Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 versus 350D versus 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: D70 versus 350D versus 20D

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    Wel dat is jou mening en daar heb je recht op maar om dat te generaliseren hmm dat heb ik toch nog nergens teruggevonden.


    Wel daar vergis je je in iso 1600 is op de 20D gerust bruikbaar. En persoonlijk vind ik het beeld van de 20D op iso 1600 evengoed als de D7 op iso400. en iso3200 evengoed dan iso 800 op de d7. Maar dat is mijn smaak ook dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. De reden van mijn mening is simpel. Het detail is weggevaagd op de D7. En wat je ook doet in nabewerking dit verloren detail kan je nooit meer terugwinnen. Op kleine prints heeft dit absoluut geen belang. Zelfs op de meeste prints niet. Vandaar dat ik beweer dat er geen slechte sensoren zijn.

    En vergis je niet hoor ik breek de D7 niet af want ik vind het een dijk van een camera.
    Sorry, ik wist niet dat het zo hoog zat, ik dacht dat dit forum gebruikt werd om wat ervaring en kennis uit te wisellen. Uit bovenstaande reactie versta ik duidelijk dat je zomaar wat uit uwe nek slaat. De 20D is een goed toestel maar je moet leren aanvaarden dat er andere toestellen zijn in het zelfde segment welke Canon evenaren en op sommige vlakken zelfs beter zijn.

    Comment


    • #62
      Re: D70 versus 350D versus 20D

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      Wel dat is jou mening en daar heb je recht op maar om dat te generaliseren hmm dat heb ik toch nog nergens teruggevonden.
      Wel er zijn al verschillende blinde tests uitgevoerd waaruit blijkt dat Minolta beelden zeer goed in de smaak vallen. Heb zelfs tests gezien waar 20D gebruikers beelden genomen met 20D de grond in boren zodanig dat er geen pijltje overeind blijft staan omdat ze dachten dat het beelden waren genomen met een D7. De meest recente test kun je hier vinden

      Comment


      • #63
        Re: D70 versus 350D versus 20D

        Oorspronkelijk geplaatst door Pablo
        Sorry, ik wist niet dat het zo hoog zat, ik dacht dat dit forum gebruikt werd om wat ervaring en kennis uit te wisellen. Uit bovenstaande reactie versta ik duidelijk dat je zomaar wat uit uwe nek slaat. De 20D is een goed toestel maar je moet leren aanvaarden dat er andere toestellen zijn in het zelfde segment welke Canon evenaren en op sommige vlakken zelfs beter zijn.
        Pablo ik weet echt niet wat ik moet doen zodat je zou begrijpen wat ik zeg. Ik denk dat wij tussen ons een serieus communicatieprobleem hebben. En dat zal dan wel in detwee richtingen zijn hoor.

        Maar gezien je commentaar. Wat jij hier zegt daar heb ik toch nooit het tegendeel van gezegd? Ik snap je commentaar hier echt niet. En het gaat hier niet over de camera's in hun totaal. Het gaat hier over de sensor (zie definitie hierboven) en sorry maar de 20D zijn sensor is beter dan de sony in de D7. Want betere ruisbeheerrsing en meer resolutie. Dat kan je volgens mij niet ontkennen. Maar nog eens dat maakt de sensor in de D7 niet slecht he. Integendeel het is een hele goeie. Er zijn zelfs geen slechte meer.

        Anderzijds dit forum dient wel degelijk om ervaring en kennis uit te wisselen. Of mag men dan enkel akkoord zijn met jouw mening?
        Ik zie ook niet in wat er mij hoog zou zitten. Iedereen gebruikt de camera die hij wilt en een camera enkel kiezen omwille van de sensor is belachelijk volgens mij het enige dat telt is het totaalsysteem waarin je jezelf lanceert. Want eenmaal erin ga je niet zo snel meer wisselen.

        Kan je jezelf dus voor mij wat verduidelijken? Wat sla ik dus uit mijn nek? Ik zet er zelfs bij dat iedereen maar zelf moet gaan kijken wat zijn mening is. Erg moeilijk is dat niet he. Recht op mijn eigen mening heb ik toch nog wel hoop ik. En als we het hebben over uit je nek slaan was deze van jou een mooie hoor: "Hetgeen ik wel vrij eigenaardig vind is dat in blinde tests (technische kwaliteit van fotos beoordelen zonder te weten met welk toestel gemaakt) de 7d altijd als beste naar voor komt." Waren er veel die dat kwamen beweren op een minolta forum? Tja hetzelfde kan je vinden op een canon, nikon, fuji, pentax, olympus forum. Maar dan voor hun camera.

