Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 versus 350D versus 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: D70 versus 350D versus 20D

    als ik zie dat je voor 700 euro 300d + lens kan kopen vraag ik me af wie die dure prosumer 8 mp camera's voor +100 meer koopt.
    deze camera's doen op alle vlakken onder

    Comment


    • #32
      Re: D70 versus 350D versus 20D

      Nu moet er mij eens iemand zeggen wat de D70 beter maakt dan de 350D. De D70 wordt hier de lucht ingeprezen en de 350D is (ik heb nog geen echte reden gelezen) maar de mindere.

      Ga uw gang, pure speceficaties naast elkaar......

      Ik heb de indruk omdat de 350D zo goedkoop is dat hij minder zou zijn, ze hadden hem dan beter serieus duur gemaakt...
      Last edited by Karreaux; 27 maart 2005, 11:07.

      Comment


      • #33
        Re: D70 versus 350D versus 20D

        wel flat-6,350 heeft iets minder mogelijkheden.geen echte spotmeting,tragere flash sinc.,minder flash mogelijkheden(rear curtain,...).voordeel vind ik dat hij kleiner
        en lichter gebouwd is maar dat is persoonlijk.iets wat ik zeer belangrijk vind is autofocus,hier is de nikon zeker beter.(probeer met een canon maar eens te focussen op donker paard in manege binnen).en dus nu zeker voor 909 euro met de veel betere kitlens dan bij de canon is dit onklopbaar

        Comment


        • #34
          Re: D70 versus 350D versus 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
          Nu moet er mij eens iemand zeggen wat de D70 beter maakt dan de 350D. De D70 wordt hier de lucht ingeprezen en de 350D is (ik heb nog geen echte reden gelezen) maar de mindere.

          Ga uw gang, pure speceficaties naast elkaar......

          Ik heb de indruk omdat de 350D zo goedkoop is dat hij minder zou zijn, ze hadden hem dan beter serieus duur gemaakt...
          pak ze gewoon eens allebei vast en mak uw keuze.
          De 350 voelt gewoon anders aan, een typische camera die IK na 3 seconden opzij leg vanwege , niks voor mij, maar zo zal het voor anderen net andersom zijn.
          Over de specs, ook weinig zinnigs hoor, alleen dat canon elke week wel een nieuwere uitbrengt, wat ook weer voor en nadelen heeft. Trouwens ik ben mij aan het afvragen of canon nog wel veel verbeterd da laatste modellen?
          Nikon is standvastiger, mijn grootste minpunt voor de D70 was het ontbreken van een grip, maar dat schijnt nu ook opgelost te zijn?

          Comment


          • #35
            Re: D70 versus 350D versus 20D

            Laten we eerlijk zijn, iedereen verdedigt toch als eerste z'n eigen keus Als je de resultaten van de D70, D100, 300D, 350D, 10D en 20D naast elkaar legt is het wel heel knap als iemand het verschil ziet op 10x15 cm

            Alle huidige toestellen zijn goed, de vraag is welke jou het beste past. Daar kun je alléén zelf antwoord op geven door ze uit te proberen
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #36
              Re: D70 versus 350D versus 20D

              Oorspronkelijk geplaatst door ajh
              Laten we eerlijk zijn, iedereen verdedigt toch als eerste z'n eigen keus Als je de resultaten van de D70, D100, 300D, 350D, 10D en 20D naast elkaar legt is het wel heel knap als iemand het verschil ziet op 10x15 cm

              Alle huidige toestellen zijn goed, de vraag is welke jou het beste past. Daar kun je alléén zelf antwoord op geven door ze uit te proberen
              Right on, Ajh, right on !

              Ik heb een 20D en (dacht ik toch in m'n vorige thread) heb wel degelijk de D70 aangeprezen !!!!!

              En uiteindelijk is wat Ajh zegt spot on. Als je de cams met dezelfde type lens uitrust en allemaal dezelfde foto neemt, denk ik dat op 10x15 er maar weinigen zullen zijn die de foto op de juiste cam kunnen plakken.

              IK ZEG NIET DAT DE 350D EEN SLECHT TOESTEL IS !!!!! Want blijkbaar mag je hier niets verkeerd zeggen over een toestel of het wordt onmiddellijk als 'slecht' bestemped.
              Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

              Comment


              • #37
                Re: D70 versus 350D versus 20D

                Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                Nu moet er mij eens iemand zeggen wat de D70 beter maakt dan de 350D. De D70 wordt hier de lucht ingeprezen en de 350D is (ik heb nog geen echte reden gelezen) maar de mindere.

                Ga uw gang, pure speceficaties naast elkaar......

