Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 20d continues shooting ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eos 20d continues shooting ??

    Is er ook mogelijkheid met de eos 20d om continues shooting in RAW ??
    Indien ja ergens een link met meer info omtrent dit , hoeveel fps in raw mode ?

    "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

  • #2
    Re: eos 20d continues shooting ??

    Oorspronkelijk geplaatst door Night666Watcher
    Is er ook mogelijkheid met de eos 20d om continues shooting in RAW ??
    Indien ja ergens een link met meer info omtrent dit , hoeveel fps in raw mode ?

    20D :
    in RAW : 5fps - 6 frames = SNELLER MAAR MINDER FRAMES DAN 10D !!!!
    de 20D schrijft wel sneller z'n betsandjes weg en is na een mum van tijd terug beschikbaar voor een foto te nemen, daar waar de 10D wel wat meer tijd nodig heeft.

    10D :
    in RAW : 3fps - 9 frames
    Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

    Comment


    • #3
      Re: eos 20d continues shooting ??

      De 20 maakt 6 raw bestanden aan 5fps daarna iets trager, maar toch nog 27 frames in 30 seconden.
      Bekijk deze pagina eens, en bekijk (of beluister) eens de vergelijking met de 300D en de 10D: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos20d/page6.asp

      Net om die reden zou ik opteren voor de 20D (sportfotografie). Maar vele gebruikers hebben dit volgens mij niet echt nodig (wie neemt er een reeks van 30 seconden bijvoorbeeld, maar het toont wel de grootte aan van de buffer aan van dit toetsel én de snelheid van het wegschrijven... belangrijker is die 5f/s voor mij)
      Last edited by draf; 14 maart 2005, 22:57.
      Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

      Comment


      • #4
        Re: eos 20d continues shooting ??

        Oorspronkelijk geplaatst door draf
        De 20 maakt 6 raw bestanden aan 5fps daarna iets trager, maar toch nog 27 frames in 30 seconden.
        Bekijk deze pagina eens, en bekijk (of beluister) eens de vergelijking met de 300D en de 10D: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos20d/page6.asp

        Net om die reden zou ik opteren voor de 20D (sportfotografie). Maar vele gebruikers hebben dit volgens mij niet echt nodig (wie neemt er een reeks van 30 seconden bijvoorbeeld, maar het toont wel de grootte aan van de buffer aan van dit toetsel én de snelheid van het wegschrijven... belangrijker is die 5f/s voor mij)

        Stel in RAW 5fps 6 bestanden en dan een pauze tussen of niet ? kan ik met andere woorden blijven schooten of moet ik effe wachten na zes foto's in continues mode ?
        "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

        Comment


        • #5
          Re: eos 20d continues shooting ??

          Oorspronkelijk geplaatst door Night666Watcher
          Stel in RAW 5fps 6 bestanden en dan een pauze tussen of niet ? kan ik met andere woorden blijven schooten of moet ik effe wachten na zes foto's in continues mode ?
          Als je wil blijven foto's maken aan 5fps zal je dan even moeten wachten tot de buffer is weggeschreven. Het toestel kan echter ook blijven foto's nemen, maar dan aan een onregelmatiger en tragere snelheid.
          Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

          Comment


          • #6
            Re: eos 20d continues shooting ??

            Na de 6 frames gaat de 20D gewoon door maar aan een trager tempo niet aan die 5fps meer. Maar zelfs dan haalt hij op 3 seconden 10 plaatjes met een trage cf kaart wat meer is dan een 10D. In raw natuurlijk. In jepg gaat alles veel sneller.

            In jpeg met een snel kaartje heeft een vriend van mij 60 jpeg's genomen aan 5fps en is er dan maar mee gestopt
            Last edited by Kevlar; 15 maart 2005, 06:49.

            Comment


            • #7
              Re: eos 20d continues shooting ??

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Na de 6 frames gaat de 20D gewoon door maar aan een trager tempo niet aan die 5fps meer. Maar zelfs dan haalt hij op 3 seconden 10 plaatjes met een trage cf kaart wat meer is dan een 10D. In raw natuurlijk. In jepg gaat alles veel sneller.

              In jpeg met een snel kaartje heeft een vriend van mij 60 jpeg's genomen aan 5fps en is er dan maar mee gestopt
              Amaai Kevlar....dat moet ge mij toch eens voordoen
              Ik hen een Extreme III kaartje en rond de 30 frames heeft de 20D het toch gehad zenne...dan is het geen 5fps meer.
              Was jij op een lagere resolutie aan het schieten
              Welk kaartje was jij aan het gebruiken ?
              Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

              Comment


              • #8
                Re: eos 20d continues shooting ??

                Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
                Amaai Kevlar....dat moet ge mij toch eens voordoen
                Ik hen een Extreme III kaartje en rond de 30 frames heeft de 20D het toch gehad zenne...dan is het geen 5fps meer.
                Was jij op een lagere resolutie aan het schieten
                Welk kaartje was jij aan het gebruiken ?
                Ikzelf was het niet maar een vriend van mij. (zelf vind ik zoiets nogal nutteloos want dat doe je toch nooit je bent immers aan het fotograferen niet aan het filmen )
                Het kaartje dat hij gebruikt had was een Kingston 2GB elite pro (das de snelle versie). Of hij op een lagere resolutie aan het schieten was ik ging ervan uit van niet maar ik heb het niet gevraagd dus zou kunnen.

                Zelf gebruik ik nooit jpeg enkel RAW en gelukkig gaat alles snel genoeg zodat ik nooit echt in de problemen kom. Nu ja iets grotere buffer had wel gemogen want ik heb die busy al wel in mijn scherm gezien gelukkig is die snel weg. Alternatief was een instelling om de 20D indien gewenst op 3fps te kunnen zetten ook goed geweest zodoende zou ik die busy nooit zien. Het is dat 5fps soms meer is dan ik nodig heb. Het zal voor de 3D zijn he

                Comment


                • #9
                  Re: eos 20d continues shooting ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
                  Amaai Kevlar....dat moet ge mij toch eens voordoen
                  Ik hen een Extreme III kaartje en rond de 30 frames heeft de 20D het toch gehad zenne...dan is het geen 5fps meer.
                  Was jij op een lagere resolutie aan het schieten
                  Welk kaartje was jij aan het gebruiken ?
                  Heb hier juist nog wat extra info over. In reponses photo van deze maand hebben ze de kingston 4GB getest en zij hebben 284 ja tweehondervierentachtig frames aan 5fps gehaald in jpeg. Daarna was het trager. Dus zoals je ziet het is niet alleen mijn vriend die dit kon.

                  Comment


                  • #10
                    Re: eos 20d continues shooting ??

                    Ik vraag mij soms af waarom iedereen altijd die hoge frame rates nodig heeft.
                    Toen ik de 1D had stond ie NOOIT in 8fps, altijd in 4fps, en ik heb nochtans nooit actie shots gemist.

                    Comment


                    • #11
                      Re: eos 20d continues shooting ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                      Ik vraag mij soms af waarom iedereen altijd die hoge frame rates nodig heeft.
                      Toen ik de 1D had stond ie NOOIT in 8fps, altijd in 4fps, en ik heb nochtans nooit actie shots gemist.
                      Idem hier, staat ook altijd op 3 fps.

                      Comment


                      • #12
                        Re: eos 20d continues shooting ??

                        Yep ik ook eigenlijk maar ja dat kon je hierboven ook al lezen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: eos 20d continues shooting ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                          Ik vraag mij soms af waarom iedereen altijd die hoge frame rates nodig heeft.
                          Toen ik de 1D had stond ie NOOIT in 8fps, altijd in 4fps, en ik heb nochtans nooit actie shots gemist.
                          in de snowboardscene wordt dit ZEER VEEL gebruit
                          vb snowboarder maakt een sprong met een bepaalde trick ahv die hoge frame rates kan ja dan bv op 1 foto 20 keer de snowboarder zien, altijd een beetje verder in het verloop van zijn trick .... voorbeeldje(snel opgezocht via google)

                          hiervoor zou ik de 20d ook willen gaan grbruiken in de toekomst...

                          vandaar mijn vraag
                          ik lees hierboven dat je met sommige kaartjes het aantal in jpg van 23(aldus canon) naar veel grotere aantallen kunt optrekken terwijl de camera toch aan 5fps blijft schieten (neen dit heb ik niet nodig)(maar) is dit ook mogelijk wanneer in RAW getrokken wordt??

                          is het dus mogelijk dat je met een snellere kaart meer dan 6 beelden aan 5fps kunt blijven fotoos knallen

                          merci merci merci
                          mvg
                          Last edited by Rogé; 15 juni 2005, 17:23.

                          Comment


                          • #14
                            Re: eos 20d continues shooting ??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogé
                            is het dus mogelijk dat je met een snellere kaart meer dan 6 beelden aan 5fps kunt blijven fotoos knallen
                            Nee.

                            Jan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: eos 20d continues shooting ??

                              En is er hier een reden voor? (gewoon uit nieuwsgierigheid dan ..)

                              bedoel het verschil tussen 24 en 284 is toch al wel vrij groot, moest het nu enkele frames meer zijn in jpg ok dan maar dit zijn er wel 260 meer dus vind ik het raar dat dat niet eens tegenover enkele frames in raw zou kunnen staan ... of redeneer ik hier fout?



                              Heb hier juist nog wat extra info over. In reponses photo van deze maand hebben ze de kingston 4GB getest en zij hebben 284 ja tweehondervierentachtig frames aan 5fps gehaald in jpeg

                              ps: niet dat ik je niet wil geloven hé Jan, ik vraag me gewoon of hoe het komt ...

                              groeten !!

                              Comment

                              Working...
                              X