Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 7D firmware

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Minolta 7D firmware

firmware 1.10 voor KonicaMinolta 7D beschikbaar op

Re: Minolta 7D firmware

Heb jij hem al geïnstalleerd ?
    Ben zelf beetje terughoudend gezien dit nogal nieuw is voor mij.
    De handleiding lijkt mij toch vrij duidelijk, dus ga ik me er toch eens aan wagen. Maar wat als het misloopt ? Kan je dan nog terug of moet je toestel dan terug naar KM ?

Benny
    ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

Comment

Heb mijn 7D einde maart nodig op een trouwfeest en waag de update pas erna. Als het fout loopt moet de 7D naar Duitsland want in Belgie kan men geen service geven aan de 7D. Minimum duur voor service is 3 tot 4 weken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
        Heb mijn 7D einde maart nodig op een trouwfeest en waag de update pas erna. Als het fout loopt moet de 7D naar Duitsland want in Belgie kan men geen service geven aan de 7D. Minimum duur voor service is 3 tot 4 weken
        Gene schrik mannen, bij mij was het op 30 sec geflikt!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
          Watje ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
            Watje ....
            hee pluisje
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Kan me voorstellen dat je het eng vindt om te installeren. Vond het ook eng, maar toch gedaan. Het duurde inderdaad maar ong. 30 sec. Heel belangrijk is dat je de gebruiksaanwijzing goed doorleest en dan ook precies doet wat er staat. Pas echter op met het installeren via een microdrive. Heb op: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1035 gelezen dat bij iemand de camera het niet meer deed na het installeren van de firmware omdat degene een microdrive had gebruikt bij de installatie. Ik heb in maart ook een bruiloft, maar heb er wel voor gekozen om vóór de bruiloft te installeren. Ik heb er zeker geen spijt van. Ten eerste is het wegschrijven echt veel sneller geworden. Voor de update duurde het wegschrijven van 9 RAW bestanden een eeuwigheid en nu nog maar 16 sec. Waar ik het meest blij mee ben, is dat de camera/ CF-card niet meer heet wordt. Veel succes met updaten.
              KM Dynax 7d, KM VC7d, KM 28-75 (D), KM 18-200 (DT), Minolta 24-105 (D), Minolta 5600HS(D), Minolta EP-1, PD7X, Minolta 700si, Minolta 24, Minolta 5400HS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                Gene schrik mannen, bij mij was het op 30 sec geflikt!!
                Dat had ik ook al wel ontdekt Rudy. Alhoewel,de eerste 30 seconden bleef het groene balkje bangelijk lang op het eerste segmentje staan. Dan kreeg het in een flits ineens de volle lengte

Spijtig genoeg is de opzet van mijn eerste reply nu mislukt. Mijn fout,ik had een PM naar Benny moeten sturen.
                Ik wou hier wat kritiek verzamelen richting Konica-Minolta importeur om hem wakker te schudden.
                Zijn service is nulkommanul en beperkt zich tot het naar Duitsland verzenden van de apparaten.
                Mijn 5600HS(D) heeft een nieuwe firmware nodig. Upgrade duurt slechts 20 minuten maar inclusief transport moet dat 3 tot 4 weken duren. De software en het verbindingskabeltje tussen flits en laptop mogen ze imho wel stand-by hebben in Belgie.
                Op de Konica-Minolta website staat : gratis reiniging van de CCD tijdens de garantieperiode. Drie tot vier weken voor een reiniging is onaanvaardbaar.
                Kwam daarbij nog het commentaar "onze techniekers beslissen er wel over of het gratis is" dat voor mij de druppel was die de emmer deed overlopen.

@Tom
                Ik ben idd een "watje" want heb mijn CCD met swabs gereinigd.
                Had eigenlijk met de vuist op tafel moeten gaan slaan bij de importeur.

Comment

Heb het er toch maar op gewaagd, en moet zeggen dat het best meeviel.
                  Ook hier bleef het groene balkje vrij lang op het eerste segmentje staan, maar ging dan toch verder en melde een succesvolle update.

Benny
                  ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

Comment

Working...
                  X