Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 versus 350D versus 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D70 versus 350D versus 20D

    vergeet de rest, buy the best : 20D!
    www.fredericvanwalleghem.com

    Comment


    • #17
      Re: D70 versus 350D versus 20D

      Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
      vergeet de rest, buy the best : 20D!
      20D met kitlensje of 350D met L-glasses, ik zou het wel weten

      Comment


      • #18
        Re: D70 versus 350D versus 20D

        Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
        vergeet de minolta 7D niet
        Dat is pas echt voor experts Fotofiel!!
        Ge kunt niet geloven wat een goed gevoel dat is na vele jaren analoog, ge hebt terug een echt fototoestel vast i.p.v. een met menu bestuurbare computer dat toevallig ook mooie beeldjes kan maken.

        Comment


        • #19
          Re: D70 versus 350D versus 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
          vergeet de rest, buy the best : 20D!
          FLAUW

          Comment


          • #20
            Re: D70 versus 350D versus 20D

            Ik overweeg één van deze toestelen te kopen maar weet niet welke ? : 350D
            Wat is volgens jullie best koop ???? Omdat het body nog altijd "minder" belangrijker is dan de lenzen. Dus een 350D met een betere lens geeft een beter resultaat dan een 20D met een mindere lens.
            PS niet de grote maar wat kwaliteit betreft. (Als je hem toch te klein vindt kan je nog altijd een batterij grip kopen).
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

            Comment


            • #21
              Re: D70 versus 350D versus 20D

              Dat word nou zo vaak gezegd en ik ben het er toch niet mee eens. Ik wil geen flamewar starten dus hou ik verders mijn mond maar. Maar advies aan de topicstarter. Ga eens naar www.pbase.com en druk op search....daar kun je op toestel zoeken. Kijk dan eens naar een hele hoop galleries van elk toestel en dan krijg je een goed idee van wat je kan verwachten.

              Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
              Omdat het body nog altijd "minder" belangrijker is dan de lenzen. Dus een 350D met een betere lens geeft een beter resultaat dan een 20D met een mindere lens.
              D70, 18-70DX, 105 2.8 AIs, 50 1.8D, SB800, Canon A80.

              Comment


              • #22
                Re: D70 versus 350D versus 20D

                Oorspronkelijk geplaatst door immage
                FLAUW
                Mag een grapje ook al niet meer

                Comment


                • #23
                  Re: D70 versus 350D versus 20D

                  Oorspronkelijk geplaatst door willumpie
                  Dat word nou zo vaak gezegd en ik ben het er toch niet mee eens. Ik wil geen flamewar starten dus hou ik verders mijn mond maar. Maar advies aan de topicstarter. Ga eens naar www.pbase.com en druk op search....daar kun je op toestel zoeken. Kijk dan eens naar een hele hoop galleries van elk toestel en dan krijg je een goed idee van wat je kan verwachten.
                  Je kan zeker en vast met de kitlens hele mooie foto's maken hoor, er hebben er op BD gestaan van een libelle die waren schitterend. Het is maar hoe ik mijn geld zou verdelen, over beide zaken.
                  grtz
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                  Comment


                  • #24
                    Re: D70 versus 350D versus 20D

                    Oorspronkelijk geplaatst door geertv
                    SORRY, ben juist nieuw en wist niet dat dit forum enkel voor EXPERTS was.

                    Bedankt
                    Geert
                    trek het u niet aan geert nog nie veel expetst gezien op deze forum

                    Comment


                    • #25
                      Re: D70 versus 350D versus 20D

                      Geertv:

                      Ik denk dat momenteel de D70 'MOST BANG FOR THE BUCKS' geeft.
                      Alhoewel ikzelf een 20D heb en heel tevreden van ben, moet je toch durven toegeven dat momenteel de D70 HEEL goed geprijs is en dit toch een HEEL GOED toestel is ! Indien je nog geen lenzen bezit van Canon,Nikon of Minolta zou voor mij de keuze simpel zijn : Nikon D70.
                      De 350D is ook goed maar heeft, naar mijn mening, geen voorsprong op de D70, buiten dat die 8M pixel heeft en de D70 6M pixel. Dit verschil is echter totaal te verwaarlozen. De 350D is ontzettend klein en dan heb je met de D70 toch wel 'meer' camera in de hand (hij is groter en ligt beter in de hand).

                      Zoals sommigen hierboven al gezegd hebben : de lens is zeker zo belangrijk, zoniet het belangrijkst ! Daar ziet uw camera immers door en de lens bepaald nu eenmaal een groot stuk van de kwaliteit van de foto.
                      Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: D70 versus 350D versus 20D

                        Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
                        Geertv:

                        Ik denk dat momenteel de D70 'MOST BANG FOR THE BUCKS' geeft.
                        Alhoewel ikzelf een 20D heb en heel tevreden van ben, moet je toch durven toegeven dat momenteel de D70 HEEL goed geprijs is en dit toch een HEEL GOED toestel is ! Indien je nog geen lenzen bezit van Canon,Nikon of Minolta zou voor mij de keuze simpel zijn : Nikon D70.
                        De 350D is ook goed maar heeft, naar mijn mening, geen voorsprong op de D70, buiten dat die 8M pixel heeft en de D70 6M pixel. Dit verschil is echter totaal te verwaarlozen. De 350D is ontzettend klein en dan heb je met de D70 toch wel 'meer' camera in de hand (hij is groter en ligt beter in de hand).

