Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60 vervangen door 300D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D60 vervangen door 300D?

Hallo,

zou ik mijn D60 verkopen en een zwarte 300D kopen?
    Of zou ik het niet doen? Wie helpt me?
    Behalve de plastic body zijn er nog 'nadelen' aan de 300D?
    Hoe zit het met het wegschrijven van foto's op geheugenkaartjes? gaat dit vlugger langzamer of is dit hetzelfde? En de start-up van de 300D is deze dezelfde als die van de D60 of vlugger of trager?

wie o wie helpt?
    een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Re: D60 vervangen door 300D?

Dit lijkt me downgrading, qua constructie en uitrusting staat een D60 boven een 300D. De meest logische upgrade lijkt me een 20D.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Mijn advies: Wacht gewoon twee tot drie weken.

En als er dan nog geen opvolger is voor de 300D dan kan je nog altijd beslissen.

Maar de huidige 300D is zeker geen grote verbetering tegenover een D60.

Jan.

Comment

hou toch je D60. De 300D kan daar niet tegen op !

Ik gebruik op dit moment 3 toestellen tegelijk : G2, D60 en 10D.
        De G2 en de D60 zijn nog steeds geweldig !

erwin

Comment

Ok,

ik begrijp het de D60 is dus van een andere klasse als ik het zo mag zeggen.

Comment

Ik heb een D60 (+ BigEd) en een 1D MkII. Mijn schoonbroer heeft een 300D.
            Ik zie niet goed in waarom de 300D niet tegen de D60 op zou kunnen. Is zelfde sensor maar heeft betere AF en betere ruiseigenschappen dan de D60. De 300D mist wel een aantal mogelijkheden (zoals o.a. mirror lock-up).

Dit gezegd zijnde zou ik ook mijn D60 niet upgraden naar een 300D maar eerder een 20D bijkopen en de D60 houden. Voor een D60 krijg je nog amper 500€ terwijl die veel beter is dan al die digicams die dikwijls meer kosten (ik heb ook een S70 en die heeft mij 800€ of zo gekost).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naciremus
              Hallo,

zou ik mijn D60 verkopen en een zwarte 300D kopen?
              1 vraag: waarom?
              www.vildaphoto.net

Comment

Omdat deze recenter is en ik hoop dat deze wat rapper is qua startup.
                Vooral dat mis ik soms hoewel ik vermoed dat een 300D niet veel vlugger is.
                Of vergis ik me?
                Nu realiseer ik me pas dat dit eigenlijk een stap terug is. Zal nog maar wat doorsparen en dan een 20D kopen denk ik.

Comment

Of vergis ik me?
                  Nu realiseer ik me pas dat dit eigenlijk een stap terug is. Zal nog maar wat doorsparen en dan een 20D kopen denk ik.

Waarom koop je gewoon geen tweedehands 10D ?
                  http://www.dullaert.net

Comment

Vanwaar die drang om er nu onmiddellijk veel geld tegenaan te gooien?
                    Niet tevreden met de D60 ? Heb je het gevoel dat je iets mist ?
                    Verblind door de marketingbabbel?

Ik heb me uiteindelijk een 10D aangeschaft, maar geniet nog volop van m'n D30. Nog altijd een heel sterke body die prima foto's aflevert. Maar mij lijkt het verschil tussen de D60 en de 10D echt marginaal en zelfs naar de 20D lijkt me de kost de meerwaarde niet te verantwoorden...

Als ik écht zou zitten springen om die €€€€ uit te geven, dan zou het in de eerste plaats aan een nieuw stukje glas zijn. Camerabodies zijn een gruwelijk slechte investering.

... tenzij er een heel goede reden is of je meteen zou doorsparen voor die schitterende 1DmarkII natuurlijk.
                    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Of vergis ik me?
                      Ik heb een 300D gehad, en toen ik die gebruikte vond ik die vrij snel.

Maar, nu ik die kan vergelijken met een 20D, is die 300D wel heel erg traag. Die 300D start traag op, de autofocus werkt trager, de buffer is soms te klein, en het traag wegschrijven van de foto's kan er soms voor zorgen dat je toch net de actie mist.

Daarmee wil ik niet zeggen dat een 300D slecht is, maar een 20D is toch een flinke verbetering .

Ik ben dus wel altijd tevreden geweest over mijn 300D .

Een D60 kan ik niet vergelijken met een 300D of 20D, want die heb ik nooit van dichtbij kunnen bekijken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Working...
                      X