Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D en THM files

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 20D en THM files

Voor de 20D eigenaars.... is het mogelijk om met een 20D ook THM files bij de CR2 files te krijgen?

Re: 20D en THM files

Zou het niet weten, maar je kan me vast wel vertellen waarvoor die THM's eigenlijk dienen? Ik gooi die er altijd direct af omdat me niet echt duidelijk is wat je er mee kan....
    Mvg,
    Eric
    Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

De THM file is een kleine afgeleide foto van de originele RAW. Het is in feite een doodgewone JPG file waarvan de extensie is gewijzigd in THM. Wat je ermee kunt doen is; je kunt de THM file gebruiken om snel een preview van de foto te krijgen zonder deze te hoeven converteren. Vele foto software (waaronde idimager dus; mits aanwezig) gebruiken de THM gebruiken om snel een thumb voor de RAW aan te kunnen maken. Ook bevat de THM file alle Exif info over de RAW file. Ook al gebruik je ze zelf nu nog niet, zou ik je toch aan willen bevelen om de THM files niet weg te gooien.

Ik weet dat het in het menu van de 20D mogelijk is om RAW+Jpeg (groot-middel-klein) in te stellen maar ook enkel RAW. Maar is het nu zo dat als je op de 20D instelt RAW+Jpeg dat je een THM file krijgt? Iemand beweert van niet, maar het kan dus zijn dat zijn camera ingesteld staat op enkel RAW (zonder JPG).
      Last edited by Havezet; 22 januari 2005, 12:09.

Comment

Bedankt voor de uitleg, Havezet! Zal dat zooitje maar laten staan voortaan.. weet nooit wanneer het nog van pas komt.
        Mvg,
        Eric
        Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Graag gedaan. Nu nog hopen dat iemand antwoord heeft op m'n vraag

Comment

Niemand een antwoord?? Lijkt me toch een makkelijke vraag voor de 20D eigenaren.

Comment

Kijk eens in deze link

Bkijkbaar zijn de dingen toch weer anders dan in de 10D.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Ontzettend bedankt voor deze link . Blijkbaar is er sprake van een in de CR2 ingesloten JPG versie i.p.v. een losstaande THM file.

Kan iemand met een 20D nog bevestigen dat er geen aparte THM file meer is bij het trekken van een RAW foto? Ik zit echt om deze informatie te springen.

Comment

Hoi,

ben zelf nog maar pas in digitaal gestapt met aankoop van 20D - als ik RAW opname maak, vind ik maar 1 file terug met .CR2 extentie.

Als dit je vraag beantwoordt...

Groeten.
                  :::: Canon :::: 1D MkII N
                  :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                  :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Hoi Zuiderbuur,

Ontzettend bedankt voor deze info. Het bevestigt inderdaad het verhaal die ik via ajh zijn link had gelezen.

Comment

Er zit geen thm file in de raw only CR2 file. Er zit wel een jpeg in die raw file die je via de extract procedure eruit kan halen.

Comment

Ik heb (nog) geen 20D
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Working...
                        X