Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Richtprijs gevraagd......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Richtprijs gevraagd......

Voor een Canon EOS 300D standaardkit,dus met 18-55 EF-S lens en natuurlijk alle atributen die er bij zitten he.Camera is aangekocht op 6/8/2004. Dit wegens eventuele overstap op een 10D.
    Vitarake

Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

Re: Richtprijs gevraagd......

Ik denk dat een faire prijs, zoiets als 500€ of 600€ zou zijn, maar ik kan er natuurlijk totaal naast zitten

Comment

vitarake, je biedt nog niks aan, maar vraagt enkel om advies. Daarom verplaats ik je topic even naar Camera's en Accessoires. Je kan nog altijd een topic openen in de Koopjeshoek wanneer je definitief beslist hebt je toestel aan te bieden.
      Moderator

Comment

Staat bij Ingo aan 819 euro, en dat is een zwarte ( = duurder) én met grip.

Canon EOS-300D schwarz + Canon 18-55 EF-S USM + Canon BG-E1

Ik durf geen schatting te maken, maar zou eerder aanbevelen hem gewoon te houden als 2de body.

Enne ik zou dan eerder upgraden naar een 20D.

Comment

Ik heb een maand geleden 600 euro gekregen voor een 300D + kitlens + UV-filter + setje close-up voorzetlensjes + afstandsbediening + CF 512MB + nog een extra akku (2stuks dus). (Ik heb die nieuw 1359 euro betaald, zonder al die accessoires .)

Maar ondertussen is de nieuwprijs ook weer flink gezakt.

Vandaag kreeg ik een paar folders in de bus, en in de ene winkel vragen ze 899 euro, en de andere 1199 euro (beide voor de body + kitlens).
          (Online liggen de prijzen dus nog flink wat lager.)

Heel erg prijsvast is een digitaal fototoestel niet, er zijn betere manieren om je geld te beleggen , maar daaraan kan je waarschijnlijk minder plezier beleven .
          Als er iets nieuws op komst is, dan moet er daarvoor plaats gemaakt worden in de winkels .

De richtprijs voor een tweedehands 300D + kitlens, in prima staat zal op dit ogenblik inderdaad ergens tussen de 500 en 600 euro liggen, en als de nieuwe uitkomt zal het nog moeilijker zijn om er een goede prijs voor te krijgen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Bart,

Wellicht een domme vraag, maar zit er bij de 300D een (IR) afstandsbediening bij ??? Of dien je die bij te kopen, of kan je die maken ?
            Naar mijn weten kan je een 10D, 20D en zelfs een 1D enkel bedienen met een kabeltje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbel
              Staat bij Ingo aan 819 euro, en dat is een zwarte ( = duurder) én met grip.

Canon EOS-300D schwarz + Canon 18-55 EF-S USM + Canon BG-E1

Ik durf geen schatting te maken, maar zou eerder aanbevelen hem gewoon te houden als 2de body.

Enne ik zou dan eerder upgraden naar een 20D.

De going prijs is vandaag aan de dag in Belgie voor de zwarte body 649,- inclusief 21% btw. Met kitlens 698,- Euro inclusief 21% btw . Dus daarvoor hoeven we niet meer naar Duitsland te rijden.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Bart,

Wellicht een domme vraag, maar zit er bij de 300D een (IR) afstandsbediening bij ??? Of dien je die bij te kopen, of kan je die maken ?
                Naar mijn weten kan je een 10D, 20D en zelfs een 1D enkel bedienen met een kabeltje...
                Er zit geen afstandsbediening bij, een afstandsbediening met een kabeltje moet je apart bijkopen (en die van een 300D past niet op een 20D, anders had ik die niet mee verkocht.)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                  De going prijs is vandaag aan de dag in Belgie voor de zwarte body 649,- inclusief 21% btw. Met kitlens 698,- Euro inclusief 21% btw . Dus daarvoor hoeven we niet meer naar Duitsland te rijden.

