Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 versus 350D versus 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: D70 versus 350D versus 20D

    Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
    Ge ziet ook op die foto's dat ik precies mijn ogen wat dichtkneep.Dat was omdat die onozelaar een lens met witte verf (L-glas? )gebruikte.Ik kreeg die schijn steeds in m'n ogen
    (RR - Cois:3-1 )
    Volgens mij is dat omdat gij gewoon zijn om door diene donkere zoeker van uwen D100 te kijken, ge zijt niet meer aan het licht gewoon
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #77
      Re: D70 versus 350D versus 20D

      Hey daar,

      Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik ook een leek ben in digitale fotografie!!
      Maar nu mijn tweede zoontje pas geboren is, wou ik toch een "deftig" digitaal fototoestel aankopen.
      Gezien mijn budget twijfelde ik tussen de Nikon D70 en de Canon D350.
      Nu ik ben gisteren de twee toestellen eens gaan bekijken en vastgenomen:
      Ik heb niets tegen Canon maar de D350 is echt een lichtgewicht en ziet en voelt toch wat plastiekerig aan. Ook de afwerking laat volgens mij toch wat te wensen over.Ook de lenzen die bijgeleverd worden met de kit zijn met een plastieken sluiting.
      De D70 daarentegen is iets zwaarder (maar voor mij dus beter in de hand en dus misschien ook wel stabieler?) en de afwerking perfect. Ook de lens (Nikon DX) blijkt toch een goede lens te zijn met metalen sluiting.

      Conclusie : Ook al heb ik maar 6 megapix met de D70, toch heb ik gekozen voor dit toestel!

      Tip: voor je een toestel koopt, ga ze eerst even bekijken en aanvoelen.

      PS: ik heb ook gehoord dat de service van Nikon toch iets beter is dan Canon!

      Comment


      • #78
        Re: D70 versus 350D versus 20D

        Ik heb zelf al jaren Nikon maar mocht in van NUL beginnen dan ging ik voor Olympus! Zowel Canon als Nikon maken nog geen heldere keuze over het sensorformaat en dat heeft Olympus wel gedaan. De lenzen van dit nieuwe systeem zijn werkelijk fenomenaal en kunnen - op de goedkope kitlens na - iedere vergelijking met de beste Canon en Nikon lenzen aan!
        Bedenk dat je niet voor een camera maar voor een systeem kiest. Je lenzen zullen je camerabody ook gaan overleven. Geen merk is met z´n lenzen zo voorbereid op de toekomst als Olympus.

        Comment


        • #79
          Re: D70 versus 350D versus 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door GastheerG
          Ik heb zelf al jaren Nikon maar mocht in van NUL beginnen dan ging ik voor Olympus! Zowel Canon als Nikon maken nog geen heldere keuze over het sensorformaat en dat heeft Olympus wel gedaan. De lenzen van dit nieuwe systeem zijn werkelijk fenomenaal en kunnen - op de goedkope kitlens na - iedere vergelijking met de beste Canon en Nikon lenzen aan!
          Bedenk dat je niet voor een camera maar voor een systeem kiest. Je lenzen zullen je camerabody ook gaan overleven. Geen merk is met z´n lenzen zo voorbereid op de toekomst als Olympus.
          Allemaal heel mooi gezegd, maar:
          * cropfactor 2.0 !!
          * in hoeverre ondersteunen de bestaande lenzen sensoren die groter zijn dan de huidige?
          * Er zijn een aantal fabrikanten die mee op de kar zouden springen met 4/3, maar tot nu toe doet er niemand wat
          * De prijzen voor de lenzen zijn ook niet van de poes!!

          Het initiatief is goed, maar er moeten meer partijen meedoen om dit de standaard van de toekomst te maken... En ik denk niet dat Canon en Nikon daar vlug in mee gaan lopen aangezien ze al hun bestaande klanten dan goed in de kou laten staan... Trouwens Canon en Nikon moeten geen keuze maken over het sensorformaat aangezien de lenzen (op enkele specifieke na) gewoon op alle formaten tot FF werken (kijk maar naar Canon met FF, 1.3 crop en 1.6 crop => allemaal dezelfde lenzen, geen probleem... Bij Nikon is dat ook nog altijd zo ook al hebben die tot nu toe allemaal crop 1.5).

          Iets te zwart/wit gezegd dus...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #80
            Re: D70 versus 350D versus 20D

            Als je er dan toch niet veel van kent, blijf dan beter bij een prosumer
            Zou ik zo toch niet durven stellen; mijne CP5400 is ingewikkelder qua gebruik dan mijne D70 (na 1 dag reeds volledig onder de knie)
            Dit is trouwens ook een goede reden om voor de D70 te kiezen: alles is mooi gestructureerd en logisch (op de AF-S/C functie na, die je enkel via het menu of via de Sportstand kan bereiken)
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment

            Working...
            X