Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 20d continues shooting ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: eos 20d continues shooting ??

    Oorspronkelijk geplaatst door Rogé
    En is er hier een reden voor? (gewoon uit nieuwsgierigheid dan ..)
    De echte reden kent alleen Canon.

    Maar er is duidelijk een software beperking ingebouwd in de 20D.
    De buffergrootte is niet de beperking omdat er samen met RAW ook 6 JPG files opgelagen kunnen worden.
    Dus zonder deze 6 JPG files gaan er zeker meer dan 6 RAW files in de buffer.

    Een vergelijkbare software beperking is ook ingebouwd in de 10D.
    JPG files zijn 2 tot 3 keer kleiner dan RAW files en toch kunnen er 9 JPG files of 9 RAW files opgeslagen worden.

    Een software hack zoals voor de 300D zou de 20D software beperking voor RAW kunnen uitschakelen.

    Jan.

    Comment


    • #17
      Re: eos 20d continues shooting ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
      De echte reden kent alleen Canon.

      Maar er is duidelijk een software beperking ingebouwd in de 20D.
      De buffergrootte is niet de beperking omdat er samen met RAW ook 6 JPG files opgelagen kunnen worden.
      Dus zonder deze 6 JPG files gaan er zeker meer dan 6 RAW files in de buffer.

      Een vergelijkbare software beperking is ook ingebouwd in de 10D.
      JPG files zijn 2 tot 3 keer kleiner dan RAW files en toch kunnen er 9 JPG files of 9 RAW files opgeslagen worden.

      Een software hack zoals voor de 300D zou de 20D software beperking voor RAW kunnen uitschakelen.

      Jan.
      ok nu begrijp ik het (eindelijk) waarvoor dank !!

      groeten!

      Comment


      • #18
        Re: eos 20d continues shooting ??

        Ik heb dit nog even opnieuw getest.

        Eventueel kan iemand dit bevestigen maar wat mij opvalt is dat de 20D tijdens de eerste 6 RAW fotos niets naar de CF kaart schrijft.

        En als er niets wordt weggeschreven dan kan de snelheid van de CF kaart ook geen invloed hebben.

        Maar vanaf foto 7 wordt de snelheid van de CF kaart wel belangrijk.
        En dan zou het kunnen dat bij heel goede CF kaarten de vertraging na de eerste 6 RAW fotos minder groot is.

        Jan.

        Comment


        • #19
          Re: eos 20d continues shooting ??

          Ik ga dat straks ook nog eens bekijken. Probleem is wel hoe zie je of er weggeschreven wordt of niet. Het lichtje waarschijnlijk.

          Ik heb altijd gedacht dat het probleem eigenlijk lag dat de raw's te groot waren om binnen de buffer weggeschreven te krijgen en zodoende kan je dus niet meer dan de buffer halen. Dat je ook 6jpeg in die periode kan wegschrijven is normaal he die worden toch gewoon geconverteerd van de raw. De buffer heeft dan weinig belang.

          Persoonlijk had ik wel graag gehad dat je de 20D ook iets trager kon instellen dat zou voor mij wel regelmatig handig zijn. 5fps heb ik nu niet altijd nodig.

          Comment


          • #20
            Re: eos 20d continues shooting ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Ik heb altijd gedacht dat het probleem eigenlijk lag dat de raw's te groot waren om binnen de buffer weggeschreven te krijgen en zodoende kan je dus niet meer dan de buffer halen. Dat je ook 6jpeg in die periode kan wegschrijven is normaal he die worden toch gewoon geconverteerd van de raw. De buffer heeft dan weinig belang.
            Inderdaad het lichtje.

            En omdat JPG altijd uit de RAW data geconverteerd wordt is er geen verschil in data grootte tussen RAW en JPG. Dat verklaart ook de 9 RAW en 9 JPG van de 10D.
            En toch is er het verschil in snelheid.

            Jan.

            Comment

            Working...
            X