Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraage aan Fuji S2pro eigenaars ivm batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraage aan Fuji S2pro eigenaars ivm batterijen

Ik heb sinds kort dus een S2 schitterend toestel.
    Eén van de nadelen van dit toestel is het rare stroombeheer, je hebt 4AA batterijen nodig PLUS twee (dure!) lithiumbatterijen (CR123). In de handleiding staat dat je de camera ook kan gebruiken zonder de lithiums, maar dan werkt de ingebouwde flits niet en het wordt "afgeraden".
    Ik gebruik die ingebouwde flits niet en ben vandaag op stap geweest met een leeg lithium batterijcompartiment, enkel met vier (oplaadbare) AA's. Alles werkte normaal en de foto's zien er goed uit, ik neem aan dat de AA's rapper leeg gaan zijn maar so what, ik pak er genoeg reserve mee (uit den Aldi ja!)
    Vraag: kan ik verder doen zo, of is er een angel onder het gras? Slecht voor de camera om geen lithiums te gebruiken of zo? Waarom zou Fuji dit afraden?
    Bedankt, Kris.

Re: Vraage aan Fuji S2pro eigenaars ivm batterijen

Oorspronkelijk geplaatst door krisd
    Ik heb sinds kort dus een S2 schitterend toestel.
    Eén van de nadelen van dit toestel is het rare stroombeheer, je hebt 4AA batterijen nodig PLUS twee (dure!) lithiumbatterijen (CR123). In de handleiding staat dat je de camera ook kan gebruiken zonder de lithiums, maar dan werkt de ingebouwde flits niet en het wordt "afgeraden".
    Ik gebruik die ingebouwde flits niet en ben vandaag op stap geweest met een leeg lithium batterijcompartiment, enkel met vier (oplaadbare) AA's. Alles werkte normaal en de foto's zien er goed uit, ik neem aan dat de AA's rapper leeg gaan zijn maar so what, ik pak er genoeg reserve mee (uit den Aldi ja!)
    Vraag: kan ik verder doen zo, of is er een angel onder het gras? Slecht voor de camera om geen lithiums te gebruiken of zo? Waarom zou Fuji dit afraden?
    Bedankt, Kris.
    Wat je kan doen is een MB 16 aanschaffen om de duurdere (cr123) te vervangen deze moet wel aangepast worden. Mijn s2 stond te koop maar dan wel met batterijpack.

Comment

Ik heb nog nooit lithiums gebruikt, maar het is wel raadzaam om echt goeie oplaadbare te gebruiken (ik heb ook die van die ALDI geprobeerd maar had zeker net een foute partij, die zijn echt niet te gebruiken).
      Houd er rekening mee dat je de camera niet achterin de koffebak laat bij koude (of anders de accu's mee binnen nemen en pas inzetten voor gebruik, de S2 is wel gevoelig voor koude accu's.
      Last edited by Spanjaart; 13 maart 2005, 10:57.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chmbil
        Wat je kan doen is een MB 16 aanschaffen om de duurdere (cr123) te vervangen deze moet wel aangepast worden. Mijn s2 stond te koop maar dan wel met batterijpack.
        Ja, maar ik vind de S2 zo al groot genoeg, die MB 16 vind ik maar een lelijke en zware "bak" die eronder hangt, en die blijkbaar zelfs niet nodig is (als je de ingebouwde flits niet nodig hebt). Ik vermoed dat ik gewoon dubbel zo snel van batterijen zal moeten wisselen (4 AA's ipv 8). Maar bedankt voor de tip in elk geval.

Comment

Working...
        X