Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta d7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta d7

    Heeft er hier al iemand deze camera in gebruik?
    Ervaringen? Ik heb onheilspellende berichten gekregen van defecten en langdurige herstelling?
    Last edited by Rudy; 26 maart 2005, 17:53.

  • #2
    Re: Minolta d7

    Halo Rudy,

    Ik heb de Konica-Minolta 7D al even in gebruik.
    Tot op dit ogenblik kan ik je vertellen dat ik nog géén problemen ben tegen gekomen met mijn toestel. Maar ik heb inderdaad ook op andere forums gelezen over de vele backgfocus en andere problemen die sommigen ermee hadden.
    Misschien heb ik wel geluk gehad en beschik ik over een foutloos toestel ??
    Ik kan je wel vertellen dat ik uiterst tevreden ben tot nu toe. Ik ken wel nog niet alles in detail van het toestel (is mijn eerste DSLR), maar dat zal wel komen zeker door veel te oefenen.

    Benny
    ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

    Comment


    • #3
      Re: Minolta d7

      Oorspronkelijk geplaatst door Benny
      Halo Rudy,

      Ik heb de Konica-Minolta 7D al even in gebruik.
      Tot op dit ogenblik kan ik je vertellen dat ik nog géén problemen ben tegen gekomen met mijn toestel. Maar ik heb inderdaad ook op andere forums gelezen over de vele backgfocus en andere problemen die sommigen ermee hadden.
      Misschien heb ik wel geluk gehad en beschik ik over een foutloos toestel ??
      Ik kan je wel vertellen dat ik uiterst tevreden ben tot nu toe. Ik ken wel nog niet alles in detail van het toestel (is mijn eerste DSLR), maar dat zal wel komen zeker door veel te oefenen.

      Benny
      Benny,
      Welke lenzen gebruik jij hierop, en ben je tevreden van?
      Ik denk de befaamde 28-135 f4 te gebruiken, (was altijd mijn lievelingslens op de 9000) en bijvoorbeld de 100-300.
      Bedankt voor de reply
      Rudy

      Comment


      • #4
        Re: Minolta d7

        Rudy,

        Ik gebruik op dit toestel een aantal "oudere" lenzen uit mijn analoog tijdperk, maar heb ondertussen ook de nieuwe minolta AF 28-75mm 2.8 (D)
        De "oudere" zij de volgende :
        Minolta AF 28-80 mm 3.5-5.6
        Minolta AF 75-300 mm 4.5-5.6
        Sigma AF 175-500 mm 5-6.3 APO

        Ik moet wel zeggen dat ik nog niet met allemaal uitgebreide testen heb gedaan. Het meest stond de nieuwe 28-75 2.8 er op.
        In de vorige reply nog vergeten te vermelden : je leest ook veel van problemen met gebruik van externe flitsers op de 7D, maar ook dit ben ik nog niet tegengekomen met de Minolta 3600 HS(D) flits.

        Groeten,
        Benny
        ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

        Comment


        • #5
          Re: Minolta d7

          Vandaag als proef eens naar Minolta Belgium gebeld.

          Eerste vraag :
          Op de Konica-Minolta website staat dat de 5600HS(D) flits gratis van een software update wordt voorzien. Dit naar aanleiding van onderbelichtingsproblemen bij gebruik met de 7D.

          Antwoord : Daarvan is ons niets bekend.

          Tweede vraag :
          Op de Konica-Minolta website staat dat de CCD van een 7D gratis wordt gereinigd gedurende de garantie periode. Voor hoe lang moet de body binnen.

          Antwoord : 3 tot 4 weken en of het gratis is, daar beslissen onze techniekers wel over. De body moet naar Duitsland. Soms duurt het "maar" 3 weken.

          Derde vraag :
          Kunnen jullie dan geen cleaning- service geven zoals De Beuckelaer ?

          Doodse stilte. Geen commentaar meer.

          Ik had waarschijnlijk niet op 14 februari mogen bellen. Uiterst onvriendelijke dame heeft waarschijnlijk een zopas verbroken relatie te verwerken en moest dit vandaag afreageren op 7D eigenaars.
          Ik zal morgen eens naar Minolta in Nederland bellen, of misschien beter nog een dagje wachten tot de Valentijnskaters weg zijn.
          Last edited by notex; 15 februari 2005, 18:27.

          Comment


          • #6
            Re: Minolta d7

            Met een goe kodakse heb je da nie nodig!!
            Nu die nieuwe firmware er is, denk ik dat het totaal toestel is geworden.

            Comment


            • #7
              Re: Minolta d7

              Oorspronkelijk geplaatst door notex
              Vandaag als proef eens naar Minolta Belgium gebeld.

              Eerste vraag :
              Op de Konica-Minolta website staat dat de 5600HS(D) flits gratis van een software update wordt voorzien. Dit naar aanleiding van oderbelichtingsproblemen bij gebruik met de 7D.

              Antwoord : Daarvan is ons niets bekend.

              Tweede vraag :
              Op de Konica-Minolta website staat dat de CCD van een 7D gratis wordt gereinigd gedurende de garantie periode. Voor hoe lang moet de body binnen.

              Antwoord : 3 tot 4 weken en of het gratis is, daar beslissen onze techniekers wel over. De body moet naar Duitsland. Soms duurt het "maar" 3 weken.

              Derde vraag :
              Kunnen jullie dan geen cleaning- service geven zoals De Beuckelaer ?

              Doodse stilte. Geen commentaar meer.

