Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20-D aanschaffen of ff wachten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 20-D aanschaffen of ff wachten?

Waarom zou ik nu nog een canon 20-D aanschaffen met de komst van de 350-D? Zal de 20-D snel worden vervangen door een ander model?

Met vrgr,

Richard Paas

(Olympus E-1 | 14-54 f 2,8-3,5 | 50-200 f 2,8-3,5 | 50 macro f 2,0) en binnen kort een Canon 20-D met glas??
    Last edited by richardpaas; 21 februari 2005, 11:51.
    Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

Re: 20-D aanschaffen of ff wachten?

Mijn persoonlijke mening Ik zou niet wachten op wat er komt, er komt altijd wel een volgende camera

Ik zou de specs naast elkaar leggen. Heeft de 20D voldoende meerwaarde, zou ik hem gelijk kopen. Is dat niet het geval, zou ik wachten totdat je ze beide zelf in de hand kunt houden en ze kunt vergelijken en dan een beslissing nemen.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

d20 is zeker een goed toestel hoor..

zou ook niet wachten na die 350 komt er ook weer een opvolger.

op 1 jaar tijd heb je bij canon 3 nieuwe modellen gehad (klasse 900- 2000 euro)

ik zou niet wachten

Comment

De 20D zal niet voor volgend jaar vervangen worden.
        Heel waarschijnlijk wordt de 20D pas vervangen in september 2006.

En de vraag is dan wat het volgende model meer zal te bieden hebben dan de 20D nu.

In elk geval heeft de 20D nog een meerwaarde tegenover een 350D.
        Daarom is er ook een meerkost van 500 euro.

Of deze meerwaarde de meerkost kan verantwoorden moet je zelf beslissen.

Voor mezelf is het antwoord zonder twijfel JA.
        Liever een tweede 20D dan een 350D aan de helft van de prijs.

Edit: Voor alle duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om een tweede 20D of een 350D te kopen. Het is wel mijn bedoeling om de huidige lijn van 10D-20D-xxD te blijven volgen ALS het volgende model mij meerwaarde geeft tegenover een 10D of een 20D.

Jan.
        Last edited by Jan_10D; 21 februari 2005, 11:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
          Liever een tweede 20D dan een 350D aan de helft van de prijs.

hangt er toch een beetje vanaf.

20D + 35-80
          350D + 24-70 L

dan kies ik voor het laatste.

Wat ik wil zeggen. Als je met een beperkt budget zit, zou ik toch overwegen om die extra 500€ in een betere of extra lens te stoppen.

Maar dan zou ik eerst die 350D wel eens willen vastpakken.

just my 2 cts
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door richardpaas
            Waarom zou ik nu nog een canon 20-D aanschaffen met de komst van de 350-D? Zal de 20-D snel worden vervangen door een ander model?

Met vrgr,

Richard Paas

(Olympus E-1 | 14-54 f 2,8-3,5 | 50-200 f 2,8-3,5 | 50 macro f 2,0) en binnen kort een Canon 20-D met glas??

De 20D en de 350D zijn totaal verschillende toestellen en niet met mekaar te vergelijken .De 350D met de 20D vergelijken is hetzelfde als de 20D met de 1D mkII vergelijken .
            Het is een andere klasse van camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
              De 20D en de 350D zijn totaal verschillende toestellen en niet met mekaar te vergelijken .De 350D met de 20D vergelijken is hetzelfde als de 20D met de 1D mkII vergelijken .
              Het is een andere klasse van camera
              Hier ben ik nu eens helemaal mee akkoord. Men geeft in de analoge toch ook meer geld uit voor een eos 30 tov een eos 300 of 3000. Nochtans kan je er hetzelfde filmpje insteken. Waarom zou die eos 33 dan toch nog verkopen? Als je dat weet dan weet je ook waarom je meer geld mag uitgeven voor een 20D tov 350D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                Hier ben ik nu eens helemaal mee akkoord.
                ik eigenlijk ook niet

Zeg eens, tubbs, hoeveel foto's heb je al getrokken die je met een 300D niet zou kunnen maken ?? ... ... ik wacht ... .... .... ...

en een 350D zal meer dan waarschijnlijk meer kunnen dan een 300D, dus ...

