Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lens + statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon lens + statief

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de digitale fotografie.
    ik ben in het bezit van een canon EOS 300D.
    nu ben ik op zoek naar een geschikte lens (200 - 300 mm) die betaalbaar is en ook kan dienen voor het fotograferen van vliegtuigen.
    kan er mij iemand zeggen welke lens er daar goed voor is en wat ongeveer de prijs is?

ik ben ook op zoek naar een statief om mooie landschap en avondfoto's te nemen. dus ik ben op zoek naar een goed statief die stevig op haar poten staat en die mijn canon met 200 - 300 mm lens goed kan verdragen (ik wil zeggen zonder naar voor te klinken).

wie kan mij helpen of info geven?

dank bij voorbaat!!!
    Pieter

PS: wat is juist het voordeel van een UV-filter op je lens? Hoeveel kost dit zo?
    Last edited by Pieter666; 18 februari 2005, 14:08.
    Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

Re: Canon lens + statief

Hallo Pieter666,

Welkom op het forum.
    Als ik je mag een goeie raad geven, neem even rustig je tijd en doe eens een search onder objectieven. Er is hier al zoveel over gezegd dat het te veel is om zomaar op te sommen. Heel belangrijk is je budget. Bespaar niet te veel in glas want dit is volgens mij een investering voor de toekomst. Objectieven kan je immers steeds gebruiken moest je de camera upgraden.
    Wat statieven betreft, de Gitzo's en de Manfrotto's zijn imho de betere maar ook de duurdere.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

prijs / kwaliteit zou ik van statief de manfrotto prob 055 aanraden. dit is een zeer stevig statief dat toch niet TE zwaar is. je lens kan hier zeker op zonder dat hij zou kantelen.

zorg naast een stevig statief ook voor een stevige kop. ik heb de 488rc04 van manfrotto. dit is een zeer stevig en degelijk ballhoofd.

http://users.skynet.be/immage/statief.html

deze combi heb ik 253 euro betaald.

wat de lens betreft. geef geld uit aan je glas. spaar liever 3 maand langer en koop je die top lens.

Comment

3 maand of langer
        edit: je moet je gewoon niet al te veel focussen op één lens en wat je er dan mee kan doen.

met je gewone kitlens kan je duizenden pareltjes schieten.
        het is dus niet dat je niets kan doen tot je een andere lens hebt
        Last edited by parakiet; 19 februari 2005, 09:32.
        foto als spiegel of als venster?

Comment

thx voor de antwoorden

hoe zit dat eigenlijk met UV-filters. Wat doen ze juist behalve uw lens zelf beschermen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666
            thx voor de antwoorden

hoe zit dat eigenlijk met UV-filters. Wat doen ze juist behalve uw lens zelf beschermen?
            als het fel licht is dan heb je een soort waas in de lucht hangen. UV verminder dit ..

Comment

ik heb net een aanbod gekregen voor een EF 100 - 300 mm UMS lens voor een kleine 200 euro.
              wat denken jullie ervan, als ervaren fotografen
              is dit een goeie lens om vliegtuigen vast te leggen?

thx
              Last edited by Pieter666; 21 februari 2005, 12:05.

Comment

Working...
              X