Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als jij mocht kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Als jij mocht kiezen?

    Makkelijke keuze, de betere lenzen. Die body is over 2 à 3 jaar toch weer aan vervanging toe !
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #17
      Re: Als jij mocht kiezen?

      Ik zou zeker voor de goede lenzen kiezen, der is niks zo zielig als nen top DSLR en daar dan een lens op de Body niet waardig. Lenzen vormen een betere en zekere investering op lange termijn, een body is een veel korter leven beschoren, en verliest iedere dag van zijn waarde, en nog geen klein beetje hoor. Als je nu een 350D koopt heb je een camera die up to date is voor 800 Euro.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #18
        Re: Als jij mocht kiezen?

        Ik heb er even over nagedacht en ik ga voor A.

        Dit is haast een vergelijkbare situatie met toen ik en een vriend voor de keuze stonden. Hij ging voor de 300D met redelijk goede lenzen en ik voor de 10D met goedkope lezen. Zijn motivatie was, net als hier, de body zul je toch vervangen. Mijn motivatie was: die lenzen komen er wel. Na ca. 4 maanden heeft hij de 300D alweer vekocht en vervangen door een 10D en ik heb mijn lenzenset geupdate naar redelijk spul. Nu hebben we beiden vergelijkbaar spul, maar was hij uiteindelijk duurder uit.

        De 18-50 2.8 van Sigma ken ik niet persoonlijk maar hier op het forum lees ik er regelmatig postief over. De 70-200 2.8 van Sigma is een zeer goede lens (heb ik zelf ook). De Canon lenzen die je noemt zijn allen zeer goed.

        Persoonlijk laat ik prijs/kwaliteit nog altijd zwaarder wegen dan kwaliteit tegen elke prijs.

        PS. vraag ook eens waar die gasten zelf mee fotograferen die je de 350D aanbevelen en waarom
        Last edited by Havezet; 25 maart 2005, 11:08.

        Comment


        • #19
          Re: Als jij mocht kiezen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
          PS. vraag ook eens waar die gasten zelf mee fotograferen die je de 350D aanbevelen en waarom
          Canon 10D met 17-40 L en 70-200 L Eneh, die 10D gaat er eerder uit dan die lenzen
          Last edited by ajh; 25 maart 2005, 12:29.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #20
            Re: Als jij mocht kiezen?

            Oorspronkelijk geplaatst door ajh
            Canon 10D met 17-40 L en 70-200 L Eneh, die 10D gaat er eerder uit dan die lenzen
            LOL Dat begrijp ik, mijn 10D gaat er ook eerder uit dan m'n lezen. Maar wat ik zei was dan als jij de 300D had gekocht, dat die er waarschijnlijk nog eerder uitging dan dat nu die 10D eruit gaat

            Comment


            • #21
              Re: Als jij mocht kiezen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Havezet

              Persoonlijk laat ik prijs/kwaliteit nog altijd zwaarder wegen dan kwaliteit tegen elke prijs.
              En zo snap ik ook niet de mensen die zich in hun suggestie niet proberen te houden het opgegeven budget, en zonder schroom een combinatie voorstellen die 500 of 1000 EUR meer kost


              PS. vraag ook eens waar die gasten zelf mee fotograferen die je de 350D aanbevelen en waarom

              Een zeer pertinente opmerking.
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #22
                Re: Als jij mocht kiezen?

                Bedankt voor de "keuzehulp". Als Corné mij nu een mooie "pakketprijs" zou geven dan zou ik gaan voor de:
                D20 met 17-40 L f4 en de 70-200 L f4 met een 50 f1.8
                Wat denken jullie van deze keuze?
                Grtz Fatje

                - EOS + EF -

                Comment


                • #23
                  Re: Als jij mocht kiezen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                  Btw, ik heb de indruk dat velen de 350D maar scheef bekijken, komt dit door zijn lage prijs ? Want puur op prestaties kan je er helemaal niks tegenin brengen............
                  komt den ik eerder door de grootte (of moet ik 'kleinte' zeggen ) van dat toestel. Er is hier ergens een threadje rond losgebarsten, voor de ene prima, voor de andere té klein.
                  (die ene zijn dan meestal de dames).

