Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S2 - defect ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji S2 - defect ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
    Net zoals bij RAPTON ziet dat er niet goed uit...

    @ Jan : Wat wordt bedoeld met "Fuji coulance" - ik kan deze term niet direct thuisbrengen... ?!?


    Greetz, Kariboe
    Hoi Kariboe,

    Met "Coulance" bedoel ik dus dat de leverancier dus repareert met minimaal bijkomende kosten. Persoonlijk vind ik dat je mag verwachten dat een ccd toch zker een x-aantal duizend opnamens meegaat.
    Ik heb mijn S2 een tijdje geleden verkocht en een S3 weer gekocht: bevalt me prima, maar denk wel "heee Fuji ben niet met je getrouwd", ben derhalve benieuwd hoe men dit oplost, want een "bepaalde" levensduur moet je kunnen verwachten.

    mvg,

    Jan
    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: Fuji S2 - defect ???

      Ik heb enkele maanden geleden ook een beroep gedaan op de service-afdeling van Fuji. Mijn S7000 heb ik 1 week voor het einde van de garantietermijn binnengebracht en zonder probleem een NIEUW toestel gekregen. Omdat ik er voordien niet echt gerust in was, had ik me al geïnformeerd over die coulance-regeling . Misschien heb je hier iets aan?

      Comment


      • #18
        Re: Fuji S2 - defect ???

        Heee Jan en PC Wiet... Bedankt om me toch ook eventjes wat positief nieuws te brengen...
        Was er hard aan toe
        Enfin, ik wacht af wat er gebeurt - en ik hou de geïnteresseerden via dit topic op de hoogte...

        Thnx voor de hulp...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #19
          Re: Fuji S2 - defect ???

          Hej Kariboe,

          heb met mijn s2pro net hetzelfde probleem gehad. Alles werkte zoals het zou moeten, maar met enkel zwarte beelden als resultaat. Naar fuji in Waver (België) gereden en daar zeer goed en vriednelijk geholpen. Niet eens gevraagd naar aankoopdatum ed. Ik denk dat ik het toestel net 2 jaar geleden had geregistreerd. Na 2 dagen toestel gemaakt met nieuwe ccd erin en dit voor 70 euro (werkuren)...
          Ik ben dus wel vrij tevreden over de service van fuji.

          groetjes

          Comment


          • #20
            Re: Fuji S2 - defect ???

            Maar hoe is het intussen met d S2 van Kariboe afgelopen??????
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: Fuji S2 - defect ???

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
              Maar hoe is het intussen met d S2 van Kariboe afgelopen??????
              Euh, dat is al een hele tijd opgelost hoor. Dat heb ik toen indertijd gemeld in een topic op het forum en dat zou ook moeten blijken uit de vele macro's die ik hier de laatste tijd post

              Het was dus inderdaad een "dead ccd". Het heeft een tijdje geduurd en het heeft me meer geld gekost als b_tech, maar het toestel doet het voortreffelijk...
              Dank voor de interesse Spanjaart !
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #22
                Re: Fuji S2 - defect ???

                Aangezien ik mijn oog op een occasie-S2 heb laten vallen toch nog wat verder gezocht. Fuji USA is met deze melding naar buiten gekomen begin oktober:

                Fuji USA issues service advisory notice
                Tuesday, 4 October 2005 14:30 GMT < Prev Next >

                Fuji Photo Film USA has announced a service advisory notice for four of its digital cameras. The FinePix S2 Pro Digital, FinePix A303, F410 and F700 may all develop a problem with the CCD sensor, which leads to captured images that appear completely black, have a purplish cast or multi-colored distortions. Fuji USA will repair all affected cameras (serial numbers are listed below) free of charge, even if the one-year warranty has expired.
                (volldige tekst hier)

                Nog iemand ervaringen met de black death van Fuji? En is iedereen voor 70 eur geholpen???

                Comment


                • #23
                  Re: Fuji S2 - defect ???

                  Hoi,
                  Na het lezen van deze oproep vind ik 100% gelijkenis met een toestel dit dit ook voorhad verleden jaar in de academie waar ik les volg.
                  Verdict was dan CCD stuk,kon geen beelden meer lezen,registreed alles normaal zoals weg schrijven,zwaarte van het beeld maar je ziet enkel een zwart vak op je pc.
                  Reden onbekend.
                  Wat hebben ze daar aan gedaan?
                  Niets,de reactie van fuji zelf was dat de kostprijs voor de herstelling niet opweegd tov de nieuw prijs.
                  Een CCD hetstellen kost al gauw meer dan 1000 euro.
                  Ook de groothandel gaf hier hetzelfde antwoord,ze herstellen enkel de CCD van de duurdere prof toestellen +4000 euro.
                  Naar mijn mening stuur je hem best op naar fuji en wacht je op hun antwoord.
                  Hou er wel rekening mee dat je toestel onherstelbaar is.
                  Peter.
                  Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fuji S2 - defect ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door peter C.
                    Niets,de reactie van fuji zelf was dat de kostprijs voor de herstelling niet opweegd tov de nieuw prijs.
                    Een CCD hetstellen kost al gauw meer dan 1000 euro.
                    Mijn defecte CCD is nochtans buiten de garantieperiode door FUJI Nederland vervangen voor een paar 100 EUR... Heel wat minder in elk geval dan de aankoopprijs van een nieuw toestel...

