Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon20D + lenzen : keuze gemaakt.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon20D + lenzen : keuze gemaakt.

Alvast bedankt voor alle replies op vorige thread 'Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?'
    Heyhey, heb toch beslist een Canon 20D te kopen, de s3 is me wat te traag. Dit is m'n pakket met budget v 3000 euro: Canon 20D body Batterijgrip Extra batterij (stellen ze voor in de winkel) En dan een allround lens + telelens (ik zal moeten kiezen uit 2 lenzen, hieronder een lijstje ) + Sigma 18-125 of 17-85 (met

Ik heb m'n keuze gemaakt:

- Canon 20D body
    - EF 24-70mm f/2.8L USM
    - EF 100mm f/2.8 Macro USM
    - Canon BG-E2 vertical batterygrip

Dus nog geen EF 70-200mm f2.8L USM... misschien later.... nu kan ik alvast al aan de slag voor shoots op locatie en in de studio.... en ook daarbuiten....
    En ook de kit niet, want met dat geld kan ik de batterygrip ook kopen.

Hebben jullie opmerkingen? Please do
    Last edited by FredericFRE; 23 maart 2005, 09:52.
    www.fredericvanwalleghem.com

Re: Canon20D + lenzen : keuze gemaakt.

Alléén dat je naar mijn mening een hele knappe configuratie bij elkaar hebt gezocht
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Ziet er heel mooi uit! Daar ga je veel plezier aan beleven! Waar heb je nu besteld?
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Ik kan me ook terugvinden in deze combinatie, ik vind het persoonlijk een goede zaak dat je van je kitlens afstapt, lijkt me zeer verstandig.
        Ik heb ook de Macrolens van Canon en dat is zeker een aanrader, voor dichtbijopnames, persoonlijk vind ik ze iets minder voor studiowerk met modellen wegens net iets te lang van brandpunt en meedogenloos scherp, iets wat weinig modellen aankunnen, zelfs met een professionele visagiste.
        Maar daar kan je met postprocessing wel nog wat aan doen.

MVG , Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Maar volgens een vriend is de 100mm op de 1.6 sensor van canon 20D zo'n 135 mm.... en koop ik best de 85mm...maar die bestaat niet in macro....

wat denk je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
            Maar volgens een vriend is de 100mm op de 1.6 sensor van canon 20D zo'n 135 mm.... en koop ik best de 85mm...maar die bestaat niet in macro....

wat denk je?
            Bedoeld hij niet een lens voor portretten Daar is 100mm inderdaad wat veel en 85mm geschikter. Volgens mij is die 100mm een mooi lensje voor macro.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Neem er gewoon nog een 50/1.8 bij en je set is compleet... Voor het geld moet je het met dit lensje niet laten...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oh en juist ter informatie de 100 is op een 20D een 160mm

Comment

Deze is zojuist geintroduceerd door Canon, misschien is dat iets voor je verzamelijng?

Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM lens introduction http://www.letsgodigital.org
                  Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

Comment

ik zou een groothoek missen (24 x 1.6 = 40mm), maar ik ben dan ook een groothoekliefhebber

ik zou die 24-70 dus vervangen door een 16-35 2.8, dan nog een 50 1.4 (of 1.8) en de 100 macro of de 85 1.8
                    Last edited by fotofiel; 23 maart 2005, 13:28.

Comment

+Ik wil gewoon modellenfoto's nemen. Zowel dicht als ietwat verder zodat het hele lichaam er op staat. Of de helft van hoofd tot buik.

En dat kan met de 24-70 ....

Maar wil ook natuurbeelden, cubareportages etc...
                      Ben inderdaad ah twijfelen of ik nu naast die 24-70 een breedhoek neem
                      bvb. 16-35mm f2.8L

of een 50mm ,85mm of 100mm macro..... argh!!!!!
                      Last edited by FredericFRE; 23 maart 2005, 13:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
                        +Ik wil gewoon modellenfoto's nemen. Zowel dicht als ietwat verder zodat het hele lichaam er op staat. Of de helft van hoofd tot buik.

En dat kan met de 24-70 ....

Maar wil ook natuurbeelden, cubareportages etc...
                        Ben inderdaad ah twijfelen of ik nu naast die 24-70 een breedhoek neem
                        bvb. 16-35mm f2.8L

of een 50mm ,85mm of 100mm macro..... argh!!!!!
                        tja, met de 50 1.4 en de 85 of 100mm heb je 2 superlenzen voor in de studio (gezicht en schouderportretten), de 16-35 op 35mm is ideaal voor foto's met het hele lichaam.
                        En die zoom is in de studio gewoon minder belangrijk dan op locatie, vandaar dat ik in groothoek voor de zoom zou gaan, en in de studio voor vaste brandpunten.
                        En idd., het blijft altijd een moeilijke keuze!

Comment

Tja, is moeilijk hoor... ik denk dat ik morgen es nr de winkel ga en enkele lenzen uitprobeer.

ik TWIJFEL tussen de EF 24-70mm f2.8L OF Canon EF 16-35mm f/2.8L USM als hoofdlens.

daarnaast wordt het gewoon de 50mm f1.4...

Dus deze combinatie :

- Canon 20D body
                          - EF 24-70mm f/2.8L USM of Canon EF 16-35mm f/2.8L USM
                          - EF 50mm f/1.4 USM
                          - Canon BG-E2 vertical batterygrip
                          Last edited by FredericFRE; 23 maart 2005, 16:50.

Comment

Working...
                          X