              Ik had waarschijnlijk niet op 14 februari mogen bellen. Uiterst onvriendelijke dame heeft waarschijnlijk een zopas verbroken relatie te verwerken en moest dit vandaag afreageren op 7D eigenaars.
              Ik zal morgen eens naar Minolta in Nederland bellen, of misschien beter nog een dagje wachten tot de Valentijnskaters weg zijn.
              Hey, je kan da onbeschoft en a-commercieel kieken mss effe mail sturen dat op één van de drukstbezochtste foto-forum's in Belgie haar antwoorden met de nodige aandacht zijn gelezen en de potentiële klanten hun conclusies wel zullen trekken (alhoewel de 7D hier niets aan kan doen, blijft een goe machien me dunkt).

              Ps De Beuckelaer, wat heeft een "koekjesfabrikant" nu met fotografie te maken, wss is dat de reden dat ze d'r nie op reageerd...

              Onbegrijpelijk hoe sommige mensen toch zo a-commercieel kunnen zijn tov klanten (als ik da moest doen met "mijn" klanten, man toch...en ik heb nu ong. 13 jaar field-service ervaring en toegegeven, de vragen die ze me soms stellen maar ja, da's mijn job en ik heb d'r voor gekozen en doe da nog steeds graag)

              Hopelijk is haar hartje ondertussen gelijmd, arm kind
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment


              • #8
                Re: Minolta d7

                Oorspronkelijk geplaatst door notex
                Vandaag als proef eens naar Minolta Belgium gebeld.

                Eerste vraag :
                Op de Konica-Minolta website staat dat de 5600HS(D) flits gratis van een software update wordt voorzien. Dit naar aanleiding van oderbelichtingsproblemen bij gebruik met de 7D.

                Antwoord : Daarvan is ons niets bekend.

                Tweede vraag :
                Op de Konica-Minolta website staat dat de CCD van een 7D gratis wordt gereinigd gedurende de garantie periode. Voor hoe lang moet de body binnen.

                Antwoord : 3 tot 4 weken en of het gratis is, daar beslissen onze techniekers wel over. De body moet naar Duitsland. Soms duurt het "maar" 3 weken.

                Derde vraag :
                Kunnen jullie dan geen cleaning- service geven zoals De Beuckelaer ?

                Doodse stilte. Geen commentaar meer.

                Ik had waarschijnlijk niet op 14 februari mogen bellen. Uiterst onvriendelijke dame heeft waarschijnlijk een zopas verbroken relatie te verwerken en moest dit vandaag afreageren op 7D eigenaars.
                Ik zal morgen eens naar Minolta in Nederland bellen, of misschien beter nog een dagje wachten tot de Valentijnskaters weg zijn.


                Ge hebt toch naar minolta camera gebeld, en niet naar minolta copiers, 't zijn hier in belgie 2 verschillende bedrijven, 'k heb de vergissing ook eens gemaakt met mijn dimage 7i
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta d7

                  @JDM => dan zou ze da toch moeten gesnapt hebben hé, op ne copier gebruikte toch gene flash hé ( die zit er al IN ) en ne copier binnendoen om gratis te kuisen...LOL
                  Last edited by Haai8; 14 februari 2005, 22:24. Reden: correctie talloze schrijffouten :-)
                  Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Minolta d7

                    Ik koop, 15 jaar geleden, op een zaterdag, een minolta 7I, toen een topcamera. den deze laat die na 3 dagen mooi uit zijn pollen vallen, en de schade was enorm, spiegel en prisma lagen er los in. Drama. Daarmee terug naar de winkel, s'maandags of dinsdags, weet niet meer, met het hele verhaal. En of ze me toch niet konden helpen tegen het weekeinde, had ik een feest waar ik fotokes moest maken.
                    Diezelfde vrijdag, stopt er een taxi (ja een echte personen taxi), om een pakje af te geven, en wat zat erin, een hersteld (of nieuwe, nooit geweten) 7i, met 0 frank te betalen.
                    gewoon om aan te geven, dat je een beetje geluk moet hebben met dit soort zaken.
                    Tja, ymmv, maar ik heb met dergelijke dingen toch geen slechte ervaringen.
                    groeten
                    Rudy

                    Comment


                    • #11
                      Re: Minolta d7

                      zoals je zelf zegt, 15 jaar geleden...
                      nu...
                      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Minolta d7

                        Ik heb het toestel ook nog maar net een ik heb geen enkel probleem tegengekomen. Met de nieuwe firmware is ie trouwens nog een stuk beter.
                        Konica Minolta Dynax 7D -- Dell 2407WFP-HC Monitor (A00)
                        Current Project: diymidicontroller.blogspot.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Minolta d7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                          Heeft er hier al iemand deze camera in gebruik?
                          Ervaringen? Ik heb onheilspellende berichten gekregen van defecten en langdurige herstelling?
                          Bij ons op de fotoclub zijn er twee met de Minolta en ze zijn momenteel allebei binnen gedaan vanwege vanalles en nog wat.Ze hebben wel een vervangtoestel gekregen van Minolta (na wat aandringen van de plaatselijke fotograaf waar ze beiden het toestel gekocht hadden).
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Minolta d7

                            Hoi Roadrunner
                            lang gezien geleden , hou ons op de hoogte ,wil je.
                            Grz chriko
                            Wat moet dat moet zoals het moet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Minolta d7

                              Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                              Bij ons op de fotoclub zijn er twee met de Minolta en ze zijn momenteel allebei binnen gedaan vanwege vanalles en nog wat.Ze hebben wel een vervangtoestel gekregen van Minolta (na wat aandringen van de plaatselijke fotograaf waar ze beiden het toestel gekocht hadden).
                              Prutsers, de mijne werkt 100%, en ik nen veeleisende zenne.
                              Maar ja, **** happens, en er zullen altijd wel slechte cameras zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X