        Comment


        • #64
          Re: D70 versus 350D versus 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door Pablo
          Wel er zijn al verschillende blinde tests uitgevoerd waaruit blijkt dat Minolta beelden zeer goed in de smaak vallen. Heb zelfs tests gezien waar 20D gebruikers beelden genomen met 20D de grond in boren zodanig dat er geen pijltje overeind blijft staan omdat ze dachten dat het beelden waren genomen met een D7. De meest recente test kun je hier vinden
          http://www.bigpicture.net/index.php?...displaynow=yes
          Aaah de DIMA awards. Probleem is natuurlijk we weten nog steeds niet wie de concurrenten waren. En vermits, yachica, mustek enz dit ook regelmatig winnen kun je jezelf afvragen wat ze nu eigenlijk beoordelen?

          En ik ken nog een veel betere maatstaf. Leg de beelden eens naast elkaar en trek dan je eigen besluit. Geen enkele andere mening telt meer dan je eigen.
          Last edited by Kevlar; 30 maart 2005, 08:34.

          Comment


          • #65
            Re: D70 versus 350D versus 20D

            Geertv zijn topic heet: D70 versus 350D versus 20D,ik denk dat Geertv zijn eigen topic al lang niet meer kan volgen.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • #66
              Re: D70 versus 350D versus 20D

              Oorspronkelijk geplaatst door Cois
              Geertv zijn topic heet: D70 versus 350D versus 20D,ik denk dat Geertv zijn eigen topic al lang niet meer kan volgen.
              Daar heb je gelijk in Cois. En ik heb daar mijn mening nog niet in gezegd.

              Wel als je begint denk ik dat je best afbent tussen deze 3 camera's met een 350D met grip.

              Dat is dan weer iets meer on topic

              Comment


              • #67
                Re: D70 versus 350D versus 20D

                Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                Geertv zijn topic heet: D70 versus 350D versus 20D,ik denk dat Geertv zijn eigen topic al lang niet meer kan volgen.
                En waarschijnlijk kan jij ook al lang niet meer volgen.Maar dat is natuurlijk nu ook weer niks nieuws
                Danny's Photosite

                Comment


                • #68
                  Re: D70 versus 350D versus 20D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pablo
                  Wel er zijn al verschillende blinde tests uitgevoerd waaruit blijkt dat Minolta beelden zeer goed in de smaak vallen. Heb zelfs tests gezien waar 20D gebruikers beelden genomen met 20D de grond in boren zodanig dat er geen pijltje overeind blijft staan omdat ze dachten dat het beelden waren genomen met een D7. De meest recente test kun je hier vinden
                  http://www.bigpicture.net/index.php?...displaynow=yes
                  Pablo en Cois,

                  Even ter verduidelijking,

                  De Kevlar en ikke zijn dikwijls zo aan het spelen zenne, misschien komt dat wat verkeerd over, hij probeert zijn standpunt te verdedigen, ikke dat van mij.
                  En al dat gelul van die sensor is beter dan die sensor is natuurlijk persoonlijk gedoe. canon kiest voor softer zonder ruis, maar vereist ZEKER nabewerking, minolta voor levendiger met mijns inziens mooiere kleuren, en beeldjes klaar recht uit te camera.

                  Laat jullie niet meeslepen, vorm je eigen standpunt.

                  Blijft zo dat de d7 een enorme stap vooruit is in het dslr wereldje, al is het maar om ome canon een beetje concurrentie te bezorgen.

                  En sorry voor het verstoren van de topic!!

                  Comment


                  • #69
                    Re: D70 versus 350D versus 20D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    Pablo en Cois,

                    Even ter verduidelijking,

                    De Kevlar en ikke zijn dikwijls zo aan het spelen zenne, misschien komt dat wat verkeerd over, hij probeert zijn standpunt te verdedigen, ikke dat van mij.
                    En al dat gelul van die sensor is beter dan die sensor is natuurlijk persoonlijk gedoe. canon kiest voor softer zonder ruis, maar vereist ZEKER nabewerking, minolta voor levendiger met mijns inziens mooiere kleuren, en beeldjes klaar recht uit te camera.