Voor mij zijn er maar 2 klassen : budget (300D tot 20D) en no-budget (1D(s))

Het verschil tussen budget en no-budget is er weldegelijk. Ook in de kwaliteit van de foto's. Tussen de budget-cams onderling is er voor 80 - 90% van de liefhebbers geen tot weinig verschil.

maar das my Humble opinion
                --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                  ik eigenlijk ook niet

Zeg eens, tubbs, hoeveel foto's heb je al getrokken die je met een 300D niet zou kunnen maken ?? ... ... ik wacht ... .... .... ...

en een 350D zal meer dan waarschijnlijk meer kunnen dan een 300D, dus ...

Voor mij zijn er maar 2 klassen : budget (300D tot 20D) en no-budget (1D(s))

Het verschil tussen budget en no-budget is er weldegelijk. Ook in de kwaliteit van de foto's. Tussen de budget-cams onderling is er voor 80 - 90% van de liefhebbers geen tot weinig verschil.

maar das my Humble opinion
                  Slechte opinie ,

als ik nu zeg dat ik 60% van mijn fotos niet zou kunnen maken met een 350 en 90% niet met een 300D dan ben je verbaasd zeker ???

Awel en toch is het zo , ik doe aan paarden fotografie en meer bepaald aan dressuur , dan is het zo voor een goede foto te hebben dat je juist een bepaalde beweging van het paard moet hebben .

Kom dat maar is voordoen met uwe 300 of 350D , ge gaat een paar beeldjes per seconde tekort komen denk ik , ook om die reden ben ik overgestapt van de 10D naar de 20D en gelukkig brachten ze hem toen net uit of ik had voor de mark II moeten gaan .

Dan hebben we nog niet gesproken over de instel knopekes van de camera die op een 20D allemaal binnen handbereik liggen .

Ik zeg niet dat die 350D een slechte camera zal zijn , ik heb hem nog niet vast gehad trouwens, maar ze zijn dus gewoon niet vergelijkbaar het is maar wat je nodig hebt .
                  Een tijdje geleden ging tijdens een looptochtje op de cyclo cross mijn 20D tegen de vlakte met de 70-200 erop , losgekomen uit de monopod .Met een 300D was de plastiek zeker naar de bom geweest , en nu zelfs geen scrammetje te zien , en dan ga ik nog niet in op de vele technische aspeceten .Als de 300D evengoed zou geweest zijn als de 20D dan had ik zeker centen in mijne zak kunnen steken , maar zelfs de 10D kon niet volgen alhoewel dit ook een supercamera is en een klasse hoger dan de 300D .

Groetjes Rudi
                  Last edited by Tubbs; 21 februari 2005, 16:07.

Comment

Verschil tussen de 20d en de 350d = bouw van het toestel en het AF systeem, voor de rest details zoals FPS en buffer enz ....

Ik hoop dat het 7 punts AF systeem dat in de 10D stak, en nu in de 350D, een beetje verbeterd is, daar de 10D op dit punt nogal eens wat steken liet vallen.

Je moet gewoon afwegen wat JIJ er mee wil gaan doen.

Comment

Slechte opinie ,

als ik nu zeg dat ik 60% van mijn fotos niet zou kunnen maken met een 350 en 90% niet met een 300D dan ben je verbaasd zeker ???

Awel en toch is het zo , ik doe aan paarden fotografie en meer bepaald aan dressuur , dan is het zo voor een goede foto te hebben dat je juist een bepaalde beweging van het paard moet hebben .

Kom dat maar is voordoen met uwe 300 of 350D , ge gaat een paar beeldjes per seconde tekort komen denk ik , ook om die reden ben ik overgestapt van de 10D naar de 20D en gelukkig brachten ze hem toen net uit of ik had voor de mark II moeten gaan .

Dan hebben we nog niet gesproken over de instel knopekes van de camera die op een 20D allemaal binnen handbereik liggen .

