ergens liggen waar je ni wou of zo hé
          alhoewel bij F11 is den DOF groot

          raar
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #20
            Re: Soft....

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            Wen er maar aan, de Canon cmos is soft, en heeft liefst een beetje usm (= verscherpen) in photshop. De kitlens is niet zo slecht hoor.
            Dit is een link naar een foto met een softe Canon cmos sensor met een goede lens.
            (Large file warning)
            Vraag: Is deze foto ook soft ?



            Jan.

            Comment


            • #21
              Re: Soft....

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
              Dit is een link naar een foto met een softe Canon cmos sensor met een goede lens.
              (Large file warning)
              Vraag: Is deze foto ook soft ?



              Jan.
              amai zeg die CMossen zijn toch soft,ik sta er nog elke dag van te kijken


              Comment


              • #22
                Re: Soft....

                Hier nog zo een soft Cmos beeld en je kan ook eens kijken naar zo een superscherpe CCD

                Een wereld van verschil of toch niet??????

                cmos


                CCD

                Comment


                • #23
                  Re: Soft....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  Hier nog zo een soft Cmos beeld en je kan ook eens kijken naar zo een superscherpe CCD

                  Een wereld van verschil of toch niet??????

                  cmos


                  CCD
                  http://www.dpreview.com/reviews/samp...minolta_7d.jpg
                  Een wereld zou ik het niet noemen, al zie ik wel duidelijk verschil, en hou er ook rekening mee, dat de minolta lens al flink wat ca vertoond, dus geen top is, en de 20d ook 2mpixels meer heeft. ( kijk in de fileinfo)
                  Maar, het grote verschil is er in gewone beelden, geen zwartwit beeldje natuurlijk, waar de resolutie net het belangrijkste is.
                  Maar, Kevlar, jij bent toch vercannont, ik moet jou helaas als verloren voor het grote doel beschouwen, ik zal dus eenzaam mijn Minolta-tocht verder zetten, met grote genoegdoening.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Soft....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    Een wereld zou ik het niet noemen, al zie ik wel duidelijk verschil, en hou er ook rekening mee, dat de minolta lens al flink wat ca vertoond, dus geen top is, en de 20d ook 2mpixels meer heeft. ( kijk in de fileinfo)
                    Maar, het grote verschil is er in gewone beelden, geen zwartwit beeldje natuurlijk, waar de resolutie net het belangrijkste is.
                    Maar, Kevlar, jij bent toch vercannont, ik moet jou helaas als verloren voor het grote doel beschouwen, ik zal dus eenzaam mijn Minolta-tocht verder zetten, met grote genoegdoening.
                    Yep ik zie ook verschil qua scherpte maar ik zou het voordeel eigenlijk geven aan de softe cmos. Maar zoals altijd dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

                    Dat lensverschil tja daar heb ik toch een bedenking bij? Als de 50mm prime van minolta al geen topper is welke lens is dat dan wel?

                    Dat ik vercanont ben ik vrees dat je gelijk hebt maar helemaal verloren ben ik niet hoor. Ik ben namelijk ook verfujiteert dus er is nog hoop.
                    En eenzaam op je minolta kruisvaart ben je niet he Rudy er zijn er al redelijk veel hier en er gaan er nog veel bijkomen denk ik. Want die 7D gaat volgens mij een groot succes zijn. En dat verdient de D7 ook.

                    Allee hier dan nog eens zo een softe cmos en superscherpe CCD vergelijking niet in Z/W maar een gewoon beeld.

                    cmos


                    CCD


                    Wel een minder goeie vergelijking vind ik(gezien het verschil in contrast door het verschillende tijdstip) maar het resultaat blijft hetzelfde. Die wereld van verschil in scherpte hmmm niet voor mij.... en yep die 2MP geven natuurlijk een pak meer detail.

                    PS hmmm we zijn hier weer zwaar aan het afwijken. Maar we wachten nog op de probleem foto's he. beschouw dit dus als een interludium om de thread levendig te houden
                    Last edited by Kevlar; 31 maart 2005, 15:34.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Soft....

                      Die kleuren!!! Amaai, dat was me al een paar keer opgevallen, de Canon beelden zijn precies al een paar keer in de was geweest met javel, vergeleken met de lage resolutie minolta.

