Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

    In m'n zoektocht naar een goedkoop (minder dan 350 euro), klein toestel met toch een redelijk grote optische zoom (min. X6) ben ik gestoten op de LZ1 (of LZ2) van Panasonic.
    Bij mijn weten is er geen vergelijkbaar (klein) toestel dat al deze kenmerken bezit (oa. optische beeldstabilisator en 'venus-engine' om snel af te drukken en meerdere foto's snel na elkaar te nemen)

    Heeft er iemand al ééntje gekocht (het is nog maar net te verkrijgen), dan ben ik heel erg geïnteresseerd in de ervaringen ... op de review-sites wordt hij al wel besproken, maar ik vind dit toch niet hetzelfde als de ervaringen van een doorsnee gebruiker ...

    Of heeft er toch iemand een vergelijkbaar alternatief? (opt. zoom min. 6X, minder dan 350 euro, beeldstabilisator en klein formaat)?
    Bedankt!
    Groetjes,
    Pascal

  • #2
    Re: Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

    ikzelf heb mij enkele maanden geleden een minolta dimage Z3 aangeschaft :
    4MP
    12x optische zoom
    anti shake
    snel

    tot op heden voldoet deze volledig aan de verwachtingen. Ook prijs valt m i binnen het budget
    Weet dat intussen de Z5 beschikbaar is (5.1MP)
    peterl
    The future brings my best photo. Time is on my side.
    Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

      Ook een alternatief is de Canon S1IS die ik heb, dit is een schitterend toestel met 10 x zoom, stabilisator , en vooral een zeer aangenaam menu en ergonomie. Mijn broer heeft een panasonic LZ3 met 12 x zoom en eerlijk gezegd vind ik mijn canon veel aangenamer om mee te werken.

      Veel beter menu's
      Beter ergonomie
      swiveldisplay
      Gewone batterijen (ik gebruik GP batterijen en die gaan wel 2 keer zo lang mee als vroeger mijn Canon batterij in mijn S30/S45)

      Je mag hem altijd eens komen testen want ik ga hem alweer verkopen voor een SLR.
      Is nog geen jaar oud en heeft max 300 foto's geleden.
      Heb er nog 650 euro aan gegeven maar voor 380 is hij van u.
      Staat nu nog 480 waar ik hem kocht . Je krijgt er ook nog een lowepro tas bij waar hij perfect in past

      Voor 100 euro extra doe ik er nog een splinterniew CF kaartje van 1 Gig bij (ultra 80 x) met 5 jaar garantie op (is 2 weken oud)
      Fujifilm Finepix F31fd

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

        Beste Twido,
        Ik mag nu wel een amateur zijn, maar ik ben niet achterlijk, hé ... die Canon S1 IS die jij tweedehands voor 380 euro probeert te verlappen, staat bij topfoto nieuw voor 379 euro ... een beetje eerlijk blijven, graag!
        Groetjes,
        Pascal

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

          Bij http://snogard.de zelfs 349 euro.
          Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
          Mijn website.

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

            das idd het probleem met dingen in belgie nieuw te kopen... je geraakt er tweedehands niet meer vanaf.

            bijhouden, je bent er prolly meer mee als je em bijhoud dan wanneer je em weg doet voor een zachte prijs. (voor de tweedehandsprijs koop je mss een CF kaart)
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

              Kan wel zijn maar ik heb al vaker bij snogard gekocht en het is er inderdaad goedkoper tot dat er iets stuk gaat en dan praten we nog eens, heb het zelf , als computer bouwer, al meerdere malen voorgehad. Daarbij was er in mijn aanbod een lowepro tas bij en (niet vermeld) een batterijlader van energizer met 4 x 2100 batterijen bij.

              Dus liefst appelen met appelen vergelijken graag.
              en verzendkosten heb je ook al niet meer

              ...en zoals reeds gezegd , ben een week samen met mijn broer aan het testen geweest met de panasonic en de canon en geloof me dan weet je wel wat kiezen
              Fujifilm Finepix F31fd

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

                Twido,
                Je wilde gewoon een naïef amateurke een oor aannaaien ... kom daar dan toch voor uit ... heb daar verder geen problemen mee, hoor ... de markt van vraag en aanbod mag voor mijn part spelen ...
                Groetjes,
                Pascal

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

                  Iedereen zijn mening, ik respecteer de uwe andersom blijkt dit dus niet zo
                  Tja , als ik "echt" iets wil verkopen doe ik het wel op ebay ,kapaza ,2dehands.

                  Het was in eerste plaats de bedoeling MIJN mening over het verschil tussen de panasonic en de canon te geven en had niets te doen met wat ik bezit. Maar vermits ik beide toestellen al aardig heb kunnen testen wou ik daar even over berichten want dat was tenslotte de vraag van u niet? De rest was een voorstel en maakt iedereen voor zich uit of het al dan niet aanlokkelijk is of niet maar daarvoor hoeft er echt niemand beledigd te worden.

                  De mensen met de goede smaak en ingesteldheid zijn hier duidelijk niet meer in zo een grote hopen aanwezig als in de begindagen van dit forum.

                  Jammer
                  Fujifilm Finepix F31fd

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic LZ1/LZ2 - ervaringen of alternatief

                    Beste Twido,

                    Dit is echt mijn allerlaatste mailtje dat ik aan deze discussie vuilmaak, maar u moet de rollen niet omdraaien. Als u een tweedehandstoestel aanbiedt voor een prijs hoger dan de huidige nieuwprijs (en dan moogt ge daar nog een fototasje aan toevoegen dat ge niet meer kunt gebruiken) dan denk ik dat het niet meer dan normaal is dat ik daar bedenkingen bij maak.

                    By the way, morgen rijd ik naar Duren om de LZ2 te gaan halen ...

                    Groetjes,
                    Pascal

                    Comment

                    Working...
                    X