Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitaal fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• digitaal fototoestel

Voor het gebruik binnen onze dansclub willen wij een degelijk dig toestel kopen.
    Bedoeling:
    Foto's nemen om op nieuwe website te zetten
    Regelmatig foto's nemen van bewegende beelden
    Vooral opnames in kunstlicht.
    Mogelijkheid tot nemen van korte fimpjes (facultatief)

Na rondvraag in enkele winkels raadde men ons vooral Panasonic aan ofwel Lumix DMC-F1 reeks, ofwel Sony Sybershot.
    Kan ons iemand meer raad geven ?
    Zijn ook andere merken interessant ?
    Is combinatie reflex -digitaal aan te raden?

Waar beste kopen ? (omgeving Aalst - Gent - Brussel)

Re: digitaal fototoestel

Regelmatig foto's nemen van bewegende beelden

***************$

Ik zou zeggen, nodig eens een paar mensen met digitale camera 's uit om foto's te nemen onder "normale" dans omstandigheden.
    En afhankelijk van de resultaten ( scherpte, kleur enz ) bepaal je een stuk gemakkelijker welk soort camera ( consumer, DSLR ) en welke optie's ( regelbaar diafragma en snelheid, flash, lensbereik, ISO bereik enz ) je nodig hebt om DIE foto's te nemen die je in gedacht hebt.

mvgr

Jo(han)
    Last edited by Jo; 23 januari 2005, 16:21.
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Re: digitaal fototoestel

Je opgave lijkt me niet zo makkelijk.
      Het grootste probleem waarmee je zult te kampen hebben lijkt me de lichtsterkte van de ingebouwde flits die veel te zwak zal zijn.
      Zelf heb ik thuis een tweetal digital camera's gehad. De laatste was de sony DSC-P1 doch voor foto's van dansen was deze totaal ongeschikt.
      Een tweetal maanden geleden ben ik overgestapt naar een Nikon D70 en heb geprobeerd met deze interne flits foto's van danswedstrijden te nemen. Ook deze bleek onvoldoende. Verleden maand heb ik me dan uiteindelijk een externe flits Nikon SB-800 aangeschaft welke me nu in staat stelt foto's van de danswedstrijden te nemen.
      Als je wil kan je de resultaten hiervan bekijken op:
      http:users.pandora.be/leysen.luc/Dans/index.htm

Mijn advies: vooraleer er eentje aan te schaffen zie dat je met zo'n toestel een test kan doen want anders zou het wel eens kunnen tegenvalllen.
      NIKON D70 | Nikon 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED Nikkor | Nikon 80-200/2.8 AF-S | Nikon 70-300/4,0-5,6 AF D ED Nikkor | Nikon 50mm 1.8D | Nikon SB-800

Comment

Working...
      X