Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Die sensor is beresterk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Die sensor is beresterk.

    Ik wil maar even mijn ervaringen mededelen bij mijn laatste sensorclean...
    Ik was aan het cleanen geslagen met de juiste producten (sensorswab, pecpad, eclipse). Er blijkt echter bij de test foto nog een haartje op de sensor te liggen. Ooh, dat blaas ik zo even weg.
    Jaja, maar dan best "vochtloos". Niet dus. Met mijn geblaas komt ook wat mondvocht op de sensor te liggen. Geen probleem denk ik, nog wat meer cleanen, en de zaak krijgen we wel weer goed. Vergeet het maar. Met eclipse en de sensorswab werd het speeksel precies aan de sensor gedroogd zodat ik nu een mooie en grote vlek op mijn testfoto had staan. Sh*t Godv* Miljaarde !!! Mijne sensor naar de kl*ten !
    Ok Nat, rustig blijven. Dit MOET te verwijderen zijn.
    Toen heb ik terug gegrepen naar mijn allereerste zelffabrikaat reinigsmethode : een bijgesneden pannelikker en brilpoetsdoekjes van de aldi.
    Nu is het erop of eronder. Als ik zie hoe die doekjes mijn bril weer proper krijgen, dan moet dat ook lukken met mijn sensor. En effectief, de speeksel sporen werden weggevoeegd door die Aldi poets doekjes. Daarna nogmaals gecleaned met eclipse, en ik heb terug een aanvaardbaar resultaat. Helemaal tevreden ben ik nog niet, maar het kan erdoor en voorlopig kan niet nog meer stress aan.
    Vandaar mijn topic : die sensor is sterk en zelfs bij zware mishandeling nog weer goed te krijgen...
    Pas op : ik ga hier zeker niet verkondigen dat die brilpoetsdoekjes een wondermiddel zijn. Ik denk dat ze eerder een paardemiddel zijn en slechts in uiterste noodgevallen soelaas kunnen bieden....
    natwork.be

  • #2
    Re: Die sensor is beresterk.

    Scotch Tape!!!
    Echt, het werkt perfect op een D70. Zeker weten dat je daar al deze narigheid niet mee zou hebben gehad.
    De methode is regelmatig uitgelegd, ook op op BD, door mij en anderen. Heel goed werkt de tape uit het groene doosje. Nog minder plakkende tape uit het blauwe doosje doet het volgens Alex fromHolland ook heel goed.

    gewoon: sluiter open, tape zachtjes met vingertop op de sensor masseren (in een lus dus het midden van de lus op de sensor plakken) en zachtjes met beleid weer los halen. Ziezo!

    tape kan gewoon mee op vakantie, denk wel: kamertempratuur werkt uitstekend, andere omstandigheden zijn naar mijn idee riskanter en niet echt getest.

    Jongens, meisjes, niet nodeloos wrijven op die sensor.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Die sensor is beresterk.

      maar denken jullie dat die sensor een laagje zenuwcellen is ofzo?

      natuurlijk kan zon brillendoekje geen kwaad...

      ga nu alleen geen staalborstel kopen hee
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Die sensor is beresterk.

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
        Scotch Tape!!!

        gewoon: sluiter open, tape zachtjes met vingertop op de sensor masseren (in een lus dus het midden van de lus op de sensor plakken) en zachtjes met beleid weer los halen. Ziezo!

        Jongens, meisjes, niet nodeloos wrijven op die sensor.
        Werkt de Scotch Tape ook om het Prisma schoon te maken? Het prisma ligt in een 300D vrij diep (gerekend met de body op zijn kop) en ook daar komen wel wat stofjes/haartjes op. Heeft iemand dat al eens geprobeerd??

        Groetjes
        Don
        Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
        http://dosaas.myjalbum.net

        Comment


        • #5
          Re: Die sensor is beresterk.

          Oorspronkelijk geplaatst door Don_Rietbroek
          Werkt de Scotch Tape ook om het Prisma schoon te maken? Het prisma ligt in een 300D vrij diep (gerekend met de body op zijn kop) en ook daar komen wel wat stofjes/haartjes op. Heeft iemand dat al eens geprobeerd??

          Groetjes
          Don
          Jij kunt misschien de eerste zijn om het te proberen

          Comment


          • #6
            Re: Die sensor is beresterk.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
            Jij kunt misschien de eerste zijn om het te proberen
            Jazzaddict, een hele goeie tip van je
            Ik ga het a.s. weekend es proberen...
            Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
            http://dosaas.myjalbum.net

            Comment


            • #7
              Re: Die sensor is beresterk.

              Hou ons op de hoogte

              Comment

              Working...
              X