                    Laat jullie niet meeslepen, vorm je eigen standpunt.

                    Blijft zo dat de d7 een enorme stap vooruit is in het dslr wereldje, al is het maar om ome canon een beetje concurrentie te bezorgen.

                    En sorry voor het verstoren van de topic!!

                    Ik onderschrijf dit voor 100% allee behalve die je weet wel....

                    Comment


                    • #70
                      Re: D70 versus 350D versus 20D

                      @ Kevlar en Rudy:
                      En ik ben zeker geen fanatiek Canon fan hoor,de redenen dat ik voor Canon gekozen heb ga ik hier niet uitleggen,want dan zijn we terug bezig.
                      Ben er zeker van overtuigd dat niet alléén Canon mooie foto's levert en dat je eigen toestel eerst wat moet leren kennen.

                      @ Roadrunner: Nu weet ik direkt nog niet wat antwoorden se,maar het komt nog.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

                      Comment


                      • #71
                        Re: D70 versus 350D versus 20D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                        @ Roadrunner: Nu weet ik direkt nog niet wat antwoorden se,maar het komt nog.
                        Wacht maar tot den 30D uitkomt
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: D70 versus 350D versus 20D

                          Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                          Wacht maar tot den 30D uitkomt
                          Nen 30D?Allé,ik heb al anderhalf jaar nen 100D!Dat zijn 70 D'kes meer!Dat is niet niks... Ge ziet dat Nikon innovatiever is dan ge wel denkt maar ge moet soms eens ne keer doordenken en wat verder kijken dan je neus lang is... (peins wel dat de Cois echt nen heeele lange neus heeft dus bij hem ligt dat echt wel moeilijk. )
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #73
                            Re: D70 versus 350D versus 20D

                            Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                            (peins wel dat de Cois echt nen heeele lange neus heeft dus bij hem ligt dat echt wel moeilijk. )
                            Hela,aan foto's van u te zien moet uw neuske niet onder doen voor de mijne zelle. ( RR - Cois 2-1 )
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

                            Comment


                            • #74
                              Re: D70 versus 350D versus 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                              Nen 30D?Allé,ik heb al anderhalf jaar nen 100D!Dat zijn 70 D'kes meer!Dat is niet niks... Ge ziet dat Nikon innovatiever is dan ge wel denkt maar ge moet soms eens ne keer doordenken en wat verder kijken dan je neus lang is... (peins wel dat de Cois echt nen heeele lange neus heeft dus bij hem ligt dat echt wel moeilijk. )
                              Yep RR maar tja die mannen bij nikon zijn nog zo innovatief niet he want er bestaat nu toch al een tijdje nen 300D en das nog nen D200 meer
                              Last edited by Kevlar; 30 maart 2005, 11:21.

                              Comment


                              • #75
                                Re: D70 versus 350D versus 20D

                                Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                                Hela,aan foto's van u te zien moet uw neuske niet onder doen voor de mijne zelle. ( RR - Cois 2-1 )
                                Dedju,dat is ook weer waar.Was vergeten dat ge die geweldige foto's van mij in 't boekske van onze fotoclub hebt zien staan.Tja,daar hadden ze mijn neus inderdaad wat mogen inkorten en een beetje meer haar op mijne kop mogen photoshoppen.
                                MAAR wat de vader tekort schiet,maken de drie dochters goed hé.En dan hebt ge de moeder nog niet gezien

                                PS:kleine onbelangrijke voetnota:
                                De reden dat mijne neus zo groot is op die fotookes in dat interview is dat de fotograaf met Kanongerief werkt.Geweldige vervorming!Nog nooit gezien!
                                Ge ziet ook op die foto's dat ik precies mijn ogen wat dichtkneep.Dat was omdat die onozelaar een lens met witte verf (L-glas? )gebruikte.Ik kreeg die schijn steeds in m'n ogen
                                (RR - Cois:3-1 )
                                Last edited by roadrunner; 30 maart 2005, 11:37.
                                Danny's Photosite

                                Comment

                                Working...
                                X