Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D sluiter gaat niet meer open.......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D sluiter gaat niet meer open.......

    iemand nog een tip voor een "reset"?

    al gedaan:
    accu vernieuwd, accu verwijderd, instellingen gewist, andere lens....

    ps: denk dat ie het heeft begeven na ruim 50.000 keer klikken...

    mvg,
    Last edited by Z900; 3 maart 2005, 22:18.
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

  • #2
    Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

    Ooops....click of death ? ( crf ZIP-drive)

    Eens een nachtje laten staan ZONDER enige accu...
    Zit daar ook geen backup batterijtje in ? Alhoewel, weinig waarschijnlijk dat dit het euvel is....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

      Ik vrees het ergste...
      natwork.be

      Comment


      • #4
        Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

        Met 50.000 zit je precies op het gemiddelde.
        Groetjes, Blord

        Canon 7D en wat lenzen.

        Comment


        • #5
          Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

          Oorspronkelijk geplaatst door Z900
          iemand nog een tip voor een "reset"?

          al gedaan:
          accu vernieuwd, accu verwijderd, instellingen gewist, andere lens....

          ps: denk dat ie het heeft begeven na ruim 50.000 keer klikken...

          mvg,
          RIP....Zo gaat dat. Bel ff naar ETBASS, op een paar dagen is ie misschien hersteld. En anders, ....
          Hou ons op de hoogte, ben benieuwd of de herstellingskost de waarde van de 10d niet overstijgd?

          Comment


          • #6
            Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            RIP....Zo gaat dat. Bel ff naar ETBASS, op een paar dagen is ie misschien hersteld. En anders, ....
            Hou ons op de hoogte, ben benieuwd of de herstellingskost de waarde van de 10d niet overstijgd?
            Hallo,

            Sluiter idd overleden..... via de etbass site al een reparatieformulier afgedrukt.
            Fixed bedrag voor reparatiekosten 10D: 168,07 ex btw.

            Dus voor zo'n 200Euro is die weer in orde. (dat is hij nog wel waard....denk ik zo )

            Thanks voor de input.

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

              Oorspronkelijk geplaatst door Z900
              Hallo,

              Sluiter idd overleden..... via de etbass site al een reparatieformulier afgedrukt.
              Fixed bedrag voor reparatiekosten 10D: 168,07 ex btw.

              Dus voor zo'n 200Euro is die weer in orde. (dat is hij nog wel waard....denk ik zo )

              Thanks voor de input.

              mvg,
              Dat is idd best te doen, een eurootje of 200, koop je absoluut geen andere 10D voor.
              Suc6!!

              Comment


              • #8
                Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                Oh Marc

                En eventueel ook een beetje zagen kan helpen.

                Ik heb het ook voor gehad met mijn 10D. Wel toch iets gelijkaardigs in elk geval. En dat na minder dan 1 week vakantie in Yosemite Grrrr.

                Kamera binnengedaan en toch duidelijk gemaakt dat ik eigenlijk wel verwachte dat dit nog onder garantie moest zijn want toestel was nog geen 2 jaar oud en dat volgens Europa (moet pas sinds dit jaar in B) dat toestel nog onder garantie moest zijn. Ik hoopte er niets van maar kom ik kon proberen.
                En ja hoor toestel terug perfect gemaakt en gratis!

                Dank u Canon

                Comment


                • #9
                  Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  .... want toestel was nog geen 2 jaar oud en dat volgens Europa (moet pas sinds dit jaar in B) dat toestel nog onder garantie moest zijn. Ik hoopte er niets van maar kom ik kon proberen.
                  En ja hoor toestel terug perfect gemaakt en gratis!

                  Dank u Canon
                  ehhmm interessant Kevlar ...die van mij is over een paar maanden 2 jaar oud.

                  Misschien toch de moeite van proberen..........

                  Kev, binnengedaan bij etbass ?

                  mvg,
                  Z900
                  Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                  Comment


                  • #10
                    Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                    Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                    Kev, binnengedaan bij etbass ?

                    mvg,
                    Hij is naar etbass gegaan maar wel via mijn dealer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                      Ik heb vorige week een discussie gevolgd over het aantal foto's dat genomen wordt met een digitale camera. Er zijn er sommigen die er op los schieten omdat het toch gratis is. En hoe meer je schiet, hoe meer kans op een geslaagde foto.
                      Dit lijkt hier nog een bijkomend argument om eerst na te denken vooraleer het knopje in te drukken.
                      Ik beweer niet dat dit bij Z900 het geval is, hoor. Gewoon een bedenking tussendoor.
                      Last edited by def joe; 4 maart 2005, 10:40.
                      The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                      Fuji XT-2 + .......

