Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief

Hoi!
    Ik zou graag een statief kopen, zijn er dingen waarop ik hier moet letten?
    Welke hoogte is volgens jullie de beste? Werkt een één potige ook goed?
    alvast bedankt!
    groetjes,
    Kristien

Olympus E500
    take the time it takes so it takes less time...
    www.pnh.be

Hoi!
    Ik zou graag een statief kopen, zijn er dingen waarop ik hier moet letten?
    Welke hoogte is volgens jullie de beste? Werkt een één potige ook goed?
    alvast bedankt!
    groetjes,
    Kristien

Tsja, dat hangt er toch ook echt vanaf wat je precies mee wilt.
    Kijk je hebt namelijk zware en lichte(re) statieven. Een zware zal veel stabiliteit brengen, maar is om mee te nemen weer niet zo handig of al helemaal niet te doen. Als je toch dat ding vaak mee wilt nemen zul je waarschijnlijk uitkomen op een carbon statief. Echter zijn deze behoorlijk aan de prijs. Ik zelf zou de voorkeur geven aan een Manfrotto. (liever Gitzo, maarja dat ligt echt boven mijn budget) Alhoewel een Manfrotto ook niet de goedkoopste is, haal je dan wel een (zeer_ goed statief in huis waar je je hele leven plezier van kunt hebben.

Maar nogmaals, je kunt beter even schrijven waarvoor je het statief precies wilt gebruiken en hoe vaak. Als je hem weinig gebruikt lijkt het me ook doodzonde als je dan een duur statief gaat kopen. Correct me if i'm wrong.

========================
    Olympus E10 WCON-08B
    TCON-14B FL-40

Webmaster http://www.Photoshoot.NL

Comment

Hallo Kristien,

Misschien heb je iets aan deze site: http://home2.pi.be/rv047190/Dutch/fotocursus/het_statief.htm

Hannie
      Olympus E-10
      Hannie

Comment

[/quote]

Tsja, dat hangt er toch ook echt vanaf wat je precies mee wilt.
        Kijk je hebt namelijk zware en lichte(re) statieven. Een zware zal veel stabiliteit brengen, maar is om mee te nemen weer niet zo handig of al helemaal niet te doen. Als je toch dat ding vaak mee wilt nemen zul je waarschijnlijk uitkomen op een carbon statief. Echter zijn deze behoorlijk aan de prijs. Ik zelf zou de voorkeur geven aan een Manfrotto. (liever Gitzo, maarja dat ligt echt boven mijn budget) Alhoewel een Manfrotto ook niet de goedkoopste is, haal je dan wel een (zeer_ goed statief in huis waar je je hele leven plezier van kunt hebben.

Maar nogmaals, je kunt beter even schrijven waarvoor je het statief precies wilt gebruiken en hoe vaak. Als je hem weinig gebruikt lijkt het me ook doodzonde als je dan een duur statief gaat kopen. Correct me if i'm wrong.

========================
        Olympus E10 WCON-08B
        TCON-14B FL-40

Webmaster http://www.Photoshoot.NL
        [/quote]

Goede vraag, he, daar zet je me zelf weer aan't denken. Het moet wel mee te zeulen zijn, anders gebruik ik het toch weer niet... Langs de andere kant heb ik hier een ukkie van drie jaar rondlopen, en voel je het al aankomen??? Licht én stevig of valt dit niet te combineren?
        groetjes,
        Kristien

Olympus E500
        www.pnh.be

Comment

Goede vraag, he, daar zet je me zelf weer aan't denken. Het moet wel mee te zeulen zijn, anders gebruik ik het toch weer niet... Langs de andere kant heb ik hier een ukkie van drie jaar rondlopen, en voel je het al aankomen??? Licht én stevig of valt dit niet te combineren?
          groetjes,
          Kristien

Jazeker.
          Licht en toch stevig = Carbon statief = behoorlijk aan de prijs.

Ik denk dat een 1 been statief niet zo handig is daar je op een driebeen statief je dan ook de zelfontspanner kan gebruiken. Voor opname van jezelf/ de hele familie incl. de fotograaf. Maar ook omdat je dan bij bv. nachtfoto's ook de zelfontspanner kunt gebruiken zodat je maximale stabiliteit hebt omdat je met de zelfontspanner niet de camera hoeft aan te raken om de foto te schieten. Daarbij komt dat een driebeen statief uberhaubt veel stabieler is een 1 been statief.

Nu moet je zelf gaan bepalen hoeveel geld je wilt uitgeven voor het statief. Een Carbon statief van manfrotto zal echt enkele honderdeneuro's gaan kosten. (excl. kop) Let op dat je bij manfrotto meestal de kop ook nog los moet kopen.

Je kunt ook wel naar merken als Velbon of Slik gaan. Maar ook daar zijn de carbon versies aan de prijs. En dan zou ik toch echt ietsje meer uitgeven aan de manfrotto versie.

De URL die hier jmvanos al naar refereerd is een goede link, lees die eens door daar staat ongeveer het hele verhaal in.

Groet,
          Richard

========================
          Olympus E10 WCON-08B
          TCON-14B FL-40

My personal photosite ---> http://www.Photoshoot.NL <---

Edited by - richardc on 29 August 2002 00:30:27

Comment

Voor je een statief koopt moet je hem eens helemaal uitschuiven... dan zullen er al een heel deel door de mand vallen omwille van stabiliteit: door de dunne poten of slechte constructie heb je bij de minste aanraking een gewogen foto, en wat is dan het voordeel van een statief boven een aanwezige stoel of vensterbank ?

Enfin, dat vind ik toch bijzonder belangrijk

greetz,
            Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

Comment

Bedankt iedereen voor jullie reactie, nu weet ik tenminste waarnaar ik moet zoeken!

groetjes,
              Kristien

Olympus E500
              www.pnh.be

Comment

Working...
              X