                        Zoals sommigen hierboven al gezegd hebben : de lens is zeker zo belangrijk, zoniet het belangrijkst ! Daar ziet uw camera immers door en de lens bepaald nu eenmaal een groot stuk van de kwaliteit van de foto.
                        Maar dan vergeet je even dat je voor de 350D gewoon een grip (met alle noodzalijke functies) kunt krijgen en voor de D70 niet... Ik weet dat er ondertussen allerlei varianten bestaan, maar ik moet die eerste nog eens deftig zien werken. Een verticale release is voor mij nu eenmaal onmisbaar...

                        En anderzijds: als de foto's kwalitatief even goed zijn, dan is het verschil tussen 8MP en 6MP wel degelijk interessant!!
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: D70 versus 350D versus 20D

                          Dat bedoel ik nu juist zie :

                          Der denkt weer ééntje dat hij klaar is voor een DSLR, dus zonder op te zoeken stellen we maar direct de vraag van : Welke moet ik kopen.

                          Dus best betrek je liefst zoveel mogelijk toestellen van verschillende merken in je vraag.

                          Kwestie dat iedereen weer eens kan zeggen dat Canon, Nikon en dergelijke de beste zijn. (Kan ook altijd weer eens ontaarden in lekker bekvechten)

                          Resultaat : weer een "no use" topic.

                          Beslis gewoon voor wat je hem gaat gebruiken, leg je budget vast, ga naar de betere fotozaak en neem er eens enkele in de hand, of naar een beurs voor mijn part.

                          Dan weet je pas echt wat je aanstaat. Tenslotte ben jij het die hem moet betalen ! Of niet soms.

                          J.
                          johnvde

                          Comment


                          • #28
                            Re: D70 versus 350D versus 20D

                            De 'eeuwige' keuze vraag hé ;-)

                            In deze klasse zijn alle toestellen goed, niet flauw doen daarover.
                            Ga naar een fotograaf en neem de Canon en de Nikon vast, en kies gewoon dat toestel dat je het 'lekkerste' in je hand voelt liggen....en waar je naar jou interpretatie het meeste waar voor je geld krijgt...
                            Peter

                            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                            http://www.photoblog.be/peterwarson

                            Comment


                            • #29
                              Re: D70 versus 350D versus 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                              Maar dan vergeet je even dat je voor de 350D gewoon een grip (met alle noodzalijke functies) kunt krijgen en voor de D70 niet... Ik weet dat er ondertussen allerlei varianten bestaan, maar ik moet die eerste nog eens deftig zien werken. Een verticale release is voor mij nu eenmaal onmisbaar...

                              En anderzijds: als de foto's kwalitatief even goed zijn, dan is het verschil tussen 8MP en 6MP wel degelijk interessant!!
                              Yep, dat is waar. Er bestaat ook nog een grip voor de 350D en dan wordt die wel wat groter en is de cam meer handelbaar.
                              MAAR : voor de prijs van de 350D + grip met extra batterij betaal je meer dan voor een D70 met kitlens. En dan denk ik dat de D70 toch weer net dat ietsje interesanter is.
                              En Cooma, even serieus nu : heb jij al eens een foto geleverd met een 8M pixel toestel dat NIET te schieten valt met een 6M pixel ? Zo ja, dan had ik graag eens even deze foto's naast mekaar gezien.
                              Ik heb reeds de 300D en 10D gehad, beide met 6M pixel en kan nu toch niet zeggen dat de 20D met zijn 8M pixel ZOVEEL meer resolutie geeft dan z'n meerpijs !
                              Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: D70 versus 350D versus 20D

                                Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
                                En Cooma, even serieus nu : heb jij al eens een foto geleverd met een 8M pixel toestel dat NIET te schieten valt met een 6M pixel ? Zo ja, dan had ik graag eens even deze foto's naast mekaar gezien.
                                Ik gebruik een 10D en om een goede foto te nemen zal die 2MP meer van vb. 20D er weinig toe doen. Alleen, moest ik nu de keuze hebben, dan ga ik voor een 8MP...
                                Ik heb er even over nagedacht om de stap naar de 20D te doen, maar die biedt mij niet meer dan de 10D. Als ik een stap zet wordt het naar de 1-reeks, maar nogmaals, dat heeft niets met MP te maken...
                                Het verschil tussen 6MP en 8MP is niet echt groot, maar bij sommige foto's kan het wel betekenen dat je die niet wat gepaster kunt croppen o.a.
                                Ik weet dat veel 6MP-gebruikers het wat lastiger hebben met de nieuwere die er meer hebben (en dan heb ik het niet over die 7-MP GSM's ), maar bij DSLR's gaat de regel wat mij betreft nog altijd op: meer is beter... maar de centen moeten meekunnen en je moet er zelf een meerwaarde mee krijgen.
                                Ik zie hier veel te veel mensen overstappen van een 10D naar een 20D zonder dat ze een "echte" reden kunnen geven voor die overstap...
                                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                                Fuji S602Z & extra's
                                www.CooMa.be BD0176BE

                                Comment

                                Working...
                                X