                  kzou hem eerst eens 'passen' vooraleer te kopen moest ik jou zijn.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Als jij mocht kiezen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
                    Bedankt voor de "keuzehulp". Als Corné mij nu een mooie "pakketprijs" zou geven dan zou ik gaan voor de:
                    D20 met 17-40 L f4 en de 70-200 L f4 met een 50 f1.8
                    Wat denken jullie van deze keuze?
                    Ik zou willen zeggen, kijk toch eens naar de Sigma's dan heb je F2.8 over de hele lijn als je wil (20-40 en 70-200). Maar dat ga ik niet doen want als het je niet bevalt achteraf heb ik het gedaan. Dus ik ga zwijgen...()

                    Comment


                    • #25
                      Re: Als jij mocht kiezen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
                      ..Canon lenzen zijn nu eenmaal de beste op Canon DSLR... ze behouden ook langer hun waarde!
                      Als je de niet Canon lenzen soms voor een derde of de helft van de prijs kunt kopen , is dat al minder erg hé ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Als jij mocht kiezen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
                        ik zou zeker voor B halen...Canon lenzen zijn nu eenmaal de beste op Canon DSLR... ze behouden ook langer hun waarde!
                        Dat is zowat dezelfde redenering als wat Mercedes-kopers altijd vertellen. Maar dan vergeten ze er wel bij te vertellen dat ze in het eerste jaar al meer verliezen dan wat ik mijn Clio nieuw betaald heb . (En daarmee geraak ik ook overal waar ik moet zijn.)

                        Het is niet omdat er geen "Canon" op de lens staat dat ze niet goed is. Sigma heeft zelfs heel goede lenzen (en ook mindere, maar Canon zelf heeft ook minder goede lenzen).
                        En Tamron heeft ook een paar toppers, waarvan er hier ook veel tevreden gebruikers te vinden zijn.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Als jij mocht kiezen?

                          Het is niet omdat er geen "Canon" op de lens staat dat ze niet goed is. Sigma heeft zelfs heel goede lenzen (en ook mindere, maar Canon zelf heeft ook minder goede lenzen). En Tamron heeft ook een paar toppers, waarvan er hier ook veel tevreden gebruikers te vinden zijn.

                          Dit is waar, maar toch ben je het best af met lenzen van het merk als de camera. Nikon of Canon hebben top lenzen, en eens je gewend van met een top lens te werken is de weg terug zeer lastig.

                          My2cents
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #28
                            Re: Als jij mocht kiezen?

                            Canon, Sigman Tamron......whatever, ze hebben allemaal wel hun reden van bestaan en elk toppers in huis.
                            Maar wat mij in de eerste plaats een beetje weerhoud third part lenzen te kopen is dat ze bij een volgende body mogelijk niet meer gaan werken.
                            En dat zit je met de miserie van re-chipping.
                            En het hek is helemaal van de dam als het dan nog eens gaat om third part lenzen ontworpen voor APS-C sensor.
                            Wanneer er later in een stille droom toch eens die DSLR FF betaalbaar wordt, dan zit je er al helemaal mee, maar dit laatste geldt evenzeer voor Canon AF-s lenzen.
                            Ik heb zelf de Tamron gekocht omwille van zijn uitmuntende kwaliteit en al werkt die ook op FF, toch nog afwachten of die op de volgende DSLR nog zal werken. Canon is er nu waarschijnlijk al volop mee bezig den boel te boycotten voor zelfs de nieuwste thirt part lenzen onbruikbaar te maken.
                            En die 2 oude, 17 jarige rakkers in mijn signature zijn binnen 10 jaar waarschijnlijk nog altijd niet uitgezongen en zullen het nog altijd doen.
                            Kortom, Canon lenzen zullen nooit voor problemen zorgen.
                            Met deze wetenschap in het voor mij al voldoende om toch zoveel mogelijk bij Canon te blijven.
                            Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                            Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                            Comment

                            Working...
                            X