Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

    Je gaat naar de winkel en koop er gewoon eentje merk maakt niet uit vroeger bij de analoge toestellen was dat anders dat kocht je en daar werkte je minstens 10 jaar en langer mee nu koop je een D10 en binnen twee jaar koop je weer iets anders net als met uwe pc hé Dus breek niet te veel uw hoofd over een kodakske
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

    Comment


    • #17
      Re: gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

      Oorspronkelijk geplaatst door Nickon
      D2X met beperkter dynamisch bereik...huh? Hoe kom je hiernu bij??
      Bekijk dit even: http://www.dpreview.com/reviews/fuji...pro/page18.asp

      Ik veronderstel dat tijdens een review van de Nikon D2X ook een dynamisch bereik test zal uitgevoerd worden met als vergelijking o.a. Canon 1DsII.

      Op dat moment zal een (eventueel) verschil duidelijker worden.

      Jan.

      Comment


      • #18
        Re: gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

        Ook al is dit een oud topic,

        Ook al maak je een keuze, rekening houdend met budget.

        Wat achteraf telt, is dat je zelf tevreden bent met het resultaat.
        Noem het gewoon prijs/kwaliteit.

        Aangezien de huidge toestellen veel vlugger aan vervanging toe zijn(door nieuwe technologieën en mogelijkheden).

        Ook je eigen streven naar perfectie.

        Als je een keuze maakt, misschien eerst even lenen en uitproberen?
        Met al de connecties van BD kan dit misschien lukken?
        Last edited by Carlos63; 19 maart 2006, 11:55.

        Comment


        • #19
          Re: gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

          carlos,
          ondertussen heeft ze de E1!
          z'is er héél content van, en ook van de zuiko-optieken.
          ik hoop dat ze hier binnenkort toch weer begint te posten.
          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #20
            Re: gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

            Oorspronkelijk geplaatst door Carlos63
            Ook al is dit een oud topic,

            Ook al maak je een keuze, rekening houdend met budget.

            Wat achteraf telt, is dat je zelf tevreden bent met het resultaat.
            Noem het gewoon prijs/kwaliteit.

            Aangezien de huidge toestellen veel vlugger aan vervanging toe zijn(door nieuwe technologieën en mogelijkheden).

            Ook je eigen streven naar perfectie.

            Als je een keuze maakt, misschien eerst even lenen en uitproberen?
            Met al de connecties van BD kan dit misschien lukken?
            Kan mij hier volledig in terug vinden.

            Als effectief nu lenzen gaat lenen bij je dorpsfotograaf, dan moet deze er kunnen voor zorgen dat je eventueel een professioneel toestel met wat lenzen daarbij kan testen. Als ze hier toestellen voorstellen als een 1Ds MK II om dan nog maar te zwijgen van zijn klein broertje 1DMK II N, dan spreken we hier toch niet van een klein budget, en dan is daar nog geen lens bij.(een auto ga je toch ook testen voor je hem koopt of niet)

            Ik heb dus inderdaad via mijn verkoper in “Scherpenheuvel” eerst mijn 1D MK II N gedurende 3 dagen kunnen testen en dan weet wat je koopt. Dit moet uiteraard volgens mij ook met andere merken kunnen, want eens met dure lenzen vertrokken zal de overstap naar een ander merk nog veel groter zijn.

            Dat zal je veel ergernis achteraf besparen

            Koop hetzelfde merk van digitaal toestel als je dorpsfotograaf,
            dan kan je de lenzen blijven lenen, zo’n buurfotograaf zou ik ook wel willen

            Mvg
            Remip
            Last edited by remip; 21 maart 2006, 14:00. Reden: te snel
            Nieuwe website

            Comment


            • #21
              Re: gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

              Oorspronkelijk geplaatst door remip
              een auto ga je toch ook testen voor je hem koopt of niet)
              Remip
              Daar zou je van verschieten !!

