Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiezen Minolta/Fuji/pentax

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kiezen Minolta/Fuji/pentax

Hallo allemaal,

Een DC-tje kiezen is dus inderdaad erg moeilijk.
    Ik twijfel momenteel tussen 3 toestellen.
    Minolta E203
    Fuji 2600 zoom
    Pentax optio 230, vanmorgen ontdekt bij topvision met tas en 64 MB kaart voor 349 €, enkel terug te vinden op het deel van Duitsland ??
    Heeft er iemand ervaring met 1 van de 3 toestellen ?
    Heb een Finepix 2400 zoom, en vind hem vooral te groot.

Alvast bedankt

Hallo Pietje,
    De kwaliteit van de 2600 is gelijk aan die van de 2400 die jij bezit.Hij is wel kleiner, maar een beetje aan de dikke kant. De pentax, daar heb ik al foto's van gezien, maar volgens mijn bescheiden mening zijn die van mindere kwaliteit dan deze van de Fuji, maar deze pentax heeft wel VEEL meer hand-instellingen, dus de foto's die ik gezien heb waren misschien wel genomen met slechte instellingen.De minolta ken ik niet, maar als je al een 2400 Fuji hebt, zou ik toch gaan voor minimum 3 megapixel.Lees de reviews eens van de nieuwe fuji's, goede kwaliteit, kleine afmetingen en goed geprijsd.
    Groetjes, Bingel
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Bedankt voor de tips,

Ik heb niet echt de behoefte aan meer pixels, aangezien ik mijn fotootjes niet afdruk, momenteel gebruik ik zelfs niet de hoogste resolutie van de 2400.
      Ik zoek vooral een stevig toestel, en mijn voorkeur gaat momenteel dus ook lichtjes naar de Fuji omwille van het schuifklepje.
      Weet iemand misschien of de 2600 automatisch aanschakelt bij het openen van het klepje ?
      De 2400 doet dit niet, en ik blijf dat een beetje vreemd vinden.
      Ik heb de pentax nog niet in het echt gezien, maar ik vermoed dat het draaibare schermpje een kwetsbaar punt kan zijn.
      De minolta heeft denk ik geen lensbescherming.

Groetjes Pietje

Comment

hallo pietje ik hebt een fuji 2600 finepix zoom en die gaat ook niet aan als je het lenscover verschuift hoor voor de rest ben ik tevreden over die camera en afdruk is ook heel goed en nu zijn mijn eerste foto's naar de fotograaf dus afwachten wat daar het resultaat van is

Comment

Hallo Kenzo,
          Je gaat verschieten als je je eerste foto's op papier ziet.
          Bij mij waren ze stukken mooier dan op het computerscherm !
          Bingel
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Upgraden van een Finepix 2400 naar een van de bovengenoemde camera's lijkt me niet zo zinvol. Je schiet er niet zoveel mee op, ze hebben dezelfde resolutie en zoom en zoveel kleiner zijn ze niet.

Ik weet niet wat je budget is maar, ik zou nog even doorsparen voor een wat geavanceerder model, bijvoorbeeld de Minolta Dimage F100, erg klein met 4 mp, en een heleboel handmatige instellingen. Je denkt nu misschhien dat je die extra pixels niet nodig hebt maar het is altijd handig om nog wat te kunnen croppen.
            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

Hallo allemaal,

De upgrade is niet als upgrade bedoeld, ik had echter nog een APS toestel van Minolta, en heb het op een verkeerde manier laten vallen, aangezien mijn vrouw ook eens graag een fotootje maakt, en de 2400 momenteel altijd in mijn zak zit (word ook voor het werk gebruikt),...

Ik heb nu al 2 tevreden finepixers gevonden, maar heeft er ook iemand goede of slechte ervaringen met de pentax / Minolta.
              De minolta is officieel in de BENELUX niet meer leverbaar, weet iemand waarom
              Op de Duitse site van Minolta wordt hier geen melding van gemaakt, en ik veronderstel dat hij daar nog wel leverbaar is.

Groetjes Pietje

Comment

Originally posted by Pietje
                Hallo allemaal,

Een DC-tje kiezen is dus inderdaad erg moeilijk.
                Ik twijfel momenteel tussen 3 toestellen.
                Minolta E203
                Fuji 2600 zoom
                Pentax optio 230, vanmorgen ontdekt bij topvision met tas en 64 MB kaart voor 349 €, enkel terug te vinden op het deel van Duitsland ??
                Heeft er iemand ervaring met 1 van de 3 toestellen ?
                Heb een Finepix 2400 zoom, en vind hem vooral te groot.

