Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krijg CF-card niet meer volledig in 20D :-(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Krijg CF-card niet meer volledig in 20D :-(

Hoihoi,

dit weekend heb ik mijn CF-kaartje uit mijn 20D gehaald om de foto's met een kaartlezer op mijn computer te kunnen zetten. Toen ik het kaartje wilde terugsteken, bleef het kaartje er 2mm uitsteken. Ik kom het deurtje wel sluiten maar ik krijg echter een CF-card error. Ik heb het met 2 andere kaartjes geprobeerd maar het probleem blijft hetzeflde. Ik heb de pinnetjes in mijn 20D bekeken maar die zien er allemaal in orde uit (geen gebogen).

Het kaartje kan er wel ver genoeg in zodat het grijs eject-knopje kan gebruikt worden om het kaartje er weer uit te krijgen.

Binnen 3 weken zou ik echter foto's moeten trekken op een doopfeest.

Wat moet ik doen? Direkt opsturen naar Canon Repair Center in Roosendaal? Of ga ik het dan voor lange tijd kwijt zijn? Of eerst contact opnemen met die mensen? Of weet er iemand misschien een oplossing? Moet er iemand een dezer dagen naar Roosendaal (ben uit de buurt van Gent)?

Re: Krijg CF-card niet meer volledig in 20D :-(

Lijkt mij dat er toch een pinneke niet helemaal goed zit, of er zit iets in de weg...

Het beste lijkt me om contact op te nemen met ETBASS en te horen hoeveel tijd zij nodig hebben voor de reparatie (en vraag ook of zij die tijd kunnen waarborgen, je weet nooit)...
    Roosendaal is gelukkig niet al te ver van Gent...

Succes
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Vraagje: Waarom haal jij je kaartje uit de camera om via een kaartlezer de foto's op pc te zetten? Dit kan toch rechtstreeks via de camera...

Of zie ik iets over het hoofd?

Greetz, Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
        Vraagje: Waarom haal jij je kaartje uit de camera om via een kaartlezer de foto's op pc te zetten? Dit kan toch rechtstreeks via de camera...
        Greetz, Ronny
        - zuiniger batterijgebruik
        - misschien meerdere kaartjes in gebruik
        - cardreader in de PC (laptop) of vaste plaats in de omgeving van de PC
        - rompslomp met extra kabeltjes (het kabeltje van mijn fototoestel zit nog steeds in de doos)

- ...

Comment

Greetz, Ronny
          Veel te traag en veel te veel rompslomp, ik gebruik altijd een USB 2.0 of Firewire cardreader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Veel te traag en veel te veel rompslomp, ik gebruik altijd een USB 2.0 of Firewire cardreader.
            Idd, en je weet maar nooit dat je cam tegen de grond kukelt... Ik heb dat al eens meegemaakt met onze kater. Cam (602) lag op tafel en kat sprong van tafel met poot achter draagriem... Dan staat je hart even stil (cam was 2 weken oud!)... Gelukkig niets aan de hand...
            OK, dat kan nog altijd gebeuren, maar elke situatie die je kunt uitsluiten...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Misschien een hele domme opmerking, maar je steekt hem er toch met de goede kant naar voor in?
              The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
              Fuji XT-2 + .......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele

Ja ok, dat is toch ook de kabel meegeleverd bij de camera USB 2.0. Maar inderdaad energieverbruik had ik niet aan gedacht.

Greetz, Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door def joe
                  Misschien een hele domme opmerking, maar je steekt hem er toch met de goede kant naar voor in?
                  Was ook mijn eerste gedachte , dus zo dom is de opmerking niet
                  Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                  Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Ja ok, dat is toch ook de kabel meegeleverd bij de camera USB 2.0.
                    Toch is dat veel langzamer. Hier is de software in de camera die naar USB kopieert de bottleneck.

Comment

Ah zo , weer iets bijgeleerd

Greetz, Ronny

Comment

Andere mogelijkheid, als het de eerste keer is dat je de kaart uithaalt, dan durf je misschien niet doorduwen tot hij er volledig inzit.
                        Je mag het boeltje niet forceren, maar je moet toch wat druk uitoefenen om hem op zijn plaats te krijgen.
                        The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                        Fuji XT-2 + .......

Comment

Working...
                        X