Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta dimage 7i

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• minolta dimage 7i

hallo iedereen ik sta op het punt een minolta dimage 7i te kopen maar ik zit nog met een paar vraagjes vraag 1) kan ik er een anderen lens op zetten ?
    vraag 2) is dit een goede koop of raden jullie mij die af ?
    werkt nu met een fuji fine pix 2600<font color=red></font id=red>

Kenzo,

>1) kan ik er een anderen lens op zetten ?
    Als je bedoelt: lens eraf andere erop zoals bij SLR: nee

>2) is dit een goede koop of raden jullie mij die af ?
    Enkel goeds gelezen over dit toestel, behalve beperkte autonomie (vgl. dit toestel alleszins met Sony F707)

"Away put your weapon, I mean you no harm"
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Je kan daar geen andere lens opzetten... allé ja: ik bedoel geen volwaardige alleenstaande Minoltalens (bv. de 38-105mm ofzo)
      Maar natuurlijk wel voorzetlenzen en tele- en groothoekconvertors.
      Het is dus geen èchte reflex.

Of dat een goede koop is kan ik je niet zeggen. Hangt ervan af wat je ermee wil doen. Zoek je een semi-reflex met de instelmogelijkheden van een reflex, en met ongeveer dezelfde bediening van een reflex, is een groot zoombereik belangrijk en vindt je het niet storend dat er geen ruisonderdrukker aanwezig is, dan is het een goede keuze.

Ben je van plan om veel macro's en actiefoto's te trekken , dan is dit een minder goede keuze... o.a. door de minimumafstand van 25cm en de tragere AF (die al es mist ook, zeker bij snelle bewegingen)

greetz,

Edited by - crimi on 23 August 2002 13:42:16
      Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

Comment

Zoals Crimi schrijft : hangt er van af wat je wilt doen (en daarvoor wilt betalen). Actiefoto's zal je beter vergeten (maar ik zie heel weinig actiefoto's van een "digitaal"). De AF van 7i is daarvoor te traag. En er is ook geen hulplicht voor AF in schemer-duister. Met de batterijen echt geen probleem mits een reserve setje. Als je nog vragen hebt mag je altijd mailen

Comment

Als je nog vragen hebt mag je altijd mailen
          same here...

greetz,
          Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

Comment

Working...
          X