Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op TV-scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op TV-scherm

    Hallo ,

    Ik heb deze week mijn Nikon D70 gekocht en ben deze zo wat aan het verkennen . Enkele foto's genomen , voorlopig alleen nog maar in de automatische stand . Deze foto's op de harde schijf gezet en kwalitatief waren deze zeer mooi van kleur en scherpte .
    Dezelfde foto's ook bekeken op het TV-scherm maar deze waren van veel mindere kwaliteit wat denk ik te maken heeft met de beeldresolutie .
    Kan ik dat verbeteren zo dat deze foto's dezelfde kwaliteit krijgen als op mijn computerscherm .

  • #2
    Re: Foto's op TV-scherm

    Best zet je de foto's om naar een hoogte van 576 pixels. TV's in België werken in PAL/B formaat, en PAL is 625 lijnen in beeldhoogte, maar er worden er maar 576 werkelijk gebruikt voor het beeld.

    In een DVD,CD speler worden foto's met een hoogte van meer dan 576 pixels omgevormd tot een PAL hoogte van 576, dus hangt de kwaliteit een beetje af van de software/firmware in de DVD,CD speler. Foto's die al een hoogte hebben van 576 pixels worden dus niet omgevormd. Natuurlijk zal de kwaliteit altijd minder zijn dan op je computerscherm dat formaten van 1024 of meer pixels aankan.
    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op TV-scherm

      Kijk even op de site van mijn gewaardeerde collega: http://jojo.nb.nu/
      Onder workshops vind je info over flikkervrije foto's op tv.
      Gegroet Auke
      Nikon en wat toebehoren

      http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op TV-scherm

        Het had niets te maken met flikkeren maar met de beeldkwaliteit .
        Niet zo scherp meer als op het computerscherm en de kleuren waren ook maar zo en zo .

        Comment


        • #5
          Re: Foto's op TV-scherm

          Dat omzetten kan ik dat met mijn D70 ?

          Comment


          • #6
            Re: Foto's op TV-scherm

            Kan je de D70 niet zetten op PAL,niet dat het veel beter gaat worden ,maar de resolutie is toch al anders dacht ik.

            Mvg.
            Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
            Mijn website.

            Comment

            Working...
            X