                Ik heb de indruk omdat de 350D zo goedkoop is dat hij minder zou zijn, ze hadden hem dan beter serieus duur gemaakt...
                Hier vind je een vergelijking van de D70 met de 350D:http://www.digitalreview.ca/cams/Nik...sRebelXT.shtml

                Hopelijk heb je er iets aan.Maar 't beste is toch ze eens gaan bekijken en vastnemen in de winkel.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #38
                  Al gekeken naar een goede gebruikte Fuji S2 pRO?

                  Duidelijk beter dan de D70 en betaalbaar!
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #39
                    Re: D70 versus 350D versus 20D

                    Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                    Hier vind je een vergelijking van de D70 met de 350D:http://www.digitalreview.ca/cams/Nik...sRebelXT.shtml

                    Hopelijk heb je er iets aan.Maar 't beste is toch ze eens gaan bekijken en vastnemen in de winkel.
                    Danku

                    Mijn bedoeling was die om iets de grond in te boren of net andersom maar ik vroeg me gewoon af waarom iedereen niet aan de 350D is.

                    btw, ik ben al verkocht aan de Rebel XT (staat hier al naast mij)

                    Comment


                    • #40
                      Re: D70 versus 350D versus 20D

                      Oorspronkelijk geplaatst door willumpie
                      Dat word nou zo vaak gezegd en ik ben het er toch niet mee eens. Ik wil geen flamewar starten dus hou ik verders mijn mond maar. Maar advies aan de topicstarter. Ga eens naar www.pbase.com en druk op search....daar kun je op toestel zoeken. Kijk dan eens naar een hele hoop galleries van elk toestel en dan krijg je een goed idee van wat je kan verwachten.
                      Voila, eindelijk eens iemand die het met me eens is. De tijd dat een lens de foto maakte, en de body eigenlijk niets uitmaakte, is lang voorbij.
                      Je mag bij digitaal nog zo een goede lens op een slecht body plaatsen, je zult slechte fotos krijgen. In het analoge tijdperk, kon je met een instapbody van 100€ evengoede beelden maken dan met een prof body van duizenden €. Het verschil zat hem in de afwerking, snelhied, levensduur en eventueel mogelijkheden van de body. NOOIT in de beeldkwaliteit. (ik spreek niet over nuances, natuurlijk zal de lichtmeter van een prof beter zijn enzovoort , maar daar gaat het nu even niet over)
                      Nu is dat SERIEUS omgedraaid. de lens moet wel goed zijn, maar de body zeker ook.
                      Dus de stelling van de lens is HET belangrijkste is achterhaald. Simpel, niet?

                      Comment


                      • #41
                        Re: D70 versus 350D versus 20D

                        Wel ik ben akkoord dat de body meer belang heeft dan vroeger. Maar als je ervan uitgaat dat je enkel kijkt naar beeldkwaliteit en niet naar de andere features zoals je hier doet in je vergelijk met analoge fotografie dan is eigenlijk enkel de sensor belangrijk.

                        En het is nu eenmaal voor het moment zo dat er eigenlijk geen slechte sensoren meer zijn. En als je daar naar gaat kijken tja dan winnen de 20D en 350D gemakkelijk want puur op sensorkwaliteiten winnen zij dit hier. (ik ga er hier wel vanuit dat 350D evengoed doet dan de 20D)
                        Eigenlijk komt het er dan toch weer op neer dat de grootste verschillen in beeldkwaliteit in goeie omstandigheden door de lenzen gaan gemaakt worden en niet door de sensor. In slechte krijgt de sensor iets meer belang maar goeie lenzen gaan altijd helpen. Ik zou dus het belang van de lenzen zeker niet onderschatten.

                        Maar dat de body belang heeft is natuurlijk ook zo. Maar daar hebben alle features belang denk ik niet enkel sensor.

                        Comment


                        • #42
                          Re: D70 versus 350D versus 20D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                          Nu is dat SERIEUS omgedraaid. de lens moet wel goed zijn, maar de body zeker ook.
                          Dus de stelling van de lens is HET belangrijkste is achterhaald. Simpel, niet?
                          Die stelling gaat in zeker mate op voor de DSLR's onder de 10MP, maar daar heb je gewoon geen slechte bodies (=sensoren in dit geval), dus glas blijft heel belangrijk.
                          Voor DSLR's boven 10MP wordt het een compleet ander verhaal, een groot aantal lenzen hebben gewoon het oplossend vermogen niet meer om de sensoren op een goede manier te belichten waardoor de foto's kwalitatief goed zijn... Kijk maar naar de testen die de laatste tijd de ronde doen met de D2x...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: D70 versus 350D versus 20D