              Ik denk dat de helft nooit in een wagen rijd voor ie hem koopt (tenzij occasie)
              Mensen worden helaas dikwijls beinvloed door reklame, marketing, en van horen zeggen van mensen die alles goed vinden wat ze zelf hebben!!

              Net hetzelfde met camera's en lenzen. Helaas...

              Comment


              • #22
                Re: gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

                Ik was nog niet op de hoogte van deze site toen ik mijn Canon 10D aangekocht heb. Persoonlijk hou ik wel van landschapsfotografie en Canon leek mij de firma die het meeste investeert in fullframe toestellen. Ik wou dus lenzen kunnen overdragen wanneer fullframe betaalbaar werd. Bibi is dus heavily tempted door de 5D Daarnaast heeft Canon niet echt een slechte naam me dunkt, maar ze zijn ze wel vrij duur ...

                Comment


                • #23
                  Re: gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Daar zou je van verschieten !!

                  Ik denk dat de helft nooit in een wagen rijd voor ie hem koopt (tenzij occasie)
                  Mensen worden helaas dikwijls beinvloed door reklame, marketing, en van horen zeggen van mensen die alles goed vinden wat ze zelf hebben!!

                  Net hetzelfde met camera's en lenzen. Helaas...

                  Tja, dan zal ik achterlijk zijn, terwijl ik zit te wachten op mijn auto bij onderhoudswerken, dan doe ik daar steeds een test ritje met een demo wagen telkens als er een nieuw model is. En dit van het kleinste tot het grootste model.

                  En waarvoor dienen die demo toestellen of wagens dan voor , natuurlijk bij fototoestellen hangt daar een prijskaartje bij dat iets hoger is.
                  Het vraagt wat moeite van de verkoper om steeds demotoestellen aan te vragen, toestellen testen en niets kopen….. dat blijft ook niet duren. Alles heeft zijn voor en nadelen...... of je moet de kans krijgen om het bij vrienden te testen, niet iedereen gaat zijn waardevol materiaal zomaar uitlenen (en wat is dan waardevol, voor mij van 100 tot ..... euro.

                  Nadeel bij Canon, je enkel de professionele toestellen testen. Hoe zit dat eigelijk bij de andere merken?

                  Maar dan weet je wel wat je koopt en welke kwaliteit je kan verwachten. Ik heb nog nooit een reclame boekje gezien met een slechte foto.

                  Mvg
                  Remip
                  Nieuwe website

                  Comment


                  • #24
                    Re: gek??? analoog naar digitaal, olympus E1??? (in het canon-nikon tijdperk!)

                    Oorspronkelijk geplaatst door remip
                    Tja, dan zal ik achterlijk zijn, terwijl ik zit te wachten op mijn auto bij onderhoudswerken, dan doe ik daar steeds een test ritje met een demo wagen telkens als er een nieuw model is. En dit van het kleinste tot het grootste model.

                    En waarvoor dienen die demo toestellen of wagens dan voor , natuurlijk bij fototoestellen hangt daar een prijskaartje bij dat iets hoger is.
                    Het vraagt wat moeite van de verkoper om steeds demotoestellen aan te vragen, toestellen testen en niets kopen….. dat blijft ook niet duren. Alles heeft zijn voor en nadelen...... of je moet de kans krijgen om het bij vrienden te testen, niet iedereen gaat zijn waardevol materiaal zomaar uitlenen (en wat is dan waardevol, voor mij van 100 tot ..... euro.

                    Nadeel bij Canon, je enkel de professionele toestellen testen. Hoe zit dat eigelijk bij de andere merken?

                    Maar dan weet je wel wat je koopt en welke kwaliteit je kan verwachten. Ik heb nog nooit een reclame boekje gezien met een slechte foto.

                    Mvg
                    Remip
                    Achterlijk? nee verstandig, maar geloof me, er zijn echt veel mensen die kopen zonder testen! auto, camera of wat dan ook.

                    Comment

                    Working...
                    X