Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR via zoeker of schermpje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR via zoeker of schermpje

    Ik ben nu een paar weken eigenaar van een kleine compact. Begin er aardig aan verslaafd te raken. Gaat snel Ik vroeg me af voordat ik over moet stappen op DSLR of het fotograferen door jullie via de zoeker is of via het schermpje.

    Ik merk dat ik niet echt een vaste hand heb en met een lichtgewicht compact is dat echt een min. Via zoeker is die compact te klein. Ik zou daarom ook gauw meer ervaring willen opbouwen om snel over willen stappen naar DSLR. In de wereld van SLR is het 100% zoeker. Hoe zit dat in de wereld van DSLR.

  • #2
    Re: DSLR via zoeker of schermpje

    100% zoeker (voor de keren dat ik er een heb kunnen gebruiken)


    uiteraard nadat de foto getrokken is, eens kijken of ie wel goed genoeg is, om te zien of andere instellingen niet beter zouden zijn, maar dat is nu juist het voordeel van de Dslr......., wat je niet hebt bij analoge....

    dus eigenlijk ook 100% zoeker

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: DSLR via zoeker of schermpje

      Hallo,

      Via het schermpje zal niet gaan, tenminste bij een echte SLR....de Olympus E-10 kan het wel b.v. (geen spiegel, prisma's)

      Je ziet ongeveer 95% van het beeld door de viewfinder in de meeste gevallen.

      mvg,
      Last edited by Z900; 25 maart 2005, 13:05.
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

      Comment


      • #4
        Re: DSLR via zoeker of schermpje

        Net hetzelfde als bij de slr... Ik heb nu bvb. een Nikon D70 en daarbij is het ook echt wel zoeker, wat vrij logisch is. Een digitale spiegelreflex werkt net als een gewone spiegelreflex met spiegels

        Bij een simpel compact toestelletje valt uw beeld rechtstreeks op de sensor waardoor je dat beeld dan ook meteen ziet op je lcd'tje. Bij een spiegelreflex bevindt de spiegel zich voor de sensor, waardoor het beeld op de spiegel valt en zo naar de zoeker geprojecteerd wordt. Wanneer je een foto maakt, gaat eerst de spiegel omhoog klappen (heeeeeeeerlijk geluid ) en dan wordt het beeld dus op de sensor geprojecteerd.

        Na het trekken van een foto zie je dus meteen het resultaat op je schermpje, maar je moet wel werken met de zoeker. ( deze zoekers zijn dan ook wel duizend keer meer waard dan bij een compactje)


        De pro's mogen mij altijd verbeteren natuurlijk indien ik fout ben, heb zelf nog heeeel veel te leren.

        mvg,

        Dre
        https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

        Comment


        • #5
          Re: DSLR via zoeker of schermpje

          Het is even wennen, maar als je het gewend bent ga je ook met je compact via de zoeker werken. Ik althans wel
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: DSLR via zoeker of schermpje

            dslr of prosumer altijd via de zoeker
            kamera vaster in de hand
            Last edited by sloefke; 26 maart 2005, 14:49.
            gr, eb

            Comment

            Working...
            X