                      Voor de rest is de foto te verschillend, om het detail en scherpte te evalueren.

                      I rest my case, en ik ga terug wa fotokes maken.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Soft....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                        Die kleuren!!! Amaai, dat was me al een paar keer opgevallen, de Canon beelden zijn precies al een paar keer in de was geweest met javel, vergeleken met de lage resolutie minolta.

                        Voor de rest is de foto te verschillend, om het detail en scherpte te evalueren.

                        I rest my case, en ik ga terug wa fotokes maken.
                        LOl euh rudy als er iets is dat je hier niet mag vergelijken is het wel het kleurverschil. En kom mij niet zeggen dat je dat niet weet want ik geloof er geen barst van. Detail en scherpte dat gaat niet zoveel veranderen door de ander stand van de zon. Alhoewel het hogere contrast in het D7 beeld wel zou moeten helpen in de perceptie van scherpte. Het komt er alleen niet uit.

                        En de zachtere avondzon zou de highlights van de D7 hier meer moeten beschermen maar het tegendeel is waar. Is er dan een probleem met dynamisch bereik en de D7? Nu ja zoiets mag je niet concluderen uit zo 1 foto. Daarvoor waren de verschillen in lichtomstandigheden ook te groot.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Soft....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                          LOl euh rudy als er iets is dat je hier niet mag vergelijken is het wel het kleurverschil. En kom mij niet zeggen dat je dat niet weet want ik geloof er geen barst van. Detail en scherpte dat gaat niet zoveel veranderen door de ander stand van de zon. Alhoewel het hogere contrast in het D7 beeld wel zou moeten helpen in de perceptie van scherpte. Het komt er alleen niet uit.

                          En de zachtere avondzon zou de highlights van de D7 hier meer moeten beschermen maar het tegendeel is waar. Is er dan een probleem met dynamisch bereik en de D7? Nu ja zoiets mag je niet concluderen uit zo 1 foto. Daarvoor waren de verschillen in lichtomstandigheden ook te groot.
                          typisch, wat is er nou mooi aan het km beeld? de kleur, en wat mag ik niet vergelijken , de kleur, goe bezig.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Soft....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                            typisch, wat is er nou mooi aan het km beeld? de kleur, en wat mag ik niet vergelijken , de kleur, goe bezig.
                            Oh maar je mag de kleur gerust vergelijken van mij maar geef toe in de foto's hierboven was het nu wel totaal nietszeggend he. Als er iets is dat je in dezelfde omstandigheden moet beoordelen is het wel kleur. En zeker kleuren is iets dat heel subjectief is. Dus zoals altijd iedereen moet zijn eigen gedacht maar opmaken.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Soft....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                              Ik zal eens wat beelden posten maar waar mag ik dit hier doen, of mag ik zelf in deze draad een link zetten naar mijn webruimte?
                              Ik zal wel antwoorden Reservoir_Dog,want die mannen zijn gezellig bezig over toestellen te praten en bij gevolg hebben ze jou vraag niet gezien.
                              Het is misschien beter met een link naar jou website,dan kun je de foto wat groter laten dan 900X600.

                              PS Doe maar voort hé mannen,maar vergeet geen foto's te nemen hoor.
                              Last edited by Cois; 31 maart 2005, 17:34.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment


                              • #30
                                Re: Soft....

                                Hier is een link, fotos genomen van het 30 jarig bestaan van mijn vader's BigBand.

                                Moet wel zeggen, had het toestel maar juist, en kende het helemaal nog niet goed. De goede fotos staan op film, met de F90X met externe flash.

                                Deze fotos zijn getrokken met dat ingebouwd flitske.
                                Het is wel zo dat ik niet ideaal "gefocused" heb want ik kende dat toestel en zijn "on"hebbelijkheden niet zo goed, daarmee dat alles niet zo scherp is waarschijnlijk..... Komt er nog bij dat er niet boven de 1/60 sec gefotografeerd is....

                                Volgende keer beter

                                Oh ja, dit is de link:

                                30 jaar BigBand

                                Moet er nog bij zeggen dat op de locatie zelf het moeilijk fotograferen was, de tafels stonden tot tegen het podium....
                                Alles getrokken met de kitlens.
                                Last edited by Reservoir_Dog; 31 maart 2005, 20:33.
                                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                                Comment

                                Working...
                                X