Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soft....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Soft....

    Na goed wat te testen, ben ik niet zo heel tevreden met de canon 20D (de mijne toch)
    Ik vind de fotos, zelfs met parameter1, te soft.....
    Ik snap het niet goed, zou het aan die kitlens kunnen liggen? Ik heb verdorie meer softe fotos dan ooit.....
    Tot hiertoe zijn mijn gevoelens maar wisselend....
    Ik heb het toestel goed vast, heb ze juist buiten getest, en op iso 400 gezet om bewegingsonscherpte ed uit te sluiten..... ook op F11...
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Soft....

    Wat ik gehoord heb is dat de kitlens inderdaad niet al te best is, beter de body te kopen en daarbij een goede lens te zoeken.

    Gr. John
    www.sportactiefoto.nl

    Comment


    • #3
      Re: Soft....

      mss eens een bd'er uit de buurt vragen om ,indien die een betere lens heeft,zijn lens te testen op jouw toestel!
      dan weet je direct of het aan de lens ligt of aan het toestel of de instellingen!
      er zullen zeker wel bd'ers bereid zijn om te helpen als je een oproep doet!
      grts; M

      Comment


      • #4
        Re: Soft....

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
        Ik vind de fotos, zelfs met parameter1, te soft.....
        En heb je daar de scherpte bijgeregeld.( parameter set 1 )
        Bij mij staat de scherpte bv op +2 en de verzadiging op +1.
        Kleurentoon en contrast staan op 0.
        Last edited by Cois; 29 maart 2005, 19:33.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Soft....

          Hoe kan je sluitersnelheid berekenen naargelang de beweging van het onderwerp?
          Vanaf wanneer is het gevaarlijk voor bewegingsonscherpte? Is (was) dit niet rond de 1/60?
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #6
            Re: Soft....

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
            Hoe kan je sluitersnelheid berekenen naargelang de beweging van het onderwerp?
            Vanaf wanneer is het gevaarlijk voor bewegingsonscherpte? Is (was) dit niet rond de 1/60?
            Je moet eerst al beginnen je eigen camera-shake onder controle te hebben! Die sluitertijd bereken je gewoon door 1 over de focale lengte te nemen (en rekening te houden met de cropfactor). Dus op 100mm heb je 1/160 nodig (voor 20D) om camera-shake tegen te houden. Ok, er zijn uitzonderingen, en met de nodige oefening gaat dat beter, maar het is een vuistregelke...

            En om bewegingsonscherpte van het onderwerp te vermijden, tsja, dat is nu net afhankelijk van de bewegingssnelheid van dat onderwerp, en dat is veel ervaring en in Tv werken (en snel veranderen van sluitertijd )...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Soft....

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
              Na goed wat te testen, ben ik niet zo heel tevreden met de canon 20D (de mijne toch)
              Ik vind de fotos, zelfs met parameter1, te soft.....
              Ik snap het niet goed, zou het aan die kitlens kunnen liggen? Ik heb verdorie meer softe fotos dan ooit.....
              Tot hiertoe zijn mijn gevoelens maar wisselend....
              Ik heb het toestel goed vast, heb ze juist buiten getest, en op iso 400 gezet om bewegingsonscherpte ed uit te sluiten..... ook op F11...
              Zet er eens een andere lens op. Misschien is het euvel dan al verholpen.
              Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Soft....

                Wen er maar aan, de Canon cmos is soft, en heeft liefst een beetje usm (= verscherpen) in photshop. De kitlens is niet zo slecht hoor.

                Comment


                • #9
                  Re: Soft....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Wen er maar aan, de Canon cmos is soft, en heeft liefst een beetje usm (= verscherpen) in photshop.
                  Het begint wel stilaan ééntonig te klinken hoor.....sorry dat ik me effe laat gaan,daar is Reservoir_Dog niet mee geholpen.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Soft....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                    Het begint wel stilaan ééntonig te klinken hoor.....sorry dat ik me effe laat gaan,daar is Reservoir_Dog niet mee geholpen.
                    Cois,

                    Oh nee? dat het zijn lens is is weinig waarschijnlijk, ik heb met de kitlens steeds mooie resultaten gehaald.
                    Dus zal het wel liggen aan het feit dat zijn beelden gewoon te soft zijn!! En wat doe je daar aan ? verscherpen? of heb jij een andere oplossing?
                    Hij is buiten geweest, heeft zelfs op f11 getrokken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Soft....

                      Hoi Cois,

                      Wat ik wou zeggen is dit, de rudy kan er toch ook niet aan doen dat die cmos wat softer is he! Hij wil volgens mij alleen maar helpen door te zeggen dat ge met photoshop de 20 d wat moet helpen. Ik heb niets gehoord over andere toestellen of merken.
                      Groeten chriko
                      Wat moet dat moet zoals het moet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Soft....

                        Tja, dit heb ik ook al geweten dat je een beetje USM toepast, maar sommige zaken zijn gewoon niet scherp, en dan mag je nog zoveel USM-mmen, dat helpt niks.

                        Wat is het beste, 1 focuspunt of ze allemaal gebruiken? Heb erna met 1 center punt gefocused en het resultaat was beter moet ik zeggen, zelfs vrij scherp...
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Soft....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                          Tja, dit heb ik ook al geweten dat je een beetje USM toepast, maar sommige zaken zijn gewoon niet scherp, en dan mag je nog zoveel USM-mmen, dat helpt niks.

                          Wat is het beste, 1 focuspunt of ze allemaal gebruiken? Heb erna met 1 center punt gefocused en het resultaat was beter moet ik zeggen, zelfs vrij scherp...
                          Ge moet maar eens een foto posten hier,dan kunnen de experten je hier wat meer helpen misschien.
                          Of ge moet maar eens een BD'er om hulp vragen in uw buurt,om eens uw toestel en lens te testen.
                          Ik zou zeggen kom eens naar mij,maar ik heb zelf nog geen ondervinding genoeg.
                          Natuurlijk als je niemand niet vind in je buurt wil ik wel eens testen,als Planckendael niet te ver is.( ik woon daar niet ,maar woon daar dicht in de buurt )
                          @ Rudy :PS gebruik ik niet voor USM wel C1 en tegenwoordig moet ik dit bitter weinig toepassen ook.
                          Met mijn Sony F717 waren de foto's misschien scherper,maar niet natuurlijk scherp en moest ik soms minderen.( het was ook een goed toestel hoor )
                          off topic:Te soft is niet goed,maar te scherp ook niet,dus het onderwerp moet ook niet scherper worden dan ik het in werkelijkheid zie voor mij.
                          Last edited by Cois; 30 maart 2005, 20:08.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Soft....

                            Ik kan zeker bevestigen dat met een juiste postprosessing beelden van een cmos sensor gestoken scherp zijn, Een goede lens op je camera is natuurlijk ook een vereiste, me ne sterliseerbokaal kan je geen goede beelden maken.
                            Gewoon je workflow aanpassen USM gebruiken en als het effe kan in RAW werken en postprocessen met C1.

                            m2cents
                            Last edited by Digipics357; 30 maart 2005, 07:37.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Soft....

                              Hey reservoir dog post eens een foto dat we kunnen zien wat er aan de hand is.

                              Zoals je het beschrijft lijkt het mij misschien zelfs een DOF probleem. Ik weet niet meer van welke camera je komt maar het zou ook wel eens aan het verschil tussen de DOF van een DSLR en een prosumer kunnen liggen.

                              Comment

                              Working...
                              X