Ik zeg niet dat die 350D een slechte camera zal zijn , ik heb hem nog niet vast gehad trouwens, maar ze zijn dus gewoon niet vergelijkbaar het is maar wat je nodig hebt .
                      Een tijdje geleden ging tijdens een looptochtje op de cyclo cross mijn 20D tegen de vlakte met de 70-200 erop , losgekomen uit de monopod .Met een 300D was de plastiek zeker naar de bom geweest , en nu zelfs geen scrammetje te zien , en dan ga ik nog niet in op de vele technische aspeceten .Als de 300D evengoed zou geweest zijn als de 20D dan had ik zeker centen in mijne zak kunnen steken , maar zelfs de 10D kon niet volgen alhoewel dit ook een supercamera is en een klasse hoger dan de 300D .

Groetjes Rudi
                      de FPS en de bijhorende buffer is 1 van de dingen die de 300D niet heeft. Als ook AI servo in alle modes. Maar dan behoor jij tot de 10 - 20% die dat frequent gebruikt.

Over die valpartij kan ik noch jij iets concluderen. Kan net zo goed zijn dat een 300D dit ook overleefd had. Maar het zal idd zo wel zijn dat die plastiek body minder sterk is. Reden te meer om zuinig te zijn met je materiaal.

Maar zo zie je maar. Voor elke cam is er een publiek.
                      --

Comment

Slechte opinie ,

Dan hebt ge meer buffer nodig dan de 300D en nu de 350D bieden, en dan heb je inderdaad geen keuze. Is natuurlijk heel persoonlijk of je dat nodig hebt of niet.

Groetjes Rudi
                        Er wordt wel heel snel beweerd dat plastiek bij de minste val kapot gaat, ...

Zo snel zal dat niet zijn hoor. In een van de vergelijkbare topics is er ook iemand die zijn 300D heeft laten vallen op steen met lens erop van meer dan een meter (van zijn fiets) en die werkt ook nog steeds.

Ik heb trouwens jaren een EOS 500 gehad, zo'n 'goedkope plastieke rommel', had zelfs een plastieke 'aansluiting ' voor de lenzen (hoe noem je dat)
                        Ik had ook een 70-200 f/2.8 en die plastieke sluiting is nooit kapot gegaan hoor.

Maar om te zeggen dat plastiek niet direct kapot gaat.

maar om op de originele vraag te antwoorden
                        hier staan verschillen op tussen de twee modellen

en dan moet je echt wel zelf uitmaken of die 500 euro voor u de moeite is want iedereen hecht belang aan andere criteria.

Persoonlijk (heel persoonlijk) zou ik nu gaan voor de 350D (heb nog geen DSLR). Maar wel wil ik hem zelf eerst eens vasthouden en mee 'spelen' voor ik definitief zou beslissen...
                        Groetjes,
                        Arvid

Reis- en fotowebsite

Comment

He bedankt voor jullie reacties, ik ga voor de 20-D, dat artikel van Bob Atkins gaf de doorslag, bedankt amest! Heb hem besteld bij de Kamera-Express in nederland. met 16-35 f/2.8 L USM en een 24-70 f/2,8 L USM en een EF 70-200mm f/2,8L IS USM. B+W voordraailensjes UV mrc. Aant materiaal zalt nie liggen dus

Ik zit nog te dubben over een fototas twijfel tussen een lowepro DZ200 of een Lowepro CompuTrekker AW. Of moet ik toch kiezen voor de Tamrac Model 5259 Photo/Digital Computer Backpack?

Iemand suggesties??
                          Last edited by richardpaas; 21 februari 2005, 18:28.
                          Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

Comment

He bedankt voor jullie reacties, ik ga voor de 20-D, dat artikel van Bob Atkins gaf de doorslag, bedankt amest! Heb hem besteld bij de Kamera-Express in nederland. met 16-35 f/2.8 L USM en een 24-70 f/2,8 L USM en een EF 70-200mm f/2,8L IS USM. B+W voordraailensjes UV mrc. Aant materiaal zalt nie liggen dus
                            geen vakantie zeker dit jaar

Alvast van harte en veel plezier d'r mee
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik zit nog te dubben over een fototas twijfel tussen een lowepro DZ200 of een Lowepro CompuTrekker AW. Of moet ik toch kiezen voor de Tamrac Model 5259 Photo/Digital Computer Backpack?

Iemand suggesties??
                              Waarom de 16-35L? Is de 10-22 geen logischere keuze? Kwalitatief gezien de evenknie en een pak breder...

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X