                    Eén feit is zeker - als ik de fototoestellen van vroeger vergelijk met die van nu
                    Veel, heel veel duurder, nog vlugger afgeschreven (en dus waardeloos) en een immens hoger risico op terminale defecten
                    Ik heb het hier al eens vermeld : eigenlijk hebben ze ons zeer ver gekregen
                    Zo ver zelfs dat de meesten onder ons gewillig aanvaarden dat een duur betaald toestel niet meer hersteld kan worden... Achter de magische woorden : "Tja mijnheer, wat wil je, 't is electronica..." is al veel geldgewin, misbruik en oneerlijkheid schuilgegaan...
                    Als ik 80.000 of meer oude Belgische frankskes besteed aan een apparaat, dan verwacht ik dat het iets langer probleemloos werkt dan één of twee jaar...

                    Of ben ik een oude dwaas ?
                    Dat is tenminste wat enkele jonge rakkers uit mijn omgeving altijd beweren

                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fuji S2 - defect ???

                      Nou lekker,
                      de mijne S2pro is ook naar de knoppe.
                      hieronder staat mijn serienummer ook tussen dus ben benieuwd of ze het gratis gaan maken.

                      voor alle mensen die 1 van de volgende toestellen hebben.
                      misschien handig om even je serienummer na te kijken.


                      Finepix A303, F700, F410 et S2Pro

                      FUJIFILM wenst zijn klanten te verwittigen van een probleem dat zich zou kunnen voordoen bij de digitale toestellen FinePix A303, F700, F410 en S2Pro.

                      Het opbergen voor een lange periode van bovenvermelde toestellen in een vochtige en warme omgeving kan een verkleuring van het LCD scherm teweegbrengen bij opname (voor FinePix A303, F700 en F410) en voor de visualisatie van de beelden voor A303-F700-F410-S20Pro, waardoor de kleuren naar het paars neigen of zelfs de kleuren van de regenboog weergeven.

                      Voor toestellen die onder normale omstandigheden gestockeerd worden, is er geen enkel probleem.

                      Dit probleem zou voorkomen bij CCD’s die geproduceerd werden in een welbepaalde periode voor deze 4 toestellen.

                      Deze 4 modellen, die bovenvermeld probleem vertonen en waarvan de serienummers hieronder staan, zullen gratis door onze dienst na verkoop hersteld worden, zelfs indien de garantieperiode verstreken is.

                      A303 serienummers :

                      3JA40001 t.e.m. 3JA59999

                      F410 serienummers :

                      32A10001 t.e.m. 32A19999
                      32A60001 t.e.m. 32A79999
                      32A90001 t.e.m. 32A99999

                      F700 serienummers :

                      33A00001 t.e.m. 33A09999
                      33L00001 t.e.m. 33L09999
                      34A10001 t.e.m. 34A19999

                      S2PRO serienummers :

                      31A12701 t.e.m. 31A14399
                      31L14901 t.e.m. 31L15099
                      32A00001 t.e.m. 32A03999
                      32L00101 t.e.m. 32L05099
                      33A00001 t.e.m. 33A00799
                      33L00701 t.e.m. 33L01099
                      33L02001 t.e.m. 33L02899
                      34A00001 t.e.m. 34A00499
                      34L00001 t.e.m. 34L00499


                      De gebruikers die hun FinePix A303, F700,F410 of S2Pro niet in België zouden aangekocht hebben, moeten contact opnemen met Fujifilm in het land waar het toestel aangekocht werd.
                      Daar kunnen ze dan, aan de hand van het serienummer, uitmaken of het een toestel betreft met bovenvermeld probleem.


                      Fujifilm zal dus gratis het defekte onderdeel vervangen voor de toestellen A303, F700,F410 en S2Pro die bovenvermeld probleem vertonen en waarvan het serienummer in lijst voorkomt.



                      * Onder "normale omstandigheden" bedoelt men toestellen die opgeborgen worden op een droge plaats en gebruikt worden in weersomstandigheden voorkomend in België.
                      "Fuji S2pro" & "Fuji S1pro" Metz 54MZ-3/SCA3402*omni bounce* Sigma 17-35mmD 2.8:4 Aspherical * Nikon 28-80mm * nikon 35-135mm * sigma 70-300mm * sigma 50-500mm * X-drive II 60Gb * 2xCF van 1Gb Ridata - studioflitsers Bowens - manfrotto statief

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fuji S2 - defect ???

                        Zijn er al gevallen bekend waarbij de body alsnog problemen geeft NA de reparatie? Zijn er nog andere addertjes in het gras???

                        (ik heb er eentje op het oog die 1. in de "foute' serienummers valt en die 2. inderdaad al zijn sensor vervangen heeft)

                        Zijn er nog zaken waar je op moet letten bij aankoop van een occasie S2?


                        Als ik dit allemaal hoor begin ik toch weer te twijfelen om voor de d70 of d100 te gaan . Of vinden jullie het allemaal een beetje overroepen?? (hoewel, voor een semi-pro van €2000 mag je idd wel wat terug verwachten, niet?)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fuji S2 - defect ???

                          ARRRRRRGGGGGG.

                          Ik heb het dus vlaggen.
                          Gisteren deed ie het nog perfect, en nu doet hij wat hij in die dpreview advisorie zegt...

                          && hij zit in de range...

                          Wat doe ik nu?

                          *panic*
                          http://www.duister.org

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fuji S2 - defect ???

                            anyway, ik breng hem binnen in Waver, zou geen probleem mogen zijn.
                            http://www.duister.org

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fuji S2 - defect ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door angelbracket_
                              anyway, ik breng hem binnen in Waver, zou geen probleem mogen zijn.
                              Fuji Waver heeft een even goede naam als De Beuckelaer - en dat wil toch wel wat zeggen...
                              Veel succes en... geduld !
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fuji S2 - defect ???

                                serieus?
                                kewl. want tot nu toe ben ik in Aartselaar altijd perfect geholpen geweest,
                                keer op keer (serieus dus)
                                http://www.duister.org

                                Comment

                                Working...
                                X