Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

video codec voor movies Fuji S602

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• video codec voor movies Fuji S602

De AVI-filmpjes gemaakt met een Fuji S602 kunnen niet zomaar door Windows Media Player worden afgespeeld. Als ik het goed voor heb moet je een Motion Jpeg codec hebben. Ik speel ze af met de Quick Time Player maar als je een filmpje doormailt naar iemand zal via de File associations van Windows de Media Player worden opgestart, en dus een foutmelding. Iemand een oplossing? Kan er geen andere codec gebruikt worden die wel iedereen heeft?

tpo,

ik heb een codec hier die ervoor zorgt dat je filmpjes ook gewoon afspelen. helaas is de cd op dit moment uitgeleend, en weet ik het adres van de site niet meer.
    morgen krijg ik die cd normaal gezien terug.

ToM.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

ik weet niet welke je bitrate is .. (hoeveel MB voor 30 sec film met gemiddeld detail/beweging) maar als die hoog is, en je stuurt via het web .. dan kan je je avi mogelijks best eerst omrekenen in asf of wmv wat vanaf mediaplayer 7.0 op elke PC gelezen kan worden.

op de MS site kan je een gratis mediaencoder downloaden die je avi omrekent tot wmv met een MPG4 compressie ..

vb: http://www.autopromo.be/4x4.wmv : 2.39 mins video voor slechts 1.24MB met toch redelijk veel detail/beweging (ja ja, ik weet het, de camera staat niet stabiel, maar ik zat zelf aan 't stuur, en niet achter de camera)

ach ja .. ik heb de zwarte aanloopstrook niet geknipt voor dit vb .. de video begint na 10 seconden zwart ..

Edited by - Visio on 22 August 2002 10:02:38

Comment

Het is een AVI opgeslagen in het Motion JPEG formaat (MJPEG) Daarvoor heb je een speciale codec nodig.

Hier kun je de codec downloaden:

http://www.pegasusimaging.com/picvideomjpeg.htm

Er staat dan wel een irritant website adres in je beeld maar dat valt te "verhelpen".

Nu kan je het filmpje in Windows Media Player openen. Als je Windows ME/XP hebt kun je met behulp van de meegelverde Movie Maker het filmpje omzetten naar het WMV formaat.

Anders kun je het gratis programma VirtualDub downloaden waarmee je video's kan omzetten naar een ander formaat.

<sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Edited by - Johnny on 22 August 2002 10:45:09
        <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

Die filmpjes die opgenomen worden, zijn dat in wezen een ganse reeks foto's die na elkaar genomen worden?
          En kunnen die ook effectief beeld per beeld geselecteerd worden voor een eventuele afdruk, of hoe werkt dat?

Comment

Die filmpjes die opgenomen worden, zijn dat in wezen een ganse reeks foto's die na elkaar genomen worden?
            En kunnen die ook effectief beeld per beeld geselecteerd worden voor een eventuele afdruk, of hoe werkt dat?
            Alle bewegende beelden zijn een aantal afbeeldingen die snel na elkaar worden weergegeven.

Bij een digitale camera neemt de camera inderdaad een aantal beelden (meestal 15 tot 30) per seconde en zet ze achter elkaar om zo een filmpje te maken. Maar omdat het is voor een digitale fotocamera om zoveel foto's zo snel achter elkaar te verwerken en op te slaan worden de foto's op een hele lage resolutie van 320x240 (soms 640x480 of 160x120) genomen. Op deze manier zijn de bestanden klein genoeg om te kunnen worden verwerkt en passen er nog aardig wat seconden op een geheugenkaart.

Deze resoluties zijn echter te laag om goede afdrukken te maken, tenzij je afdrukken maakt op postzegelformaat.

Wel hebben veel digitale camera's een zogenaamde burst of drive mode waarbij zolang de knop ingedrukt blijft er foto's worden gemaakt tot het buffer vol is. Deze foto's zijn wel in de volledige resolutie en kunnen gewoon worden afgedrukt net als andere foto's.

Comment

gewoon de laaste directX installeren en dan zal windows dat perfect afspelen want alles wat nodig is zit erin en dat is gratis te downloaden bij microsoft.

SlipStream
              ----
              http://users.skynet.be/slipstream
              http://www.pbase.com/slipstream

Comment

Bedankt voor de tips! Wat de laatste directX betreft, da's een prima oplossing voor mezelf maar indien ik een movie wil doormailen zal ik hem eerst omzetten via VirtualDub. Dit programma werkt aardig en verkleint ook fors het bestandsformaat zonder echt kwaliteitsverlies (afhankelijk van het doelformaat). Jammergenoeg merkte ik dat na 5 keer afspelen de video hapert. Ik had convert to old avi gekozen. Misschien moet ik nog eens een paar andere doelformaten proberen.

Comment

Working...
                X