Alvast bedankt
                Pietje,
                Minolta is niet meer leverbaar, Fuji 2600 ook niet (komt opvolger) Pentax is ook uitlopend model.
                Kijk ook eens naar Olympus C-220, ook met schuif.
                Groetjes
                John

Comment

Hallo alweer,

Fuji komt met 2650, lijkt identiek, maar gebruikt SD card.
                  Zijn er nog verschillen?

De E203 lijkt mij slechts heel even op de markt geweest te zijn, of heb ik hem zo laat ontdekt ?

De olympus zal ik nog eens bekijken, maat ik vind het ontwerp niet zo geslaagd met de uitspringende flash.Iemand ervaringen met de C220 zoom ?

Groetjes Pietje

Comment

Heb eind juli een pentax optio 230 gekocht bij Topvision en ben tot nu toe tevreden van het toestel; Heb mijn eerste foto's ook laten afdrukken en die waren goed van kwaliteit.

Ik weet niet hoe het met andere DC's zit maar in de zon zie je dus niks duidelijk op het LCD schermpje.

Ik heb enkele fotos's op PBase gezet ze zijn allemaal genomen met de Optio 230 en niet bewerkt in PS. (de overbelichting komt door het manneke achter de camera.

Groetjes

Jos

http://www.pbase.com/jeecee/paris_2002

Comment

Hallo alweer,

Ik kom net van de mediamarkt, Optio kostte er 399 met 16 MB, en het toestel beviel me absoluut, er is echter een ding dat me opviel, telkens als ik het toestel aanzette, ging ook het display aan, is dit altijd zo, of kwam dit omdat er geen geheugenkaart in zat

De Fuji is dus gewoon te dik, past niet in mijn hemdzakje.

Van de olympus en de minolta geen spoor meer gevonden.

Ik ga dus ook bij topvision bestellen, en hoop dat ik het setje met de MB kaart+ tas voor 349 € ook in Belgie kan krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verhaal eindigt.

Groetjes Pietje.

P.S: foto's uit parijs zien er op mijn scherm alleszins zeer mooi uit

Comment

Hallo Pietje,

Het is dus inderdaad zo dat het display aanspringt als je de camera (optio 230) opzet, je kanhet display onmiddellijk manueel uitschakelen door op de display knop te drukken (tweemaal). O f in het menu instellen dat het na en aantal sekonden of minuten vanzelf uitgaat.

Groetjes,

Jos

Comment

Die s203 ben ik daarstraks nog nieuw tegengekomen in de Carrefour In Hasselt langs de grote ring...
                          Was wel 'n duur ding nog, bijna 500 euro's (en dat voor 'n toestel dat al even van de markt is)
                          --
                          Greetz,
                          Doc Gonzo [Minolta S404]

http://www.docgonzo.com

Comment

Originally posted by Pietje
                            Hallo alweer,

Ik kom net van de mediamarkt, Optio kostte er 399 met 16 MB, en het toestel beviel me absoluut, er is echter een ding dat me opviel, telkens als ik het toestel aanzette, ging ook het display aan, is dit altijd zo, of kwam dit omdat er geen geheugenkaart in zat
                            'k heb een optio 230 en je kan in het menu instellen dat het display de vorige stand "onthoudt". maw stond het uit als je de camera afzette, dan zal het de volgende keer dat je de camera gebruikt eveneens uitstaan. De flits heeft ook zo'n functie...

verder heb ik geen reden tot klagen over die camera. Scherpe fotootjes, redelijke leuke zoom, ...

doen zou'k zeggen
                            mvg,
                            Dieter

Comment

Hallo allemaal,

Zoals beloofd, hou ik jullie op de hoogte.
                              Optio dus woensdagavond besteld bij topvision, en vanmorgen keurig afgeleverd door taxipost.
                              Ik ben nu dus druk aan het uitpakken, dan nog wat experimenteren.
                              Eerste indruk is goed, alleen spijtig dat er in het tasje geen plaats is voor reservebatterijen.
                              Er zit dus een 64MB en een 16 MB kaart bij, dus ik ben voorlopig goed gesteld.
                              Als ik hem naast de Fuji 2400 zoom zet, is het verschil in afmetingen echt enorm.

Groetjes Pietje

Comment

Working...
                              X