                            Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                            Laten we eerlijk zijn, iedereen verdedigt toch als eerste z'n eigen keus Als je de resultaten van de D70, D100, 300D, 350D, 10D en 20D naast elkaar legt is het wel heel knap als iemand het verschil ziet op 10x15 cm

                            Alle huidige toestellen zijn goed, de vraag is welke jou het beste past. Daar kun je alléén zelf antwoord op geven door ze uit te proberen
                            Dat is heel juist,alléén wordt de 350D voor mij persoonlijk te klein.( en ik heb nochthans kleine handen )
                            Dus als ik alleen kon kiezen voor een D70 of een 350D......dan werd het de D70.
                            De 20D is het minimum dat ze voor mij mogen gaan in grootte.
                            Last edited by Cois; 29 maart 2005, 11:31.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

                            Comment


                            • #44
                              Re: D70 versus 350D versus 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                              En het is nu eenmaal voor het moment zo dat er eigenlijk geen slechte sensoren meer zijn. En als je daar naar gaat kijken tja dan winnen de 20D en 350D gemakkelijk want puur op sensorkwaliteiten winnen zij dit hier. (ik ga er hier wel vanuit dat 350D evengoed doet dan de 20D).
                              De sensor is uiteraard belangrijk, maar daar zijn nog verschillende andere technische factoren welke heel belangrijk zijn met name AF, lichtmeting ,
                              en vooral de interne processing van het beeld bepaalt de eigenheid en de (kleur) kwaliteit van het beeld. Het is merkwaardig dat de filmfabrikanten (KONICA- Minolta FUJI ...) uitblinken in dat laatse, waarschijnlijk door de jarenlange ervaring opgedaan door hun engineers tijdens de ontwikkeling van film.

                              Dan heb je nog de verschillende features welke de camera's bieden deze staan meestal niet in de spec's daarvoor hoef je vooral de handleidingen te lezen.

                              Dan heb je nog de build-kwaliteit, vooral belangrijk als je je toestel intensief gebruikt of zinnens bent het eens te laten vallen.

                              En zeker niet onbelangrijk is het gebruikersgemak, want dat bepaalt mede de snelheid van je toestel. Dat je 5 of 8 beeldjes per second kunt maken kan belangrijk zijn voor enn sport of wildlife fotograaf, maar de tijd dat het je neemt om je toestel in te stellen voor een plots onverwachte situatie is belangrijk om juist deze shot te maken die de andere missen.

                              In't kort
                              350D en D70 zijn instapmodellen (heb nog gene 350D in mijn handen gehad maar een 300D valt niet te vergelijken met een D70 als het op build-kwaliteit
                              aankomt)

                              De 20D en vergeet de Konica Minolta D7 en Fuji S2 niet zijn camera's voor gevorderde amateurs .

                              S2 heeft de naam traag te zijn, maar kijk maar eens rond op het web 98% van de fotos welke je tegenkomt kun je met deze camera aan.
                              (weet niet waarom ze allemaal ne snelle camera moeten hebben belangrijkste is dat je geen te grote shutter-lag hebt (tijd tussen knoppeke drukken en activatie van de sluiter) en een responsieve AF)
                              De S2 geeft opvallend mooie beelden met zeer goede kleur saturatie.


                              De 20D goed toestel met 8mp en 5 beelden per second en matige ruis op
                              1600 ISO

                              Minolta D7 opmerkelijke kleurbalans en uitstekend gebruikersgemak en build-kwaliteit. Heeft een aantal features waar ander maar kunnen van dromen zoals ingebouwde Anti-schake , groot LCD scherm ,zeer nauwkeurige en grote zoeker, zonematching (bewaren detail indien overwegend extreem lichte of donkere onderwerpen) . (krijg den indruk dat ik reklaam aan het maken ben voor een bepaald merk)

                              Groetjes,
                              Pablo

                              Comment


                              • #45
                                Re: D70 versus 350D versus 20D

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                                En het is nu eenmaal voor het moment zo dat er eigenlijk geen slechte sensoren meer zijn. En als je daar naar gaat kijken tja dan winnen de 20D en 350D gemakkelijk want puur op sensorkwaliteiten winnen zij dit hier. (ik ga er hier wel vanuit dat 350D evengoed doet dan de 20D)
                                Dat zeg jij, de boterzachte cmos is niet ieders goesting hé. Het is een eigenschap, met voor en nadelen.

                                LOL, we stoppen niet he Kevlar.
                                Last edited by Rudy; 29 maart 2005, 14:05.

                                Comment

                                Working...
                                X