                      Comment


                      • #12
                        Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                        Oorspronkelijk geplaatst door def joe
                        Ik heb vorige week een discussie gevolgd over het aantal foto's dat genomen wordt met een digitale camera. Er zijn er sommigen die er op los schieten omdat het toch gratis is. En hoe meer je schiet, hoe meer kans op een geslaagde foto.
                        Dit lijkt hier nog een bijkomend argument om eerst na te denken vooraleer het knopje in te drukken.
                        Ik beweer niet dat dit bij Z900 het geval is, hoor. Gewoon een bedenking tussendoor.
                        Als ik nou morgen men mooie nieuwe auto aan de kant laat staan, zal ie ook niet verslijten, maar of ik er dan wat aan heb is de vraag...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                          Als ik nou morgen men mooie nieuwe auto aan de kant laat staan, zal ie ook niet verslijten, maar of ik er dan wat aan heb is de vraag...
                          Je moet hem niet aan de kant laten staan, maar hij zal langer meegaan als je hem verstandig gebruikt. Dus niet voor korte, nutteloze ritjes.
                          Idem voor je camera. Beter 10 foto's nemen waarover je hebt nagedacht, dan 100 klakkeloos geschoten.
                          Last edited by def joe; 4 maart 2005, 11:05.
                          The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                          Fuji XT-2 + .......

                          Comment


                          • #14
                            Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                            Oorspronkelijk geplaatst door def joe
                            Je moet hem niet aan de kant laten staan, maar hij zal langer meegaan als je hem verstandig gebruikt. Dus niet voor korte, nutteloze ritjes.
                            Idem voor je camera. Beter 10 foto's nemen waarover je hebt nagedacht, dan 100 klakkeloos geschoten.
                            Tja, ieder zijn gedacht daarover hé. Maar als ik mijn huidige camera na 5 jaar wegdoe met 10000 fotos erop, zal het ook zonde zijn, ik krijg er niks meer voor, en hij is technoligisch hopeloos veroudert.
                            Zelfde met de auto. Ik ken mensen die bij een nieuwe auto mooie zetelovertrekjes plaatsen, om dan na 4 jaar diezelfde wagen te verkopen met ... nieuwe stoelen. zoek het nut!!
                            Voor mij zijn dit gebruiksvoorwerpen, en als ze versleten zijn op het einde van hun technoligische tijdspanne, dan is het prima.
                            Er zijn wel andere dingen in het leven om te koesteren dan gebruik
                            gebruiksvoorwerpen, ik zal mijn camera netjes en correct gebruiken, maar het voordeel van digitaal wel benutten, en dat is meerdere beelden schieten, om er toch net die ene betere uit te pikken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                              Tja, ieder zijn gedacht daarover hé. Maar als ik mijn huidige camera na 5 jaar wegdoe met 10000 fotos erop, zal het ook zonde zijn, ik krijg er niks meer voor, en hij is technoligisch hopeloos veroudert.
                              Zelfde met de auto. Ik ken mensen die bij een nieuwe auto mooie zetelovertrekjes plaatsen, om dan na 4 jaar diezelfde wagen te verkopen met ... nieuwe stoelen. zoek het nut!!
                              Voor mij zijn dit gebruiksvoorwerpen, en als ze versleten zijn op het einde van hun technoligische tijdspanne, dan is het prima.
                              Er zijn wel andere dingen in het leven om te koesteren dan gebruik
                              gebruiksvoorwerpen, ik zal mijn camera netjes en correct gebruiken, maar het voordeel van digitaal wel benutten, en dat is meerdere beelden schieten, om er toch net die ene betere uit te pikken.
                              Oke, ik begrijp je standpunt, maar in dit specifiek geval gaat het over een 10D die nog geen 2 jaar oud is.
                              Ik wilde alleen maar opwerpen, dat je niet mag redeneren: 't is digitaal, schiet er maar op los, 't is gratis. Met digitaal kan je proberen, experimenteren en leren zonder dat het extra kost, dat is een voordeel.
                              En als je gerief versleten is nadat je het nuttig gebruikt hebt en er plezier aan hebt beleefd, dan kan je maar tevreden zijn.
                              Last edited by def joe; 4 maart 2005, 13:35.
                              The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                              Fuji XT-2 + .......

                              Comment

                              Working...
                              X