Dus als ik het goed begrijp, kan ik die bij geheugenkaart aan 649 euro kopen ?

Is dat nu de normale prijs ? Want de cashback-actie is nu toch voorbij ?

En wat kost de zwarte 300D + grip, maar zonder lens ?

Comment

Bart,

De 10D en hoger kun je wel draadloos aansturen, maar het kost je gewoon een aardige hoop duiten... (Canon LC-4)
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Euh....otto,zelfs op uw site staat die niet aan die prijs,ik weet niet hoe je daar aan komt hoor.En BTW onder de 600 gaat die er toch niet uit denk ik.Er staan maar een goeie 2000 foto's op de teller.
                      Last edited by vitarake; 12 februari 2005, 00:23.
                      Vitarake

Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

Comment

Heb je na 6 maanden met je 300D al foto's moeten missen die je met een 10D of 20D wél had kunnen maken?
                        Indien niet, liever eerst investeren in 1 of 2 betere lenzen en binnen een jaartje een tweedehands 20D kopen voor 450€
                        Last edited by notex; 13 februari 2005, 15:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
                          Euh....otto,zelfs op uw site staat die niet aan die prijs,ik weet niet hoe je daar aan komt hoor.En BTW onder de 600 gaat die er toch niet uit denk ik.Er staan maar een goeie 2000 foto's op de teller.

Klopt u heeft helemaal gelijk:

De zilverkeurige body met kitlens komt op 698,- Euro inclusief 21% btw.

Aangezien deze toestellen allemaal nog in januari zijn geleverd door Canon en Canon direct de Cashback van 100.- Euro heeft verrekend en ik ze uitgefactureerd heb in januari 2005 kunt u nog tot en met 28 februari 2005 de cashback van 100,- Euro proberen te claimen. Aangetekend verzenden datum poststempel telt. Dan komt de totale rekensom op 698,- + 6,- (aantekenen) minus 100,- Euro is Totaal 604,- Euro. Ik ken heel veel kopers die van Canon nog eens 100,- Euro hebben gekregen, want Canon controleerd op IBAN nummer.

De zwarte body's die op deze wijze zijn gefactureerd komen op 698,- Euro en 749,- Euro met kitlens.

Alle toestellen die door Canon aan mij worden geleverd in februari die zijn gemiddeld 100,- Euro duurder want daar hebben we de Cash-back van 100,- Euro niet meer op gekregen.

Maar bij Canon zelf is het magazijn met zwarte toestellen nu uitverkocht.

Ze zijn nu met de laatste leveringen van zilverkleurige body's begonnen.

Voor iedereen die wil beginnen is dit nu het moment want met de besparingen kunt u een leuk glasservies kopen. En dat is beter dan een 20D met kitlens 18-55 mm.
                          Last edited by Otto Knap; 12 februari 2005, 10:21.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Voor iedereen die wil beginnen is dit nu het moment want met de besparingen kunt u een leuk glasservies kopen. En dat is beter dan een 20D met kitlens 18-55 mm.
                            Daar zit ik nu nog over te twijfelen se,deze body houden en wat nieuw glas kopen of overgaan op een(2de hands) 10D .Ik zou het voornamelijk doen voor de AIservo,aangezien ik regelmatig ga spotten komt dit wel zeer goed van pas.Op m'n 300D werkt deze alleen in sportmodus en dat vindt ik niet zo interesant.
                            Vitarake

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
                              Heb je na 6 maanden met je 300D al foto's moeten missen die je met een 10D of 20D wél had kunnen maken?
                              Indien niet, liever eerst investeren in 1 of 2 betere lenzen en binnen een jaartje een tweedehands 20D kopen voor 450€
                              Ja eigenlijk wel.Ik ben nogal een vliegtuigspotter en daar mis ik de ai servo toch wel.Ok je kan zeggen zet je toestel op sportmodus,dan heb ik idd ai servo.Maar dan heb je totaal geen inspraak meer op je verdere settings.
                              Vitarake

Comment

Working...
                              X