Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem LCD 20d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem LCD 20d

Ik merkte net iets raars op aan de LCD van m'n 20D. Deze zit namelijk een tikje scheef in de body. Het gaat om een minieme afwijking, maar toch is dit duidelijk merkbaar.

Als je de rand van een weergegeven foto bekijkt, loopt deze niet parallel met de zwarte rand van het beschermend plastiekje dat over de LCD zit.

Ik heb even snel een plaatje gemaakt om wat te verduidelijken:

Ben ik nu gewoon een mierenneuker of hebben de meeste 20D eigenaars geen last van dit probleem?

Nu het me is opgevallen erger ik me er namelijk behoorlijk aan

Ik ga morgen zowieso eens informeren bij m'n vaste fotograaf waar ik het toestel ook gekocht heb.

Welke bedenkingen hebben andere 20D eigenaars hierbij? Alvast bedankt.

Re: probleem LCD 20d

Heb mijn 20D sinds donderdag en heb inderdaad ook dit fenomeen... Dacht eerst dat dit alleen bij mij was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Furrikain
      Ik ga morgen zowieso eens informeren bij m'n vaste fotograaf waar ik het toestel ook gekocht heb.
      Ik heb dit ook met mijn 20D!
      Heb je al nieuws van je fotograaf?

Comment

Ik heb het ook. Inderdaad zeer kleine afwijking, maar wel zichtbaar. Ben benieuwd naar de reactie van je fotograaf.
        Jeffrey de Grijs
        http://jeffrey.degrijs.com

Comment

Ik was dit topic zowaar vergeten

Ik ben dus gaan informeren en er werd totaal niet moeilijk over gedaan.
          Ik heb wel gezegd dat ik hem liefst in juli ofzo pas wou binnenbrengen voor garantie, ik heb m'n 20D tijdens het schooljaar namelijk nodig, ook dit bleek geen probleem aangezien het binnen de garantieperiode viel.

Intussen heeft ook een andere fotograaf hem eens bekeken en ook deze merkte de afwijking meteen op en gaf aan dat hij het ook niet zou accepteren.

Wat garantie betreft normaal geen problemen dus, maar wel rot om je camera twee a drie weken kwijt te zijn voor dergelijk probleem

EDIT: aan degenen die ook met dit probleem zitten, gaan jullie ook beroep doen op de garantie of kunnen jullie hier wel mee leven? In mijn geval vind ik de afwijking net iets te groot om zo te laten, maar ik neem aan dat dat verschilt per camera. Volgens mij zou het in ieder geval niet mogen bij een toestel als de 20D. Als ze een lcd mooi kunnen plaatsen in gelijk welke compactcamera, dan zou het ook wel mogen bij een dSLR
          Last edited by Furrikain; 15 maart 2005, 11:41.

Comment

Working...
          X